ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساخت قفلی جدید در کشور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاهش 50 درصدی قیمت، جلوگیری از سرقت، امکان پذیری باز شدن در فقط با استفاده از کلید مخصوص را می توان از جمله ویژگیهای این قفل جدید اعلام کرد.

مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر دستگاه مغزی و قفل میدانی ساخت. خلیفه سلطانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: برای طراحی و ساخت این دستگاه که مشابه خارجی ندارد با مشارکت استاد مکانیک دانشگاه آزاد خمینی شهر حدود100 میلیون ریال هزینه شد.
دانشجوی کارشناسی مکانیک دانشگاه آزاد خمینی شهر و مخترع دستگاه هم گفت: در طراحی این دستگاه در مدت سه ماه ، از نرم افزار سالید وک (کاربا جامدات )، عایق مغناطیسی و خارهای آلومینیومی و آهن ربا استفاده شد.
رام بجندی بابیان اینکه در طراحی و ساخت قفل میدانی از مکانیزم پیچیده ای استفاده شده است افزود: روی خارهای داخل قفل و داخل کلید، آهن ربا قرارگرفته است و زمانی که کلید وارد ققل می شود آهن رباهای کلید و داخل مگنت روی هم قرار می گیرند. سازنده این دستگاه گفت : قفل در دو مرحله باز می شود در مرحله اول خارها بیرون می آید و درمرحله بعد نیز در باز می شود.
رام بجندی کاهش 50 درصدی قیمت، جلوگیری از سرقت، امکان پذیری باز شدن در فقط با استفاده از کلید مخصوص را از جمله ویژگیهای قفل میدانی اعلام کرد و گفت: این دستگاه به گونه ای طراحی شده که برخی آهن رباهای روی کلید قطب هایشان با آهن رباهای داخل مغزی هم نام و برخی غیرهمنام است و با استفاده از این ویژگی جای مگنتها و خارها مشخص نیست. وی متفاوت بودن شکل مگنتها و خارها و همچنین تفاوت زاویه قرارگیری خارها بایکدیگر در قفلها را از دیگر قابلیتهای این دستگاه برشمرد.