امتیاز موضوع:
  • 39 رأی - میانگین امتیازات: 3.08
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بزرگراه تهران-کرج؛ مشکلات بی پایان
#1
بزرگراه تهران-کرج؛ مشکلات بی پایان


اتوبان تهران- کرج دارای قدمتی 40 ساله است و اولین اتوبانی است که در کشور به عنوان یکی از راههای مواصلاتی کشور که پایتخت را به 11 استان غربی کشور متصل می کند، ساخته شد اما این اتوبان نه تنها وقت زیادی را از مسافرین روزانه می ستاند بلکه با آسفالت خراب و چاله های پرشمارش دمار از روزگار اتومبیل و سرنشینان نیز در می آورد
تهران – کرج ؛ بزرگراهی که روزانه حداقل 200 هزار خودرو از آن عبور می کنند و بنابر اظهارات فرهاد صالحیان مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران، اتوبان تهران – کرج پرترددترین محور جاده ای در کشور است و این در حالیست که هم اکنون در برخی ساعات با فرا رسیدن تعطیلات آخر هفته اتوبان تهران - کرج با ترافیک سنگینی به طول ۲۰ کیلومتر مواجه است.

نمی دانم اخیرا گذرتان به اتوبان تهران کرج خورده است یاخیر اما اگر مسیر هر روزتان باشد شاید همدردی کنید و آهی بکشید.

به گزارش اعتدال ، آن چیز که مسلم است رفت و آمد روزانه چند میلیون نفر از غرب استان تهران- کرج و حاشیه پایتخت- به سوی تهران است ، این بار ترافیک را فاکتور می گیریم! چرا که می گویند هزار وعده خوبان ... و چندی پیش بود که وزیر شهرسازی از کنترل شدن ترافیک با تعریض این آزادراه خبر داد و گفت: با همت استانداران تهران و البرز و در بازدید نوبت چهارم، این طرح پایه ریزی شد و طی جلسات متعددی که تاکنون در این زمینه وجود دارد درصدد تسریع در راه اندازی آن هستیم.

نیکزاد ادامه داد: با همکاری مطلوبی که میان شهرداری منطقه 21 و 22 صورت گرفته، با تعریض این اتوبان در فصل کاری سال 91 از هر طرف دو لاین، هدایت ترافیک صورت خواهد گرفت.

وزیر مسکن و شهرسازی تعریض این اتوبان را ادامه فعالیت اتوبان شهید همت ذکر کرد و گفت: در ادامه اتوبان شهید همت درصدد هستیم که از شرق به غرب و یا از شمال به جنوب، این اقدام صورت گیرد.

وزیر محترم خیال مسافرین هر روزه این مسیر را راحت کرد با اینکه در حال حاضر آزاد راه تهران – کرج با تردد روزانه ‌200 هزار خودرو پر ترددترین آزادراه کشور است و هزینه، وقت و سوخت بسیار زیادی در ترافیک این آزادراه مستهلک می شود وهنوز عملا مردم صبح وشب در گیر ترافیک هستند اما سال 91 زمان بر طرف شدن این معضل است و همچنان روز شمار انتظار مردم می چرخد تا شاید این وعده هم به انبوه وعده های عمل نشده دولت نپیوندد.

ازسویی نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی معتقد است معضل ترافیک سنگین اتوبان تهران- کرج معضلی ملی است و باید به صورت کارشناسی و دقیق مورد توجه قرار گیرد.

به گفته عزیز اکبریان اتوبان تهران- کرج دارای قدمتی 40 ساله است و اولین اتوبانی است که در کشور به عنوان یکی از راههای مواصلاتی کشور که پایتخت را به 11 استان غربی کشور متصل می کند، ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه این اتوبان پرترددترین و پرترافیک ترین راه کشور است، افزود: با توجه به مسائل و مشکلات ترافیکی این راه در سفر اول رئیس جمهور به شهرستان کرج مطالعات پروژه ادامه اتوبان همت به تصویب رسید و در سال 86 بودجه آن نیز پیش بینی شد اما متاسفانه به دلیل بی توجهی وزارت راه و ترابری این پروژه مسکوت ماند.

این مسئول همچنین جمع آوری 110 امضا توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور را عامل تسریع کننده برای اجرای پروژه ادامه اتوبان همت ذکر کرد وافزود: با تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی این پروژه در آبان سال 88 با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و ترابری کلید خورد و درآن مراسم وعده اتمام یک ساله پروژه را به مردم دادند.

