ایران شهرساز
راه اندازي سامانه تخلفات ساختماني - نسخه‌ی قابل چاپ

+- ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com)
+-- انجمن: چیدمان قدیمی ایران شهرساز (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1591)
+--- انجمن: تالار شهرسازی و معماری و رشته های مرتبط (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=67)
+---- انجمن: کارشناسی ارشد شهرسازی (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1218)
+----- انجمن: برنامه ریزی شهری (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=74)
+------ انجمن: مطالب خواندنی و مفید در حوزه شهرسازی (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=75)
+------ موضوع: راه اندازي سامانه تخلفات ساختماني (/showthread.php?tid=15785)



راه اندازي سامانه تخلفات ساختماني - ماراویا - ۱۳۹۱-۱۱-۲۲

راه اندازي سامانه تخلفات ساختماني




رضا نگهبان با بیان این مطلب گفت: اجرای آرای ماده صد و جلوگیری از تخلفات ساختمانی به عنوان یکی از مهم ترین وظایفی است که در سال های اخیر با جدیت دنبال شده است و در این زمینه اقدامات مختلفی انجام شده است تا متخلفان احساس امنیت نکنند. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تخلفات ساختمانی اظهار کرد: علاوه بر فعال شدن نرم افزار اجرای آرای ماده صد و شناسایی آرای صادره از ابتدای بلدیه تا کنون، راه اندازی سامانه جغرافیای تخلفات ساختمانی نیز در دست اقدام است.
مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد خاطر نشان کرد: این سامانه به شکلی در حال طراحی است تا همه آمار تخلفات بر روی نقشه های جی آی اس قرار گیرد و هم آرای اجرا شده و اجرا نشده به شکل مشخص قابل رویت باشد. وی با اشاره به اهمیت این سامانه در شناسایی تخلفات ساختمانی اظهار کرد: سامانه جغرافیای تخلفات ساختمانی از مهم ترین ابزار در برخورد با هرگونه تخلف ساختمانی است که امیدواریم سال آینده این سامانه رونمایی شود.
نگهبان تصریح کرد: امروز با وجود آن که افزایش آرا طی سال های مختلف را داشتیم، تنها 75 هزار را ی بر زمین مانده وجود دارد و این در حالی است که چهار سال گذشته بیش از 300 هزار رای بر زمین مانده و رسیدگی نشده بود. به گفته وی با اقدامات انجام شده، هم اکنون شاهد آن هستیم که هیچ ارباب رجوعی برای پیگیری پرونده خود به کمیسیون ماده صد مراجعه ای ندارد که همین موضوع نشان از کاه شتخلفات و عدم دخالت کاربر در پرونده دارد و مراجعان برای پیگیری هر مرحله از پرونده خود به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه می کنند.