ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
خروج موفقیت آمیز بنیاد مستضعفان از قطعات 2 و 3 آزاد‌راه تهران‌شمال

با ورود دو شرکت خصوصی داخلی برای ساخت قطعات 2 و 3 آزاد‌راه تهران - شمال بعد از 16 سال ، بنیاد مستضعفان رسما کنار رفت.


[تصویر:  8835_634811360956691016_l.jpg]

سید احمد صادقی درباره بهره‌برداری از قطعه 4 آزادراه تهران‌شمال اظهار داشت: در این مسیر آزادراهی 600 دستگاه انواع ادوات جاده‌سازی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: اگر همانطور که وزارت راه و شهرسازی امروز به بنیاد مستضعفان برای تکمیل این مسیر آزادراهی فشار می‌‌آورد، در دوران قبل نیز بر این امر اصرار ورزیده بو‌د، این مسیر آزادراهی هم‌اکنون تکمیل شده و هر چهار قطعه آن به بهره‌برداری رسیده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علی‌رغم وعده مدیرعامل آزاد‌راه تهران - شمال بهره‌برداری از قطعه چهار این آزادراه کمی دیرتر از اول شهریور انجام می‌شود، تصریح کرد: این قطعه حداکثر تا 15 مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

صادقی با بیان اینکه در حال تکمیل لایه نهایی آسفالت این مسیر آزادراهی در قطعه چهار هستیم، تصریح کرد: البته تکمیل نهایی این قطعه مسیر بسته به آب و هوای منطقه دارد؛ اگر آب و هوا مساعد باشد، پروژه در همان مهر‌ماه و در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید، اما اگر بارندگی وجود داشته باشد عملیات اجرایی به کندی انجام شده و این امر موجب می‌شود بهره‌برداری از قطعه چهار آزادراه تهران ـ شمال باز به تأخیر بیفتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به عنوان شریک وزارت راه و شهرسازی در این پروژه سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: قطعاً سرمایه گذار خود مایل است پروژه را زودتر تکمیل کرده و به بهره‌برداری برساند تا از محل اخذ عوارض، بازگشت سرمایه آغاز شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل یادآور شد: قطعاً دیرتر تمام شدن قطعات یک و چهار آزادراه تهران ـ شمال که در دست بنیاد مستضعفان است، موجب به خطر افتادن منافع آنها می‌شود، بنابراین آنها نیز برای اتمام پروژه‌های خود تلاش می‌کنند.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل آزاد‌راه تهران و شمال، بار‌ها‌ از بهره‌برداری قطعه چهار این آزاد‌راه در ابتدای شهریور‌ماه جاری خبر داده بودند.

قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران - شمال را از بنیاد گرفتیم/تفاهم‌ با دو شرکت خصوصی داخلی

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی قطعات 2 و 3 این آزادراه و واگذاری احداث آنها به کنسرسیوم داخلی تصریح کرد: این دو قطعه دیگر در اختیار بنیاد نخواهد بود، در این باره با 2 شرکت خصوصی ایرانی در حال مذاکره هستیم که این مذاکرات مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها بین وزارت راه و کنسرسیوم داخلی هنوز مبادله نشده خاطرنشان کرد: در آینده بسیار نزدیک این دو شرکت خصوصی وارد قطعات 2 و 3 آزادراه تهران ـ شمال خواهند شد و عملیات اجرایی احداث این دو قطعه که از مشکل‌ترین قطعات آزاد‌راه تهران - شمال به لحاظ کوهستانی بودن است، آغاز می‌شود.

بنابراین گزارش در حالی این گفته‌ها از سوی صادقی عنوان می‌شود که عباسعلی آب‌بر، مدیر عامل شرکت آزاد‌راه تهران - شمال، چندی پیش در گفت‌وگو با فارس مدعی شده بود بنیاد در پروژه آزاد‌راه تهران - شمال شریک وزارت راه و شهرسازی است و وزارت راه نمی‌تـواند خود به تنهایی برای خروج بنیاد از این پروژه تصمیم بگیرد.



منبع: فارس

آخرین ارسال های من :
موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  مساله خطر و ریسک زلزله در تهران MHAKBARI 1,177 1391-6-5، 09:11 صبح
آخرین ارسال: abtinz
  نتایج مسابقه بین المللی طراحی معماری ساختمان مرکزی بورس تهران اعلام شد MHAKBARI 882 1391-5-31، 08:38 عصر
آخرین ارسال: MHAKBARI
  هیچ گاه در تهران زلزله ۸ ریشتری رخ نمی‌دهد 0RKIDEH 2,099 1391-5-31، 02:33 عصر
آخرین ارسال: FaTyJo0oN
  تهران؛ شهرساختمان‌های بی‌شناسنامه روجا 609 1391-5-29، 12:03 صبح
آخرین ارسال: روجا
  تهران هم لرزید.......>>بومهن کانون زمین‏لرزه شمال‏شرق استان تهران اعلام شد .. FaTyJo0oN 1,213 1391-5-28، 11:56 صبح
آخرین ارسال: FaTyJo0oN
  بهسازی پیاده راه‌های فرسوده جنوب تهران .Utopia 705 1391-5-20، 11:49 عصر
آخرین ارسال: .Utopia
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل