۱۳۹۳-۴-۱۳، ۰۶:۵۸ عصر
ممنون اما بیش از همه پایان نوشته رو قبول دارم در مورد بقیه باید بگم به نظرم بعضی هاش مال ایران نیست یا کلا اشتباه هست:
1.در ایران شهروندان از پارکینگ عمومی استفاده نمیکنن، پارکینگ ها در قطعات مسکونی تامین میشه، در مناطق اداری هم اصولا پارکینگی وجود نداره پس نمیشه برنامه ریزی کرد بر این اساس
2.تحمیل بار ترافیکی به مناطق بدون بار ترافیکی اشتباهی هست که مرتبا در ایران تکرار میشه، اگر جایی بار ترافیکی نداره دقیقا به همین دلیل املاک گران تری داره پس نباید در این محور ها بار ترافیکی تحمیل بشه
3. دقیقا درست هست فقط بعضی از همکاران مجاورت و نزدیکی با بزرگراه با این که درون بزرگراه جایگاه اشتباه بشه اشتباه میگیرن تقریبا تمامی جایگاه های جدید دقیقا در کناره بزرگراه های درون شهری احداث شدن که باعث کاهش سرعت و انباشت خودرو در بزرگراه ها شده
4. کاملا درست هست، اما نکته قابل توجه جهت بزرگراه ها هست، بزرگراه حکیم تهران با همین اصول مکان یابی شده آتش نشانی در فاصله دویست متری جایگاه سوخت است اما در جهت مسیر بعد از جایگاه یعنی فاصله دویست متری باید مسیر هفت هزار متری طی کنه تا به جایگاه برسه کافی بود محل جایگاه با آتش نشانی عوض بشه زمان احداث
5. رعایت نمیشه معمولا مراکز حساس اعمال نفوذ میکنن تا جایگاه بهشون نزدیک باشه، اصل درستی هست اما مشکلات مدیریتی مانع میشه تا اجرا بشه
6. اصل درستی هست اما رعایت نمیشه
7. کاملا درست است اما فشار ارگان های شهری به ویژه شهرداری و اماکن مانع میشه جز در جایگاه های بین شهری که محقق میشه چنین موردی
8. معمولا امکان پذیر نیست چون بخش بزرگی از مشائات و محوطه به دلیل حریم ایمنی غیر قابل مصرف میشه و بازده اقتصادی نداره با توجه به قیمت ملک در ایران
9.معمولا تناقضات اساسی با هم دارن طرح ها در بند های خودشون که مشکل میشه رعایت بشن
1.در ایران شهروندان از پارکینگ عمومی استفاده نمیکنن، پارکینگ ها در قطعات مسکونی تامین میشه، در مناطق اداری هم اصولا پارکینگی وجود نداره پس نمیشه برنامه ریزی کرد بر این اساس
2.تحمیل بار ترافیکی به مناطق بدون بار ترافیکی اشتباهی هست که مرتبا در ایران تکرار میشه، اگر جایی بار ترافیکی نداره دقیقا به همین دلیل املاک گران تری داره پس نباید در این محور ها بار ترافیکی تحمیل بشه
3. دقیقا درست هست فقط بعضی از همکاران مجاورت و نزدیکی با بزرگراه با این که درون بزرگراه جایگاه اشتباه بشه اشتباه میگیرن تقریبا تمامی جایگاه های جدید دقیقا در کناره بزرگراه های درون شهری احداث شدن که باعث کاهش سرعت و انباشت خودرو در بزرگراه ها شده
4. کاملا درست هست، اما نکته قابل توجه جهت بزرگراه ها هست، بزرگراه حکیم تهران با همین اصول مکان یابی شده آتش نشانی در فاصله دویست متری جایگاه سوخت است اما در جهت مسیر بعد از جایگاه یعنی فاصله دویست متری باید مسیر هفت هزار متری طی کنه تا به جایگاه برسه کافی بود محل جایگاه با آتش نشانی عوض بشه زمان احداث
5. رعایت نمیشه معمولا مراکز حساس اعمال نفوذ میکنن تا جایگاه بهشون نزدیک باشه، اصل درستی هست اما مشکلات مدیریتی مانع میشه تا اجرا بشه
6. اصل درستی هست اما رعایت نمیشه
7. کاملا درست است اما فشار ارگان های شهری به ویژه شهرداری و اماکن مانع میشه جز در جایگاه های بین شهری که محقق میشه چنین موردی
8. معمولا امکان پذیر نیست چون بخش بزرگی از مشائات و محوطه به دلیل حریم ایمنی غیر قابل مصرف میشه و بازده اقتصادی نداره با توجه به قیمت ملک در ایران
9.معمولا تناقضات اساسی با هم دارن طرح ها در بند های خودشون که مشکل میشه رعایت بشن