وی گفت: پس از گذشت 15 ماه از آغاز این پروژه تنها 5.5 کیلومتر از این طرح اجرا شده و از برنامه زمان بندی عقب هستیم.

نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی دو طبقه شدن اتوبان تهران- کرج از گرمدره تا کمالشهر و تسریع در اجرای پروژه ادامه همت را از جمله مصوبات سفر سوم رئیس جمهوری به کرج ذکر کرد و افزود: امیدواریم با توجه به تاکید دولت و حجم ترافیک این اتوبان ، شاهد تسریع در اجرای پروژه و تسهیل در تردد مردم باشیم.

این اتوبان نه تنها وقت زیادی را از مسافرین روزانه می ستاند بلکه با آسفالت خراب و چاله های پرشمارش دمار از روزگار اتومبیل و سرنشینان نیز در می آورد ؛ آنهایی که وسیله نقلیه عمومی سوار میشوند و به قولی با تاکسی خطی هم جابجا می شوند ، جان در کف دست گرفته و باید 10 بار اشهد خود را بخوانند تا نکند راننده محترم نتواند ، این چاله چوله های عجیب وسط اتوبان را به سلامت رد کند و زنده به مقصد برسند.

خودت هم که در این مثلا بزرگراه رانندگی می کنی ، یاد بازی آتاری زمان کودکی می افتی که باید هم با سرعت پیش می رفتی ، هم با دقت و سلامت.

مسافری می گفت: روزانه که 4 ساعت وقت را صرف ترافیک می کنیم ، جانمان را که دیگر نمی توانیم پای بی مسئولیتی مسئولینی بگذاریم که زحمت نمی کشند در این مسیر تردد کنند و بشمارند چند چاله و آسفالت خراب در این اتوبان مشهود است.

حالا هم که کرج استان شده و معلوم نیست که این مشکلات به چه کسی مربوط است ، وزارت راه ، شهرداری تهران ، شهرداری کرج یا هر سه؟ و شاید بهتر بگوییم : "هیچ کدام" !

[تصویر:  139437_455.jpg]
سال 89 : یک خودروی تریلی اسکانیا حوالی عوارضی کرج در اتوبان کرج از پشت با اتوبوس مسافربری که از بانه عازم تهران بود برخورد کرده و موجب کشته شدن 13 نفر و مجروح شدن 31 نفر شد

آخرین ارسال های من :
پاسخ
 سپاس شده توسط alireza


پیام‌های داخل این موضوع
بزرگراه تهران-کرج؛ مشکلات بی پایان - توسط aramo - ۱۳۹۰-۱۲-۶، ۰۵:۵۴ عصر

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  پایان ساخت دریاچه چیتگر ظرف یک ماه آینده saeiideh 2 1,797 ۱۳۹۰-۱۱-۶، ۰۸:۲۳ عصر
آخرین ارسال: saeiideh
  قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران saeiideh 1 1,375 ۱۳۹۰-۱۱-۶، ۰۴:۴۷ عصر
آخرین ارسال: Sadeghpour
  احيا بافت فرسوده با تكميل بزرگراه امام علي(ع) FaTyJo0oN 0 992 ۱۳۹۰-۱۱-۶، ۰۲:۲۳ عصر
آخرین ارسال: FaTyJo0oN
  پیاده‌راه‌های استاندارد جنوب تهران گسترش یافت FaTyJo0oN 0 974 ۱۳۹۰-۱۱-۶، ۰۲:۲۲ عصر
آخرین ارسال: FaTyJo0oN
  یافته‌های جدید از زلزله تهران + نمودار saeiideh 0 1,820 ۱۳۹۰-۱۱-۶، ۰۱:۱۲ عصر
آخرین ارسال: saeiideh
  انتقاد از ادغام وزارت مسکن با راه و ترابری/ مشکلات شهرسازی لاینحل ماند FaTyJo0oN 0 949 ۱۳۹۰-۱۱-۱، ۱۰:۱۹ عصر
آخرین ارسال: FaTyJo0oN
  رکوردزنی ساخت‌و‌ساز در تهران FaTyJo0oN 0 1,147 ۱۳۹۰-۱۱-۱، ۱۰:۱۷ عصر
آخرین ارسال: FaTyJo0oN

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان