ایران شهرساز
75 اتوبوس دوکابین جدید در راه تهران - نسخه‌ی قابل چاپ

+- ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com)
+-- انجمن: آرشیو ایران شهرساز (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1806)
+--- انجمن: اخبار (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1807)
+---- انجمن: اخبارشهرسازی و معماری (هفتگی) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=526)
+----- انجمن: جدیدترین اخبار شهرسازی و معماری {هفته چهارم بهمن 1390} (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=528)
+----- موضوع: 75 اتوبوس دوکابین جدید در راه تهران (/showthread.php?tid=8020)



75 اتوبوس دوکابین جدید در راه تهران - saeiideh - ۱۳۹۰-۱۱-۲۳

در 10 ماه نخست امسال یک میلیارد و 200 میلیون نفر توسط ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی جابه‌جا شده‌اند.


پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در همین ارتباط و در راستای تشریح عملکرد سامانه شرکت واحد در سال90 با بیان این مطلب به شهرنوشت گفت: توسعه ناوگان و خطوط شرکت واحد از اولویت‌های مدیریت در یک کلانشهر است.
سنندجی در ادامه و درخصوص تجهیز و توسعه ناوگان شرکت واحد در سال‌جاری افزود: درحالی‌که سال 90 هنوز به پایان نرسیده است اما آمارها حاکی از آن است که به نسبت سال 89 در همه زمینه‌ها در شرکت واحد پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است به‌طوری‌که از ابتدای سال90 تا به این روز از سال که در ماه یازدهم قرار داریم، 275دستگاه اتوبوس دوکابین به سامانه اتوبوس‌های تندرو اضافه شده است. این در حالی است که هزینه این اتوبوس‌ها همگی توسط شهرداری تهران پرداخت شده است. همچنین در سال قبل، 25دستگاه از این اتوبوس‌ها به سامانه اضافه شده بود که از این لحاظ رشد 11برابری را شاهد بوده‌ایم. وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد 75 دستگاه اتوبوس دوکابین خریداری شده توسطشهرداری تهران در مرحله ترخیص و انتقال از گمرک بندرعباس به تهران است.
سنندجی در ادامه به روند نزولی اعطای اتوبوس‌های تک کابین به شرکت واحد از سوی دولت پرداخت و ابراز داشت: درحالی‌که در سال گذشته، 473 دستگاه اتوبوس تک کابین توسط دولت به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شده بود، این میزان در سال 90 و با گذشت بیش از 10 ماه از سال به 100دستگاه کاهش یافته است. لازم به ذکر است که این 100 دستگاه هم طبق اظهارات مسئولان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از سهمیه سال 89 واگذار شده است.
وی در ادامه به موضوع بهسازی اتوبوس‌ها پرداخت و ابراز داشت: با اضافه شدن اتوبوس‌های دوکابین این مجال برای ما فراهم شده است که بتوانیم از اتوبوس‌های تک ‌کابین سامانه اتوبوس‌های تندرو در دیگر خطوط استفاده کنیم. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به افزایش خطوط اتوبوس‌های تندرو در سال 90 پرداخت و اظهار داشت: طبق طرح جامع حمل‌ونقل، شهر تهران باید تا سال 1404 دارای 10 خط سامانه اتوبوس‌های تندرو به طول 167 کیلومتر باشد.
بر این اساس و در راستای تحقق این امر در سال 90 تعداد این خطوط از 5 خط به 6 خط افزایش پیدا کرده است که با این حساب طول خطوط اتوبوسرانی تندرو از 84 کیلومتر به 104 کیلومتر رسیده است. البته این افزایش خطوط مربوط به احداث خط 10 اتوبوس‌های تندرو از پایانه آزادی به دانشگاه علوم و تحقیقات و راه‌اندازی ادامه مسیر خط 4 سامانه تندرو از میدان جمهوری به پایانه جنوب در سال 90 بوده است.