ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امتیازات: 3.23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
مدرسه ی پل؛ وحدت ميان معماری گذشته و حال
[تصویر:  23016348264738673019952012677309.jpg] [highlight=#NaNNaNNaN] [/highlight]

طراحي شده توسط:‌ آتليه ليژيادونگ Li Xiaodong Atelier ؛
پلي كه دو قلعه ي باستاني را در خانه هاي روستاي چين ارتباط مي دهد، يك مدرسه است و اقتصاد محلي را از سر مي گيرد ، در حالي كه به دقت ارتباط ميان معماري گذشته و آينده را در نظر مي گيرد و با محيط خود هماهنگ است.
زمينه:
مدرنيزاسيون سريع چين باعث تضاد هاي مطلق ميان ساختارهاي قديم و جديد شده است، گسستگي ميان معماري گذشته و حال باز شده، و بسياري مناطق روستايي توسعه نيافته رها شده و با ظاهر به سرعت در حال تغيير مناطق شهري ارتباط نيافته. ايالت روستايي فوجيان Fujian ، در سواحل جنوب شرقي چين ، يك منطقه ي كوهستاني با آب و هواي نيمه گرمسيري و مرطوب است – به طور سنتي توصيف ميشود " كوه هشت بخشی ، يك قسمت آب و يك قسمت زمين هاي كشاورزي" . روستاي كوچك زياشي Xiashi در فوجيان چندين ساختمان جديد دارد. براي چندين سال زياشي نه تنها به يك مدرسه ي ابتدايي ،‌ بلكه به يك مركز اجتماعي جديد براي ارائه ي يك فضاي اجتماعي مركزي نياز داشت.
ماموريت: هدف اصلي طراحي مدرسه ي پل Bridge School بود براي از سر گرفتن اجتماع زياشي و براي حفظ فرهنگ سنتي و شيوه ي زندگي از طريق يك زبان زيبايي شناسانه معاصر كه با سنت در حال رقابت نيست اما در عوض ارائه مي شودو با سنت در روش هاي جديد در ارتباط است. وقتي از معمار ليژيادونگ خواسته شده بود كه مدرسه را طراحي كند ، او الهام اين را داشت كه آنرا روي پلي ميان دو توتولوي باستاني ancient toulou - قلعه مانند سنتي- مانند ساختارها قرار دهد – كه در دو طرف رودخانه از طريق روستا ايجاد مي شود. در اصل ساخته شده توسط اجداد مردم محلي هاكا Hakka ، اين قلعه هاي مدور متمايز ، ديوارهاي ضخيم و محكم كوبيده شده در زمين است. ساختاري كه پلها دو نيمه روستا را در ارتباط نمادين گذشته و حال درنظر مي گيرند.
تحقق:
توسط پايه هاي بتني تقويت شده ،‌ سازه هاي فلزي ساده همانند يك شاه تير جعبه اي غول پيكر كه كمي جا به جا شده عمل مي كنند ، بنابراين ساختمان ماهرانه مي پيچد ، بالا مي رود و پايين مي آيد به عنوان محدوده ی نهر . در داخل يك جفت تقريبا يكسان، كلاس هاي درس گوه اي شكل است، كه هر كدام به سمت نقطه ي مياني ساختار باريك مي شود. اگر چه امكان اين براي استفاده ساختمان اصلي به عنوان پل وجود دارد ، يك گذرگاه باريك در زير سازه هاي فلزي به حالت تعليق درآمده است و لنگر توسط سيم هاي كششي يك مسير جايگزين و مستقيم تر ارائه مي كند.
از جمله در طرح ساختمان يك زمين بازي براي كودكان در يك طرف آب است. سبكي طبيعي و سياليت فضايي عناصر كليدي ساختار است. با استفاده از درب هاي كشويي وتاشو ، مدرسه به تئاتر تصنيف و يا ساختار بازي تبديل مي شود. اين توانايي براي حركت كودكان و تشويق آنها براي درگيري فعال با معماري است. قاب فولادي در حجابی از ميله هاي چوب باريك پيچيده شده است ، كه نور را فيلتر ميكند و فضاي داخل را با نسيم خنك معتدل مي كند. ساختار در تضاد كامل با معماري سنگين دو طرف نهر، به نظر سبك ميرسد.
مفهوم ساختمان الهام گرفته از طب سنتي چيني است، كه انسان را به عنوان يك سيستم كامل با قطعات بهم پيوسته مي بيند. با نزديك شدن به پروژه اين روش براي در نظر گرفتن جامعه به عنوان كل براي ايجاد ساختمان هاي انعطاف پذير و مطبوع پسنديده است. مدرسه ي پل در بسياري سطوح به وحدت رسيده:‌ بين گذشته و حال ، ميان سنت و مدرن، ميان دو طرف رودخانه ، و بين اعضاي جامعه. ساختمان ، روح بخشي موفقيت آميز جامعه ، پرداختن به نيازهاي اجتماعي از طريق مداخله هاي معماري را در بر دارد.
[تصویر:  23016348264740308755102012237879.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647420221220020124072219.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647435987789020125579879.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647450605017520121076059.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  23016348264746604738852012267479.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647481912584020124179129.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647498104907020125871049.jpg] مدرسه ی پل

