۱۳۹۰-۱۱-۱۹، ۰۹:۲۸ عصر
هنگاميكه وضع ترافيك خودرو و زمان جابجايي مردم با حمل و نقل همگاني در مثلاً 20 سال اخير در كلان شهرها مقايسه ميشود، به نتيجه عجيبي برخورد ميكنيم:
علي رغم صرف هزينههاي بسيار، ساخت معابر و بزرگراهها، زيرگذرها و روگذرها، تونلها، متروها، مسيرهاي ويژه اتوبوس، افزايش ناوگان اتوبوس و تاكسي، مسيرهاي دوچرخه و .......... همچنان زمان رسيدن مقصد چه با خودروي شخصي و چه با حمل و نقل عمومي افزايش يافته و در حال افزايش است!!!
پس چه بايد بكنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همين كارها را ادامه دهيم؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر همين كارهاي گذشته را ادامه دهيم، آيا 5 سال بعد يا 10 يا 20 سال بعد مشكل شهرهاي ما حل ميشود يا بيشتر ميشود يا كمتر يا فرقي نخواهد كرد؟
اگر همين كارهاي گذشته را با سرعت 10 برابر و صرف بودجه 10 برابري ادامه دهيم چطور؟
مگر كليدي ترين راه حل ترافيك ؛ توسعه و بهبود حمل و نقل همگاني نيست؟ ما در اكثر شهرهاي بزرگ در سال هاي اخير توسعه بسياري در حمل و نقل عمومي داده ايم . پس چرا مشكل حل نمي شود؟
اگر اين كارها درست نيست، پس چه كاري بايد انجام دهيم كه ندادهايم؟
بالاخره كليد حل اين معما كجاست؟
*ما معتقديم متخصصين حمل و نقل و ترافيك براي اين موضوع بايد پاسخ روشن و محكمي داشته باشند. با ايراد گرفتن كه كار درست نمي شود. با وجود اختلاف نظر گسترده بين متخصصان ؛ بالاخره مسئولين متوجه راه هاي صحيح نخواهند شد. اين به معناي عدم حل مشكل مردم است. يعني تا 20 سال ديگر نمي دانيم چه مي شود !!!!!
خدایا:
مرا ببخش ،
به خاطر تمام درهایی که کوبیدم
و خانه تو نبود....!!!!
مرا ببخش ،
به خاطر تمام درهایی که کوبیدم
و خانه تو نبود....!!!!