ایران شهرساز
تجزیه و تحلیل رضایت مسافران از استقرار اتوبوس های تندرو - نسخه‌ی قابل چاپ

+- ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com)
+-- انجمن: چیدمان جدید ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1592)
+--- انجمن: دانشگاه مجازی (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1593)
+---- انجمن: کارشناسی شهرسازی (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1217)
+----- انجمن: دروس اصلی کارشناسی شهرسازی (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1220)
+------ انجمن: دروس مرتبط با برنامه ریزی شهری (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1325)
+------- انجمن: طراحی و برنامه ریزی حمل و نقل شهری (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1050)
+------- موضوع: تجزیه و تحلیل رضایت مسافران از استقرار اتوبوس های تندرو (/showthread.php?tid=17028)



تجزیه و تحلیل رضایت مسافران از استقرار اتوبوس های تندرو - m.marziye - ۱۳۹۲-۶-۲

هدف پژوهش حاضر بررسي و تحليل تأثير استقرار و راه اندازي اتوبوس هاي تندرو(BRT




) در رضايت مسافران در شهر تهران که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادها در حمل و نقل عمومی بوده است می باشد. برای انجام این تحقیق پس از بررسی رویکردها و مدل ها در کیفیت خدمات با توجه به این نکته که شرکت واحدبه عنوان یک سازمان ارائه دهنده خدمات عمومی، خدمات خود را به شهروندان ارائه می دهد و با بهره گیری از مدل های کیفیت که بر رضایت مشتری تاکید دارند،مدل مفهومی تحقیق مبتنی بر فرضیات اصلی و فرعی تحقیق طراحی شد.
برای جمع آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه ای، اسناد و مدارک سازمان، مصاحبه با کارشناسان و دو پرسش نامه یکی ویژه مسافران اتوبوس هاي تندرو(BRT


) و دیگری پرسشنامه ای که میزان رضایت مشتریان
BRT


را می سنجد استفاده شده است. به منظور توزیع پرسش نامه ها با توجه به اطلاعات دریافتی از سازمان در رابطه با تعداد خطوط و اتوبوس های فعال، نمونه گیری به روش تصادفی ساده صورت گرفت.
همچنین در این تحقیق، از آزمون های کولموگوروف- اسميرنوف، ضريب همبستگي پيرسون و آزمون فريدمن براي آزمودن فرضيات تحقيق استفاده گردیدند و در انتها کلیه فرضیات تائید شدند.
در ادامه، از آمار توصیفی و میانگین مولفه های پرسش نامه ها جهت سنجش میزان رضایت مسافران از اتوبوس های تندرو(BRT


) استفاده شد و نشان داد که میزان رضایت کلی مسافران از متغیرهای تحقیق به ترتیب رضایت عوامل رفتار رانندگان، محیط مهندسی عامل های انسانی، سرعت وخدمات می باشد.
در انتها، پیشنهادها در قالب پیشنهادهای کلی، عملیاتی و پیشنهادهایی در جهت رضایت مسافران ارائه شده است. در پایان نیز پیشنهادهایی برای محققان آینده ذکر شده است.