آخرین ارسال های من :
 سپاس شده توسط: dely_sh
موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  نشانه‌های بیگانه در معماری اسلامی javad jamshidi 1,193 1391-6-22، 09:00 صبح
آخرین ارسال: javad jamshidi
  غرفه کشور ژاپن در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 828 1391-6-17، 11:10 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور آمریکا در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 1,031 1391-6-17، 11:08 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور روسیه در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 1,124 1391-6-17، 11:06 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور چین در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 811 1391-6-17، 11:04 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور استرالیا در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 950 1391-6-17، 11:02 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور هلند در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 1,205 1391-6-17، 11:00 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  خانه "ای.ای" ؛گروه معماری ام.وی.ان MHAKBARI 837 1391-6-16، 06:53 عصر
آخرین ارسال: MHAKBARI
  ششمین شماره فصلنامه تخصصی معماری «طراح» منتشر شد. MHAKBARI 772 1391-6-15، 04:56 عصر
آخرین ارسال: MHAKBARI
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آمار انجمن
آخرين ارسال ها
موضوع تاريخ, زمان  نويسنده آخرين ارسال کننده انجمن
  دانلود جزوه تصویری آموزش gis با فرمت pdf 5-25 alireza hamed_1361 نرم افزار gis--پاسخگو مهندسین aramo و ...
  فروش کتاب های اسکیس شهرسازی و معماری 5-21 joachom alireza فروشگاه کتاب نو و دست دوم
  [خبر شهرسازی]  کتاب شهرهای رویایی؛ 7 ایدة شهری به عنوان شاکلة جهان 5-14 kasrak kasrak منابع
  غیر رایگان  داغ داغ، نقشه gis شهر تهران 5-14 parasto_gh j77 طرح،پروژه،نقشه(vip-2)
  پنجمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری-دانشگاه شهید بهشتی 5-14 Sahab Sahab اخبار همایش ها
  آخرین مهلت ارسال مقالات دومین کنفرانس بین المللی عمران،معماری وطراحی شهری-... 5-14 Sahab Sahab اخبار همایش ها
  اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین در عمران، معماری، محیط زیست و توسعه پایدار... 5-14 Sahab Sahab اخبار همایش ها
  سوالات ارشد طراحی شهری 1396 با جواب تشریحی 4-31 alireza alireza تالار گفتمان طراحی شهری
  جدیدترین منابع دکتری شهرسازی 1396 4-29 alireza alireza تالار گفتمان دکتری شهرسازی
  نکات مهم و روزانه دکتری شهرسازی ویژه کنکور 95 4-29 alireza alireza تالار گفتمان دکتری شهرسازی
  سوالات ارشد برنامه ریزی شهری 1396 با جواب تشریحی 4-28 alireza alireza تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
  سوال و جواب اسکیس کنکور ارشد طراحی شهری سال 1396 4-28 alireza alireza تالار گفتمان طراحی شهری
  سوالات دکتری شهرسازی 1396 با جواب تشریحی 4-26 alireza alireza تالار گفتمان دکتری شهرسازی
  طرح منطقه ای 4-25 حدیث گلی حدیث گلی تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
  آمارنامه ی استان اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری 4-25 حدیث گلی حدیث گلی تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
با ارسال فایل و شرکت در موضوعات ایجاد شده و پاسخ به آنها ما را همراهی کنید.

[-]
جستجو
جستجوی گوگل