ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امتیازات: 3.23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
مدرسه ی پل؛ وحدت ميان معماری گذشته و حال
[تصویر:  23016348264738673019952012677309.jpg] [highlight=#NaNNaNNaN] [/highlight]

طراحي شده توسط:‌ آتليه ليژيادونگ Li Xiaodong Atelier ؛
پلي كه دو قلعه ي باستاني را در خانه هاي روستاي چين ارتباط مي دهد، يك مدرسه است و اقتصاد محلي را از سر مي گيرد ، در حالي كه به دقت ارتباط ميان معماري گذشته و آينده را در نظر مي گيرد و با محيط خود هماهنگ است.
زمينه:
مدرنيزاسيون سريع چين باعث تضاد هاي مطلق ميان ساختارهاي قديم و جديد شده است، گسستگي ميان معماري گذشته و حال باز شده، و بسياري مناطق روستايي توسعه نيافته رها شده و با ظاهر به سرعت در حال تغيير مناطق شهري ارتباط نيافته. ايالت روستايي فوجيان Fujian ، در سواحل جنوب شرقي چين ، يك منطقه ي كوهستاني با آب و هواي نيمه گرمسيري و مرطوب است – به طور سنتي توصيف ميشود " كوه هشت بخشی ، يك قسمت آب و يك قسمت زمين هاي كشاورزي" . روستاي كوچك زياشي Xiashi در فوجيان چندين ساختمان جديد دارد. براي چندين سال زياشي نه تنها به يك مدرسه ي ابتدايي ،‌ بلكه به يك مركز اجتماعي جديد براي ارائه ي يك فضاي اجتماعي مركزي نياز داشت.
ماموريت: هدف اصلي طراحي مدرسه ي پل Bridge School بود براي از سر گرفتن اجتماع زياشي و براي حفظ فرهنگ سنتي و شيوه ي زندگي از طريق يك زبان زيبايي شناسانه معاصر كه با سنت در حال رقابت نيست اما در عوض ارائه مي شودو با سنت در روش هاي جديد در ارتباط است. وقتي از معمار ليژيادونگ خواسته شده بود كه مدرسه را طراحي كند ، او الهام اين را داشت كه آنرا روي پلي ميان دو توتولوي باستاني ancient toulou - قلعه مانند سنتي- مانند ساختارها قرار دهد – كه در دو طرف رودخانه از طريق روستا ايجاد مي شود. در اصل ساخته شده توسط اجداد مردم محلي هاكا Hakka ، اين قلعه هاي مدور متمايز ، ديوارهاي ضخيم و محكم كوبيده شده در زمين است. ساختاري كه پلها دو نيمه روستا را در ارتباط نمادين گذشته و حال درنظر مي گيرند.
تحقق:
توسط پايه هاي بتني تقويت شده ،‌ سازه هاي فلزي ساده همانند يك شاه تير جعبه اي غول پيكر كه كمي جا به جا شده عمل مي كنند ، بنابراين ساختمان ماهرانه مي پيچد ، بالا مي رود و پايين مي آيد به عنوان محدوده ی نهر . در داخل يك جفت تقريبا يكسان، كلاس هاي درس گوه اي شكل است، كه هر كدام به سمت نقطه ي مياني ساختار باريك مي شود. اگر چه امكان اين براي استفاده ساختمان اصلي به عنوان پل وجود دارد ، يك گذرگاه باريك در زير سازه هاي فلزي به حالت تعليق درآمده است و لنگر توسط سيم هاي كششي يك مسير جايگزين و مستقيم تر ارائه مي كند.
از جمله در طرح ساختمان يك زمين بازي براي كودكان در يك طرف آب است. سبكي طبيعي و سياليت فضايي عناصر كليدي ساختار است. با استفاده از درب هاي كشويي وتاشو ، مدرسه به تئاتر تصنيف و يا ساختار بازي تبديل مي شود. اين توانايي براي حركت كودكان و تشويق آنها براي درگيري فعال با معماري است. قاب فولادي در حجابی از ميله هاي چوب باريك پيچيده شده است ، كه نور را فيلتر ميكند و فضاي داخل را با نسيم خنك معتدل مي كند. ساختار در تضاد كامل با معماري سنگين دو طرف نهر، به نظر سبك ميرسد.
مفهوم ساختمان الهام گرفته از طب سنتي چيني است، كه انسان را به عنوان يك سيستم كامل با قطعات بهم پيوسته مي بيند. با نزديك شدن به پروژه اين روش براي در نظر گرفتن جامعه به عنوان كل براي ايجاد ساختمان هاي انعطاف پذير و مطبوع پسنديده است. مدرسه ي پل در بسياري سطوح به وحدت رسيده:‌ بين گذشته و حال ، ميان سنت و مدرن، ميان دو طرف رودخانه ، و بين اعضاي جامعه. ساختمان ، روح بخشي موفقيت آميز جامعه ، پرداختن به نيازهاي اجتماعي از طريق مداخله هاي معماري را در بر دارد.
[تصویر:  23016348264740308755102012237879.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647420221220020124072219.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647435987789020125579879.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647450605017520121076059.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  23016348264746604738852012267479.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647481912584020124179129.jpg] مدرسه ی پل
[تصویر:  230163482647498104907020125871049.jpg] مدرسه ی پل

