ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 46 رأی - میانگین امتیازات: 3.11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
Rainbow  رفوژ (refuge ) یا جزیره میانی
هدف از احداث این برآمدگی ها در وسط معابر سواره رو ، ایجاد فضایی امن برای عابرین پیاده در میان تردد وسایل نقلیه است .
گاهی رفوژها ترکیبی از فضای سبز خواهند بود و یا تنها با کفسازی و ارتفاعی مشخص و متفاوت ، ساخته می شوند .
نکاتی مهم درباره رفوژها

- لبه های رفوژ ها بایستی زاویه ای نرم داشته باشد ( زاویه تند و قائمه نباشد .) چرا که اغلب دیده شده که عابرین پیاده و یا خودروهای سواره آسیبهای شدیدی را در برخورد با این لبه ها تجربه کرده اند .

[b] [تصویر:  wlynxwo8hbypeb880r4b.jpg]


- این مکان را می توان توسط رنگ و خطوط خاصی برای عابرین و سواره مشخص نمود . همچنین به کارگیری تابلو و علائم هشداردهنده بسیار مفید خواهد بود . مقصود از انعطاف پذیری ، فرم نرم و قابل شکلگیری این تابلوهاست چراکه اغلب آسیب دیدگی عابرین و خودروها در اثر برخورد با علائم هشداردهنده فلزی بوده است .
[تصویر:  x1rqor8m2waa5f62pzsu.jpg]

[تصویر:  cxydfjyz638oswlpukxh.jpg]

- نوع کفسازی در رفوژها بسیار مهم است چراکه در فصول بارندگی و یخبندان ، در صورت عدم استفاده از کفپوش های جذبی و یا متخلخل ، شاهد لغزندگی و زمین خوردن افراد در این قسمت خواهیم بود .
- پوشش گیاهی مناسب و سازگار با اقلیم ، و توجه میزان رشد در ریشه ها و بدنه گیاه و میزان آلودگی در فصل خزان .

دو پیشنهاد

1- ترکیبی از سرعتکاه و سرعتگیر با رفوژ و بریدگی عبوری در این محل ها بسیار مفید است . این جمله بدین معناست که همیشه بهترین محل برای عبور از خیابان قسمتی از که سرعتگیر وجود دارد و یا نزدیک میدان است . چراکه راننده از سرعت خود می کاهد و عابر پیاده می تواند از این محل تردد نماید البته به شرط وجود خط کشی عابر پیاده براساس محاسبات مهندسین ترافیک .
بنابراین می توان با طراحی بریدگی تردد عابرین پیاده در رفوژ ، مقابل سرعتگیر مکانی امن برای تردد فراهم کرد .
[تصویر:  qerjgdcu1z0b6fqib2.jpg]

[تصویر:  0g1cm4216i3ud1lg2ag4.jpg]


2- به کارگیری رفوژهایی که به صورت صفحاتی به هم متصل می شوند . این نوع از جزیره های میانی این مزایا را دارد :
- مقرون به صرفه هستند و می توان از پلاستیک های فشرده بازیافتی و بسیار مقاوم استقاده نمود . و یا مصالح دیگر را میتوان به کار گرفت .
- قابلیت تحمل وزن های بالا را دارند .
- نصب سریع و آسان ، نصب قطعات در کمتر از یک ساعت . نصب این قطعات به وسیله پیچ کردن و قابلیت برداشتن سریع آن در صورت اجرای تغییرات ترافیکی .
- نیازی به حفاری و هزینه های کندن زمین نیست .
- نیازی به هزینه های تامین و اجرای آسفالت نیست .
- در صورت عبور و اجرای تاسیسات زیرزمینی از زیر این قطعات ، قابلیت دسترسی سریع به این تاسیسات فراهم می شود . توجه شود که این قطعات را میتوان در محورهای کناری خیابان هم به کار برد مانند کریدورهای دوچرخه سواری . چراکه اغلب مشکلات شهری ما حفاری های پی در پی و نامنظم آسفالت و چاله های پس از آن است .
- مدولار بودن و قابلیت به کارگیری زیباسازی شهری روی این قطعات .
- به کارگیری مدل هایی از کفپوش ها که در فصل یخبندان ، لغزنده نشود .
[تصویر:  vvua8dj54xmppvvdiq0.jpg]

[تصویر:  ytgk28x5gsm3rwgie11m.jpg]
[b]
[/b]

[تصویر:  2duraxdyzitklpu20m7x.jpg]
[b] [تصویر:  3bf22nrpgi18bzszfk1.jpg]
[/b]


[تصویر:  dgnz769jhvxd14eycae.jpg]









بندانگشتی (ها)
   

آخرین ارسال های من :

اگر یقین دارید روزی پروانه خواهید شد ......... بگذارید دنیا هر چه می خواهد پیله کند2gwb921






 سپاس شده توسط: قاصدک ، baradaran ، 0RKIDEH ، dely_sh ، Maryam M ، Sadeghpour ، sattar ، hesam.n
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل