ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 24 رأی - میانگین امتیازات: 2.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
از آزادراه تهران‌شمال کنار نمی‌رویم/ حل اختلافات یا با تفاهم یا در دادگاه
از آزادراه تهران‌شمال کنار نمی‌رویم/ حل اختلافات یا با تفاهم یا در دادگاه

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال با بیان اینکه بنیاد مستضعفان طبق قانون در 50 درصد این پروژه شریک است گفت: کنار رفتن ما از این پروژه یا با تفاهم یا با پیگیری‌های حقوقی صورت می‌گیرد در غیر این صورت کنار نمی‌رویم.


به گزارش فارس ، عباسعلی آب‌بر طی نشست خبری در حاشیه بازدید از مناطق چهارگانه آزادراه تهران ـ‌ شمال اظهار داشت: این آزادراه چهار منطقه دارد که جمعاً حدود 67 کیلومتر مسیر فعلی را کوتاه‌تر می‌کند؛ منطقه اول 60 کیلومتر و منطقه 2 حدود 6 کیلومتر از مسیر را کوتاه‌تر می‌کند، ضمن آنکه در مناطق 3 و 4 تقریباً مسیر از نظر طول کوتاه نمی‌شود.

وی ادامه داد: منطقه یک آزادراه از تقاطع همت تا دو‌آب شهرستانک به طول 32 کیلومتر است که هم‌اکنون پیشرفت 38 درصدی فیزیکی دارد.

آب‌بر افزود: از 27.5 کیلومتر تونل موجود منطقه یک حدود 20 کیلومتر حفاری کامل شده است، ضمن آنکه از 11 میلیون مترمکعب خاکبرداری 4.7 میلیون مترمکعب آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: پیمانکار در منطقه یک شرکت STA چینی است، ضمن آنکه از 20 خرداد امسال مشاوره را در این منطقه در دست می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال گفت: در منطقه یک قریب 124 ملک به مساحت 304 هزار مترمربع تملک شده که معادل 70 درصد املاک است، ضمن آنکه 114 ملک به مساحت 120 هزار مترمربع باید تملک شود.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال تأکیدکرد: تملک و ارزیابی اراضی قرارداد برعهده وزارت راه و شهرسازی است و در واقع از وظایف حاکمیت است.

آب‌بر ادامه داد: در قرارداد 100درصد تملک و هزینه‌ها برعهده وزارت راه است.



[b]پیگیری‌های نیک‌زاد برای صدور اصلاحیه ماده 62 و تأمین منابع مالی

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال گفت: عدم صدور اصلاحیه ماده 62 که قبلاً سازمان مدیریت باید ابلاغ می‌کرد از مشکلات پیش رو بود، اما یک هفته پیش این مورد به وزارت راه ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال گفت: ماده 62 مجوز سازمان مدیریت است که طبق آن تأمین منابع مالی از محل بودجه کشور در بخش ارضی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو سال است که ماده 62 باید تصویب و ابلاغ شود، اما با وجود نامه‌های وزیر راه و شهرسازی به سازمان مدیریت هنوز این مسئله اجرایی نشده است.


[/b]


[b]پیگیری‌های مستمر وزیر برای رفع معارضان آزادراه

آب‌بر خاطرنشان کرد: مشکل دوم منطقه یک عدم آزادسازی مسیر در بخش سولقان است؛ املاک متعلق به دولت و منابع طبیعی بوده اما مردم آنجا را تصاحب کرده‌اند و تملک مطابق قانون برای وزارت راه امکان‌پذیر نیست.

بنابراین، اجرای قسمتی از تونل دراین مسیر با مشکل مواجه است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال اظهار داشت: جدیداً مقرر شده است که وزیر راه از اختیارات اصل 127 قانون اساسی که هیئت‌وزیران به وی تفویض کرده‌اند، استفاده کرده و این مشکل را برطرف کند.


هزینه‌کرد 217 میلیارد تومانی در منطقه یک/ 160 میلیارد تومان دیگر نیازمندیم
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال گفت: هزینه انجام شده در منطقه یک آزادراه تاکنون 217 میلیارد تومان بوده است ضمن آنکه برای اتمام این منطقه 160 میلیارد تومان نیاز داریم که برای تملک اراضی، هزینه مشاور، پیمانکار، بیمه، سهم کارفرما، اجرا و از این قبیل است.


قانوناً اجازه داریم تنها یک باند تونل البرز را درمنطقه 2 بسازیم
آب‌بر اظهار داشت: منطقه 2 آزادراه از دو‌آب شهرستانک تا پل زنگوله به طول 25 کیلومتر ادامه دارد؛ در این منطقه سه تونل بلند 6.4 کیلومتری به نام تونل‌های البرز وجود دارد که شامل دو تونل اصلی و یک تونل ارتباطی است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال گفت: در این منطقه یکی از تونل‌‌ها 800 متر پیشروی کرده و کار دیگر در این منطقه انجام نشده است.

آب‌بر افزود: در منطقه 2 آزادراه 61 ملک به مساحت 138 هزار مترمربع تملک شده و 422 ملک به مساحت 510 هزار مترمربع برای تملک باقی مانده است.

وی اضافه کرد: قائم مقام سابق وزارت راه و شهرسازی طی نامه شماره 44.76.367 مورخه 23/6/90 به شرکت آزادراه تهران ـ شمال ابلاغ کرده بود تمامی عملیات اجرایی در مناطق 2 و 3 متوقف شود، بنابراین هیچ کاری در این مناطق انجام نمی‌شود.

آب‌بر اضافه کرد: چندی پیش ما اعلام کردیم که تونل البرز نقطه بحرانی منطقه 2 بوده و برای راه فعلی مفید است،‌ بنابراین وزارت راه طی نامه شماره 107834.196.90 مورخه 22/12/90 موافقت کرد که یک باند تونل البرز ادامه فعالیت دهد، اما ساخت بقیه منطقه 2 فعلاً متوقف باشد.


مدعی هستیم منطقه 2 را سه ساله می‌سازیم
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه مطالعات منطقه 2 و 3 تغییر کرده افزود: برای منطقه 2 در سال 89 قراردادی تنظیم کردیم و برای وزارت راه فرستادیم، بدین مضمون که حاضریم منطقه 2 را ظرف سه سال با مبلغ و زمان فیکس، بسازیم.

وی اضافه کرد: در این باره مذاکراتی انجام شد، اما باز اجرا متوقف شد.


ساخت منطقه 2 حدود 1100 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
آب‌بر اظهار داشت: در منطقه 2 تاکنون 86 میلیارد تومان بابت رفع معارض، هزینه مشاور، هزینه پیمانکار و بیمه هزینه شده و این در حالی است که برای تکمیل عملیات اجرایی و آزادسازی و با درنظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده 1100 میلیارد تومان پول نیاز داریم.

وی تأکید کرد: مدعی هستیم این منطقه را سه ساله می‌سازیم و هیچ شرکتی نمی‌تواند یک روز زودتر از ما این پروژه را تکمیل کند.


هزینه‌کرد 2.5 میلیارد تومانی در منطقه 3/ حدود 2 هزار میلیارد تومان نیاز داریم
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال با بیان اینکه در منطقه 3 آزادراه و عملیات اجرایی کاملاً متوقف است، گفت: در این منطقه 400 ملک معارض وجود دارد؛ تاکنون 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در این منطقه هزینه شده که شامل هزینه تحقیقات، طراحی، ارزیابی، مشاور و بیمه است.

آب‌بر اضافه کرد: حدود 2 هزار میلیارد تومان منابع لازم است تا منطقه 3 به طول 46 کیلومتر احداث شده و به منطقه 4 متصل شود.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال خاطرنشان کرد: اجرای منطقه 3 آزادراه 4 سال زمان لازم دارد.


منطقه 4 را شهریور امسال تحویل می‌دهیم
آب‌بر اظهارداشت:‌ منطقه 4 دارای پیشرفت فیزیکی 82.6 درصد از سه راهی دشت نظیر شروع شده و تا کمربندی چالوس ـ تنکابن ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این قطعه 535 ملک به مساحت 729 هزار مترمربع تملک شده است.

وی یادآور شد: تنها 1 درصد دیگر از تملک اراضی این منطقه باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود پروژه ابتدای شهریور امسال به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال خاطرنشان کرد: تا به امروز 180 میلیارد تومان بابت ساخت، مشاوره، پیمانکار، ارزیابی، املاک و مالیات بر ارزش افزوده در این پروژه هزینه شده است، ضمن آنکه 60 میلیارد تومان دیگر برای اتمام 17 درصد باقیمانده نیازمندیم.


هزینه‌کرد 392 میلیارد تومان در کل مناطق آزادراه تا پایان اسفند 90
وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع پروژه آزادراه تهران ـ شمال تا پایان اسفند 1390 مبلغ 190 میلیارد تومان کل آورده وزارت راه و شهرسازی و 202 میلیارد تومان آورده بنیاد به همراه تعهدات است.



همکاری مطلوب نیک‌زاد در تأمین منابع مالی و تملک اراضی/ فعلاً مشکل مالی نداریم

آب‌بر با بیان اینکه عدم تأمین منابع مالی به موقع یکی از دلایل طولانی شدن اجرای پروژه آزادراه تهران ـ شمال است گفت: وزارت راه ظرف 6 ماه اخیر از نظر منابع مالی به خصوص از ابتدای سال 91 همکاری خوب و پیگیری‌های فراوانی داشته است.