آخرین ارسال های من :
 سپاس شده توسط: dely_sh
موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  نشانه‌های بیگانه در معماری اسلامی javad jamshidi 1,267 1391-6-22، 09:00 صبح
آخرین ارسال: javad jamshidi
  غرفه کشور ژاپن در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 888 1391-6-17، 11:10 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور آمریکا در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 1,144 1391-6-17، 11:08 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور روسیه در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 1,256 1391-6-17، 11:06 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور چین در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 876 1391-6-17، 11:04 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور استرالیا در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 1,054 1391-6-17، 11:02 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  غرفه کشور هلند در دوسالانه معماری ونیز 2012 MHAKBARI 1,292 1391-6-17، 11:00 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  خانه "ای.ای" ؛گروه معماری ام.وی.ان MHAKBARI 919 1391-6-16، 06:53 عصر
آخرین ارسال: MHAKBARI
  ششمین شماره فصلنامه تخصصی معماری «طراح» منتشر شد. MHAKBARI 832 1391-6-15، 04:56 عصر
آخرین ارسال: MHAKBARI
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آمار انجمن
آخرين ارسال ها
موضوع تاريخ, زمان  نويسنده آخرين ارسال کننده انجمن
  مشاوره  ثبت نام دکتری دیروز moni_utopia alireza پرسش و پاسخ
  نقشه اتوکدی استثنایی طرح هادی روستای نامیله ملایر - همدان 19 نقشه 8-30 alireza alireza طرح،پروژه،نقشه(vip-1)
  نقشه اتوکدی منطقه 21 تهران با فرمت dwg 8-30 alireza alireza طرح،پروژه،نقشه(vip-1)
  نقشه اتوکدی استثنایی طرح هادی روستا ازناو ملایر - استان همدان 8-30 alireza alireza طرح،پروژه،نقشه(vip-1)
  نقشه شبکه بندی و درجه بندی شهر آمل 8-27 alireza alireza طرح،پروژه،نقشه(vip-1)
  درخواست رایگان  نظریه های برنامه ریزی شهری 8-27 mmmmm12345 alireza برنامه ریزی شهری
  غیر رایگان  دانلود طرح تفصیلی و جامع اصفهان(vip) 8-22 alireza alireza طرح،پروژه،نقشه(vip-2)
  مجموعه ای از قوانین مهم شورای عالی شهرسازی و معماری ایران کنکور ارشد و دکتر... 8-18 alireza alireza تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
  درخواست غیر رایگان  کتاب سیر اندیشه ها 8-15 moni_utopia moni_utopia پرسش و پاسخ
  درخواست غیر رایگان  کتاب سیر اندیشه ها 8-15 moni_utopia moni_utopia درخواست کتاب
  یه روز یه مهندسه.... 8-10 marziyeh.b kafsabizarin گفتگوی آزاد
  مردم محوری طرح یا تخصصی بودن طرح؟ 8-9 Urbanist asoa میز گرد
  جدید تاپیک جواب سوالات برنامه ریزی شهری،منطقه ای و مدیریت شهری باذکر منبع 8-9 haydariyan dhiver1 تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
  محله ای با جغرافیای در هم تنیده؛ معرفی محله صفا 8-8 alireza alireza اخبار شهرسازی
  آدمک تک چشم وارد اینترنت شد 8-8 atelieahjam arezoo0884 گفتگوی آزاد
با ارسال فایل و شرکت در موضوعات ایجاد شده و پاسخ به آنها ما را همراهی کنید.

[-]
جستجو
جستجوی گوگل