سریعترین آسانسور جهان چگونه كار میكند؟/ 600 متری در یك دقیقه! - نسخهی قابل چاپ +- ایران شهرساز (https://www.iranshahrsaz.com) +-- انجمن: آرشیو ایران شهرساز (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1806) +--- انجمن: اخبار (رایگان) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=1807) +---- انجمن: اخبارشهرسازی و معماری (هفتگی) (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=526) +----- انجمن: جدیدترین اخبار شهرسازی و معماری {هفته چهارم فروردین 1391} (https://www.iranshahrsaz.com/forumdisplay.php?fid=870) +----- موضوع: سریعترین آسانسور جهان چگونه كار میكند؟/ 600 متری در یك دقیقه! (/showthread.php?tid=9411) |
سریعترین آسانسور جهان چگونه كار میكند؟/ 600 متری در یك دقیقه! - aramo - ۱۳۹۱-۱-۲۲ سریعترین آسانسور جهان چگونه كار میكند؟/ 600 متری در یك دقیقه! یك رایانه مركزی به تعیین زمان و نظم خاص حركت آسانسورها برای خدمات رسانی به مسافران میپردازد. هدف این است كه مدت زمان انتظار مسافران كاهش یافته و از سوی دیگر از حركت دو آسانسور در كنار هم جلوگیری شود. اولین آسانسور تجاری كه در سال 1857 توسط شركت اوتیس نصب شد، با سرعت 12 متر در دقیقه بالا میرفت اما اكنون آسانسورهای شركت میتسوبیشی الكتریك با استفاده از فناوری جدید این شركت میتواند ارتفاع 609 متری برج شانگهای چین را با سرعت 18 متر در ثانیه بپیماید.
به گزارش ایسنا، با پایان یافتن ساخت این برج در سال 2014، مسافران میتوانند با این آسانسورها از لحظه ورود تا عرشه رصد در نزدیكی نوك برج را در كمتر از یك دقیقه طی كنند. آسانسور جدید میتسوبیشی مانند محصول اولیه اوتیس با قرقره حركت میكند. این آسانسور از مجموعهای از كابلهای فولادی در یك سو و یك وزنه تعادل 13 تنی در سوی دیگر برخوردار است. یك موتور 310 كیلوواتی در بالای محور آسانسور به بالا و پائین بردن آن از طریق چرخاندن قرقره میپردازد. یك رایانه مركزی به تعیین زمان و نظم خاص حركت آسانسورها برای خدمات رسانی به مسافران میپردازد. هدف این است كه مدت زمان انتظار مسافران كاهش یافته و از سوی دیگر از حركت دو آسانسور در كنار هم جلوگیری شود. پوششهای آلومینیومی در بالا و پایین مجموعه باعث كاهش مقاومت هوا و صدای باد در سرعت بالا خواهد شد. برای ایمنی مسافران، از سرامیك در چرخ دندههای ایمنی به دلیل مقاومت بالای آن در برابر حرارت، شوك و سایش به همراه یك میانگیر روغن هیدرولیك به عنوان جذب شوك در پایه استفاده شده است. |