ایران شهرساز
انصاف نیست که مردم در مترو تحت فشار باشند و واگن‌ها در گمرک خاک بخورند - نسخه‌ی قابل چاپ

+- ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com)
+-- انجمن: آرشیو ایران شهرساز (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1806)
+--- انجمن: اخبار (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1807)
+---- انجمن: اخبارشهرسازی و معماری (هفتگی) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=526)
+----- انجمن: جدیدترین اخبار شهرسازی و معماری {هفته چهارم بهمن 1390} (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=528)
+----- موضوع: انصاف نیست که مردم در مترو تحت فشار باشند و واگن‌ها در گمرک خاک بخورند (/showthread.php?tid=8217)



انصاف نیست که مردم در مترو تحت فشار باشند و واگن‌ها در گمرک خاک بخورند - saeiideh - ۱۳۹۰-۱۲-۱

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروی تجریش ضمن تشکر از دست اندرکاران، مهندسان و کارگران این پروژه گفت: مدیران و زحمتکشان گمنام و بی نام ونشانی برای اجرای این پروژه تلاش کردند که هرگز نمی توان سختی‌ها و زحمات آنان را به معرض نمایش مردم درآورد.
وی افزود: در انقلاب اسلامی که مبتنی بر باورهای دینی است هر اقدام و عملی باید از دو منظر مادی و معنوی مورد توجه قرار گیرد ؛ در پروژه های شهری نیز باید کرامت انسانی ، معنویت و رعایت اخلاق را اساس کار خود قرار دهیم.

وی با بیان این که یک توسعه خوب، توسعه ای است که عدالت را در جامعه مستقر کند، گفت: اگر کرامت انسانی رعایت نشود هر کاری ارزش اساسی خود را از دست می دهد ، بر این اساس ما نیز گفتمان و اساس کار خود را در مدیریت شهری بر این اصل بنا کرده ایم.

قالیباف افزود: در شهر به موازات موضوعات مادی مانند ساخت تونل‌ها، خطوط مترو، نظافت شهر، توسعه فضاهای سبز و غیره، موضوعات معنوی نیز مانند حفظ کرامت افراد مورد توجه قرار دارد.

شهردار تهران در ادامه در مورد تابلوهای زمان بندی پروژه ها گفت: ما امروز شاهد آن هستیم که همکاران زحمتکش و کارگران گمنام با شهامت و اعتماد به تلاش ، اخلاص و زحمات خود زمان مشخصی را برای اتمام پروژه ها تعیین می کنند و با تمام وجود برای آن که کار در موقع مقرر و با کیفیت مناسب به پایان رسد تلاش می کنند.

وی افزود : من به دنبال کارهای تشریفاتی نیستم و نمی‌خواهم بگویم همیشه با مترو و یا اتوبوس سفر می‌کنم ، چون به عنوان یک مسئول و شهردار تهران فرصت این کار را ندارم، اما هر از گاهی و هر گاه که بتوانم با حمل و نقل عمومی تردد کنم این کار را می کنم تا مشکلات و مسائل را از نزدیک مورد بازدید قرار دهم و امروز اگر می بینیم که شهروندان در مترو و یا اتوبوس تحت فشار هستند و مشکلاتی دارند چیزی جز شرمندگی برای ما باقی نمی ماند و شاید زحمات به نوعی برای ما تلخ شود ، اما نهایت تلاش خود را می کنیم که به حفظ کرامت و آسایش شهروندان توجه لازم را داشته باشیم .

شهردار تهران ادامه داد : ما تلاش داریم تا به موضوعات معنوی و مادی همزمان با هم توجه کنیم و درست مانند فضای دفاع مقدس با صداقت و اخلاص کارها را پیش ببریم.

قالیباف افزود: برخی دوستان می گویند که در مورد مشکلات کار در ساخت ایستگاه تجریش به مردم بگویید اما به نظر من نباید مهم این باشد که رسانه ها موضوعات را منعکس می کنند یا نه ، چون هر اقدامی را خدا باید ببیند که به طور دقیق می بیند و بعد هم باید بنده های خداوند ببینند که آنها هم صبح تا شب اقدامات را می بینند.

وی با بیان اینکه امروز شهدا بین ما نیستند اما ما نسبت به همه شهدا و ایثارگران متعهد هستیم و مشخص است که ما چه وظیفه ای داریم گفت: وقتی از مردم سوال می کنند کدام دستگاه مورد اعتماد شماست و آنها می گویند شهرداری یکی از سازمان های قابل اعتماد نسبت به سایر سازمان ها است ، نشان از آن دارد که مردم می بینند و با فکر خود تجزیه و تحلیل می‌کنند.

قالیباف تاکید کرد: شهرداری امروز نقصان هم دارد ولی مردم ما منصف هستند و نسبت به گذشته و بقیه ، ما را قیاس می کنند.

شهردار تهران گفت: ما مصمم هسیتم که رشد و پیشرفت را در بعد مادی و معنوی در شهر پیش ببریم.

قالیباف با بیان اینکه در برخی از کارهای شهرداری کارشکنی می شود و این انصاف نیست، گفت: این را من نمی گویم منابع ذی صلاح می گویند. ما تلاش کردیم با همه مشکلات کارها را پیش ببریم ولی رفع بعضی مشکلات به راحتی صورت نمی گیرد.مانند اینکه بیش از 3 ماه است که واگن های مترو در گمرک باقی مانده، در حالی که اگر عزم بر انجام این کار وجود داشت، کار در طی 15 روز قابل انجام بود.

وی تصریح کرد: وقتی واگن ها در گمرک متوقف است و زن و بچه مردم را در فشار در واگن ها و سکوها می بینیم، این قابل قبول نیست. من هیچ گاه نخواستم که تلخی ها را منعکس کنم و خود را مسئول شهر می دانم . این را مشکل خود می بینم و تلاش می کنم که تا قبل پایان سال واگن های جدید را هم وارد خطوط کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما مسئولیم هم مشکلات را تحمل و هم حل کنیم، ابراز امیدواری کرد که تمامی قول ها و وعده هایی که مدیریت شهری به مردم داده است، تا پایان سال محقق شود.

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه متروی تجریش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر انتخابات پیش رو و لیست‌های انتخاباتی گفت: تا زمانی که در شهرداری هستم و مسئولیت کار فنی دارم در حوزه مسائل سیاسی دخالت و اظهار نظر نمی کنم ولی با توجه به این که مجلس در کار ما بسیار تاثیرگذار است امیدوارم اصولگرایانی که معتدل با عقلانیت و با تدبیر کار را دنبال می کنند مورد قبول مردم واقع شوند و مردم آنها را انتخاب کنند.

امیدوارم اصولگرایانی که معتدل با عقلانیت و با تدبیر کار را دنبال می کنند مورد قبول مردم واقع شوند و مردم آنها را انتخاب کنند تا یک مجلس کارآمد و تاثیر گذار داشته باشیم که هم در اجرای قوانین به خوبی نظارت داشته باشند و هم در تدوین قوانین به خوبی نقش ایفا کنند ، اما راجع به لیست های انتخاباتی اظهار نظری نمی کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: ایستگاه متروی تجریش یکی از ایستگاه های مهم و خاص بوده است که با توجه به عمق این ایستگاه مشکلات زیادی بر سر راه جود داشت و همچنین ما باید با توجه به این که این ایستگاه ، ایستگاه پایانی خط یک است محلی برای توقف و پارکینگ قطارها نیز در نظر می گرفتیم.

قالیباف افزود: ما مصمم هستیم تا بر اساس برنامه 5 ساله طول خطوط مترو را به 218 کیلومتر برسانیم که تا کنون توانستیم به بهره برداری حدود 150 کیلومتر مترو دست یابیم.

شهردار تهران ، تکمیل خط 4 ، بهره برداری از ایستگاه اکباتان و اتصال آن به خط 5 را از دیگر برنامه های در دست اجرا دانست و گفت : ضمن تکمیل خط 4 مترو در سال 91 تلاش خواهیم کرد که احداث خط 3 مترو که از جنوب غرب تهران ( ساوه-آزادگان) تا شمال شهر پایتخت ( ازگل ) ادامه دارد را احداث کنیم.

وی همچنین در مورد توقف واگن های مترو در گمرک گفت : 144 واگن مترو بیش از سه ماه است که در گمرک متوقف مانده که دلیل اصلی این توقف عدم تامین نقدینگی است این در حالی است که اعتبارات مترو باید 50 درصد توسط شهرداری و 50 درصد توسط دولت پرداخت شود و این موضوع مشکلی است که با یک دستور مدیریتی نیز قابل حل خواهد بود .

قالیباف ادامه داد : این انصاف نیست که در روزهای پایانی سال مردم در مترو تحت فشار باشند و واگن ها در گمرک خاک بخورند.