۱۳۹۰-۳-۲۷، ۱۱:۲۵ صبح
نقدي بر تحصيل در دوره دكتري معماري
عنوان (انگلیسی):
نشریه: هنرهاي زيبا
شماره: هنرهاي زيبا (دوره: ۳، شماره: )
نویسنده: دكتر عليرضا عيني فر
چکیده:
اين مقاله نقدي است بر آموزش دوره دكتري معماري در ايران. بررسي مشكلات موجود ، ماهيت آموزش و جهت گيري هاي آموزشي مورد نياز اين دوره ها از نكات مهم مورد بحث است. علاوه بر اين، تحليل تفاوت ها و فصل مشترك هاي آموزش حرفه اي معماري از يك طرف ، و پژوهش در اين رشته از طرف ديگر ، و چگونگي ارتباط آن با دوره هاي مافبل خود، به شناخت وضع موجود آموزش و ارائه پيشنهادات مناسب براي بهبود آن كمك شاياني مي كند. در مقاله حاضر ضمن تحليل وضعيت كنوني آموزش دوره دكتري و نقدهاي موجود به آن، راه حل هايي ارائه شده است. توجه به اين راه حلها زمينه تربيت افرادي را فراهم مي آورد كه با كوشش مشترك، به تحقيق و ساخت نظريه هاي معماري مي پردازند، نتايج تحقيقات را منتشر كرده و در تجربه عملي معماري به آزمايش مي گذارند. به اين ترتيب اين دانش آموختگان ، از تجربه عملي و تحقيقاتي خود و ديگران مي آموزند و اين آموخته ها را در تدريس و تحقيقات بعدي به كار مي گيرند.
چکیده (انگلیسی):
This Article is a kind of critical view on the PhD course for Architecture in Iran. a survey on Actual problems, the Quality of education and educational directions Needed for this course, are the impol1ant issues of this Article.
In addition, analyzing the differences and equal sequences of professional education in architecture and research in this branch, plus the way of connection to the previous courses will 11elp greatly to awareness of actual position of education and gives suitable proposals for its progress.
In this article while analyzing the actual situation of education in PhD level and its actual statements Sid me solutions are presented. To pay attention to these solutions will provide the
background for those who 1: make research on architectural opinions, and 2: Those who publish the resuts of researches and expriment in practical experiences of Architecture. In this way these well-informed people will learn things of their own they practical experiences and experiments, and of others. So that they will consider these leanings in 'the future Teachings and researches.
دانلود کنید:
iranshahrsaz.com-n23-dr einifar.zip (اندازه: 306.65 KB / تعداد دفعات دریافت: 95)
عنوان (انگلیسی):
نشریه: هنرهاي زيبا
شماره: هنرهاي زيبا (دوره: ۳، شماره: )
نویسنده: دكتر عليرضا عيني فر
چکیده:
اين مقاله نقدي است بر آموزش دوره دكتري معماري در ايران. بررسي مشكلات موجود ، ماهيت آموزش و جهت گيري هاي آموزشي مورد نياز اين دوره ها از نكات مهم مورد بحث است. علاوه بر اين، تحليل تفاوت ها و فصل مشترك هاي آموزش حرفه اي معماري از يك طرف ، و پژوهش در اين رشته از طرف ديگر ، و چگونگي ارتباط آن با دوره هاي مافبل خود، به شناخت وضع موجود آموزش و ارائه پيشنهادات مناسب براي بهبود آن كمك شاياني مي كند. در مقاله حاضر ضمن تحليل وضعيت كنوني آموزش دوره دكتري و نقدهاي موجود به آن، راه حل هايي ارائه شده است. توجه به اين راه حلها زمينه تربيت افرادي را فراهم مي آورد كه با كوشش مشترك، به تحقيق و ساخت نظريه هاي معماري مي پردازند، نتايج تحقيقات را منتشر كرده و در تجربه عملي معماري به آزمايش مي گذارند. به اين ترتيب اين دانش آموختگان ، از تجربه عملي و تحقيقاتي خود و ديگران مي آموزند و اين آموخته ها را در تدريس و تحقيقات بعدي به كار مي گيرند.
چکیده (انگلیسی):
This Article is a kind of critical view on the PhD course for Architecture in Iran. a survey on Actual problems, the Quality of education and educational directions Needed for this course, are the impol1ant issues of this Article.
In addition, analyzing the differences and equal sequences of professional education in architecture and research in this branch, plus the way of connection to the previous courses will 11elp greatly to awareness of actual position of education and gives suitable proposals for its progress.
In this article while analyzing the actual situation of education in PhD level and its actual statements Sid me solutions are presented. To pay attention to these solutions will provide the
background for those who 1: make research on architectural opinions, and 2: Those who publish the resuts of researches and expriment in practical experiences of Architecture. In this way these well-informed people will learn things of their own they practical experiences and experiments, and of others. So that they will consider these leanings in 'the future Teachings and researches.
دانلود کنید:
iranshahrsaz.com-n23-dr einifar.zip (اندازه: 306.65 KB / تعداد دفعات دریافت: 95)
پکیج ویژه مرحله اول کنکور ارشد طراحی شهری 94
طراحی شهری>>کامل ترین بانک سوال با بیش از 9000 تست
پکیج ویژه مرحله اول برنامه ریزی شهری 94
برنامه ریزی شهری>>کامل ترین بانک سوال با بیش از 6000 تست
همکاری در فروش فایل و پروژه های شما:
[img=0x0]http://up.iranshahrsaz.com/uploads/iranshahrsaz.com_urbanshop2.gif[/img]
طراحی شهری>>کامل ترین بانک سوال با بیش از 9000 تست
پکیج ویژه مرحله اول برنامه ریزی شهری 94
برنامه ریزی شهری>>کامل ترین بانک سوال با بیش از 6000 تست
همکاری در فروش فایل و پروژه های شما:
[img=0x0]http://up.iranshahrsaz.com/uploads/iranshahrsaz.com_urbanshop2.gif[/img]