آب‌بر اضافه کرد: در سال 91 تا پایان سال کمبود منابع مالی برای تکمیل منطقه 4، احداث تونل البرز و بخش ریالی منطقه یک نداریم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال با بیان اینکه در امر رفع معارضان ملکی، وزارت راه کمک به سزایی کرده است، گفت: تا پایان سال 91 کمبود ریالی نداریم، اما باید مشکل کمبودهای ارزی از طریق سازمان مدیریت برطرف شود.


منطقه 2 را ظرف 3 سال و منطقه 3 را ظرف 4 سال می‌سازیم
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال تأکید کرد: حاضریم در منطقه 2 با وزارت راه قرارداد ببندیم و تضمین می‌کنیم که این منطقه را ظرف 3 سال با زمان و مبلغ مشخص می‌سازیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین متعهد می‌شویم منطقه 3 را ظرف 4 سال تحویل دهیم.


رانش زمین را در طراحی و مطالعات اولیه نمی‌توان بررسی کرد
آب‌بر اظهار داشت: آزادراه تهران ـ شمال تنها آزادراهی در کل کشور است که در تمام سطح‌هایی که امکان ریزش وجود داشت، پوشانده شده است و مشکل ریزش نخواهیم داشت.

وی در تشریح دلیل ریزش و رانش در 2 کیلومتر منطقه 4 آزادراه اظهارداشت: رانش‌ها را در طراحی اولیه نمی‌توان بررسی کرد؛ سنگ، توده عظیمی خاک روی آن است و وقتی که خاک بیش از اندازه خیس شد، روی لایه سر می‌خورد، بنابراین قابل پیش‌بینی نبود که در دو نقطه منطقه 4 آیا اینگونه رانش‌ها رخ می‌دهد یا خیر؟


تکلیف بنیاد با وزارت راه یا در دادگاه حل می‌شود یا با تفاهم
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال در خصوص این گفته خبرنگار فارس که چرا در این شرایط از حضور در پروژه آزادراه انصراف نمی‌دهید، گفت: ما در 50 درصد پروژه شریک هستیم و کنار نمی‌رویم و تنها راه این است که یا با تعامل و مذاکره مشکل خود را برطرف کنیم و در غیر این صورت باید از طریق مراجع قضایی این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال اضافه کرد: هیچ ضرر و زیانی در آزادراه تهران ـ‌شمال ندیده‌ایم؛ ما 50 درصد سهم خود را داریم و هیچ مشکلی با کسی نداریم و اگر وزارت راه می‌خواهد که ما کنار رویم، لازم است حساب کتاب‌های خود را با ما انجام دهند، مطالبات ما را پرداخت کنند تا ما پای خود را کنار بکشیم، البته این امر تنها در صورت موافقت بنیاد انجام می‌شود.

آب‌بر با ادعای اینکه بنیاد، باغ پردیس و اراضی اطراف حاشیه آزادراه را که مقرر بود در قبال ساخت آزادراه دریافت کند، نگرفته خاطرنشان کرد: این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی ظاهراً برای ساخت مناطق 2 و 3 به دنبال کنسرسیوم است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال اظهار داشت: ما آمادگی برگزاری نشست و مناظره بنیاد مستضعفان و وزارت راه را درباره آزادراه تهران ـ شمال داریم.

آب‌بر با بیان اینکه بنا به گفته وزیر راه در این آزادراه مشکلاتی است، تصریح کرد: بنده هم این مشکلات را قبول دارم، اما در این پروژه شریک هستم، یعنی 50 درصد شراکت داریم، در خوب و بد پروژه شریک هستیم، بنابراین شریک من نمی‌تواند بدون رضایت مرا کنار گذارد.

وی تأکید کرد: وزارت راه می‌تواند حساب کتاب‌های خود را با بنیاد انجام دهد تا بنیاد در صورت تمایل کنار رود و یا در غیر این صورت به صرف تنها ادعا و صحبت یکی از طرفین مشارکت، سهم 50 درصدی مشارکت بنیاد از بین نمی‌رود.

آب‌بر خاطرنشان کرد: اینجانب به نمایندگی از بنیاد مستضعفان قرارداد احداث آزادراه تهران ـ‌ شمال را با وزارت راه و شهرسازی امضاء کرده‌ام.
[/b]



آخرین ارسال های من :
موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  هزینه اداره تهران چقدر است؛ چرا مردم عوارض نمی‌پردازند 0RKIDEH 789 1391-3-24، 01:27 عصر
آخرین ارسال: 0RKIDEH
  انفجارهای از پیش اعلام‌شده در تهران؛ سه‌شنبه همین هفته aramo 829 1391-3-20، 06:15 عصر
آخرین ارسال: aramo
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل