۱۳۹۳-۱-۳۱، ۰۲:۰۶ عصر
نقالی یا تحلیل ، شار تا شهر از شهرهای از ابتدای تاریخی که به نظر مولف آغاز ایران است تا امروزه روایتی خاص از شهرهای ایران میدهد.
نگاه علمی مولف اگر چه مو شکافانه است اما کاملا تحت تاثیر نظریات شخصی وی است, به همین دلیل مرزهای جغرافیایی نا دیده گرفته شده و شروع این روایت از دوران ماد یعنی هم زمان با نام ایران انتخاب شده, تمامی تمدن های پیش از اسکان قوم ماد در کوه های زاگرس هرچند پرسابقه و با امکان بررسی میزان انبوهی بقایای تاریخی نادیده گرفته شده است. تمدن های محدوده جنوب غربی کشور , غرب کوهشتان البرز و جنوب شرقی کشور تنها به دلیل تقدم بر تمدن ماد ها از روایت مولف حذف شده اند.
مولف به نوعی تمدن ماد را وارث تمدن های بین النهرین میداند که البته دور از ذهن نیست اما همچنان در حد یک نظریه است. شهرهای ماد در کتاب مولف توصیفی قوی دارند که با توجه به مستندات تاریخی احتمالا بخش بزرگی از آن با قدرت مخیله مولف تصیف شده است نه مستندات تاریخی!!!
نگاه علمی مولف اگر چه مو شکافانه است اما کاملا تحت تاثیر نظریات شخصی وی است, به همین دلیل مرزهای جغرافیایی نا دیده گرفته شده و شروع این روایت از دوران ماد یعنی هم زمان با نام ایران انتخاب شده, تمامی تمدن های پیش از اسکان قوم ماد در کوه های زاگرس هرچند پرسابقه و با امکان بررسی میزان انبوهی بقایای تاریخی نادیده گرفته شده است. تمدن های محدوده جنوب غربی کشور , غرب کوهشتان البرز و جنوب شرقی کشور تنها به دلیل تقدم بر تمدن ماد ها از روایت مولف حذف شده اند.
مولف به نوعی تمدن ماد را وارث تمدن های بین النهرین میداند که البته دور از ذهن نیست اما همچنان در حد یک نظریه است. شهرهای ماد در کتاب مولف توصیفی قوی دارند که با توجه به مستندات تاریخی احتمالا بخش بزرگی از آن با قدرت مخیله مولف تصیف شده است نه مستندات تاریخی!!!