ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امتیازات: 3.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
طرحی برای مرکز شهر Klaksvik
[highlight=#ffffff]

طرحی برای مرکز شهر Klaksvik
[highlight=#f5f5f5]
این طرح که توسط معماران MIRO ارائه شد، نقطه آغازی برای طرح مرکز شهر Klaksvik بود.
[/highlight]
[/highlight]
[تصویر:  9072_634830525855400000_l.jpg]
[highlight=#ffffff]
اختصاصی واحد خبر:

این طرح که توسط معماران MIRO ارائه شد، نقطه آغازی برای طرح مرکز شهر Klaksvik بود.

شکل آن بر اساس نیازها و کاربردها و محیط پیرامونش برای میزبانی در این لانه فرم‌دهی شده است.

شکل هسته جدید بر مبنای دفن زباله در انتهای خلیج می‌باشد. حتی اگر شکل آن به صورت تصادفی ایجاد شده باشد، قدمی بنیادی در تاریخ شهر به ایجاد تونل به جزایر جنوبی به حساب می‌آید .

بادهای قوی به این فلات می‌وزد و این هسته از آن آگاه است و شکل حصار مانند آن به همین دلیل است كه به عنوان دژی در مقابل بادهای سهمگین می‌ایستد.

هسته باید متراکم و دنج و انعکاس چشم‌انداز موجود شهر ساخته شده از خانه‌های مستقل باشد. هدف این بود که رفت و آمد به دژ آسان و پذیرای همگان باشد.

بنابراین، حلقه‌هایی در نقاط مختلف به عنوان فضای عمومی برای حضور مردم Klaksvik قرار داده شدند.

در این هسته هیچ خانه‌ای نیست و هدف صرفاً ایجاد یک مکان عمومی بوده است.

[تصویر:  miro%20klaksviik%20render-day%2001.jpg]

خانه‌سازی در زمین 7000 مترمربعی در چهار بلوک در خشکی انجام می‌شود که این ساختمان‌های خطی در مقیاس معماری آورده نشده‌اند زیرا قرار است موضوع مسابقه آینده و یا ابتکارهای خصوصی باشد که توسط کمیسیون کیفیت کنترل می‌شود.

ما سعی کردیم آنها را به صورت ساختمان‌های سه طبقه با فضای تجاری در طبقه همکف و آپارتمان‌ها در طبقات بالایی نشان دهیم.

ایستگاه اتوبوس نیز یک عامل نامحسوس در چشم‌انداز جدید شهر خواهد بود. روگذری که دو منطقه سبز را به هم وصل می‌کند و فضای پوشش داده شده‌ای برای ایستگاه اتوبوس و پارکینگ می‌باشد.

[تصویر:  miro%20klaksviik%20render-day%2002.jpg]

ماشین‌های ساکنان بلوک‌های مسکونی در خارج از شبه جزیره هسته قرار می‌گیرند و یا در برج‌های ذخیره‌سازی کوچک خودکاری که در نقاط کور قرار گرفته‌اند جای خواهند گرفت.

پارکینگی با ظرفیت حداکثر 300 ماشین در زیر شیب کلیسا قرار دارد.

از آنجا که پارکینگ در فضای باز حجم زیادی را اشغال می‌کند، ساختار پارکینگ اتوماتیک بزرگتر نیاز به پارکینگ برای مواقعی که تردد زیاد است را از بین می‌برد.

از ویژگی‌های این سیستم اتوماتیک بی‌سر و صدا بودن آن و حذف فضای بلااستفاده است. از آنجا که این ساختمان پنج طبقه دارد، فضای بالای سقف آن مختص تراس کلیسا است.

[تصویر:  miro%20klaksviik%20render-day%2003.jpg]

در مرکز هسته یک میدان وسیع در حدود 3000 مترمربع وجود دارد. سالن‌های تو در تو و ساختمان اداری که مستقیماً به آن مربوط است برجسته‌ترین نشانه مشارکت مردم در زندگی اجتماعی جامعه می‌باشد.

همچنین این میدان فضای روباز برای فستیوال‌های تابستانی است که هر دو فرهنگستان و کتابخانه در طبقات بالایی ساختمان‌ها قرار گرفته‌اند و ارتباطشان با زمین فقط از سالن‌های ورودی و پذیرش است.

[تصویر:  miro%20klaksviik%20render-day%2004.jpg]

این چیدمان برای ایجاد فضای هرچه بازتر برای فعالیت‌های تجاری است. این مرکز شهر جدید تنها یک راه اختصاصی معمولی دارد که به مدار شبکه‌ای شهر متصل است و بقیه فضا مخصوص عابرین پیاده است. فضای عمومی هسته در یک مسیر هموار به سمت پارکی سرازیر می‌شود که تقریباً ارتباطی بی‌درز بین خلیج و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است که در مرکز این تنگه باریک قرار دارد.

[تصویر:  miro%20klaksviik%20render-day%2005.jpg]

قرار نیست پارکینگی در فضای آزاد این شبه‌جزیره مرکزی ساخته شود زیرا لزومی برای همراه داشتن وسیله نقلیه در آن مکان ندارد. این قسمت جزء منطقه طرح ترافیک است و تنها وسایل نقلیه اورژانس، شهرداری و وانت و كامیون باربری اجازه تردد در آن مسیر را دارند.

سقف مجتمع‌ها سبز است و این مسئله به خانه‌های سنتی جزیره بازگشته و همچنین بازتابی از چشم‌انداز محیط پیرامون است.

كوه‌های فاروئی كه سر از دریا بیرون آورده‌اند به صورت یك توده بتنی دیده می‌شوند كه تاجی از گیاهان سبز موجود بر سر دارند و به همین دلیل مركز Klaksvik است.

دروازه غربی این هسته رابط اصلی با خلیج بوده و در فصل سرما، مانعی برای ورود هوای سرد به فضای درون است. دیواری شفاف از جنس پلی‌كربنات یا پلكسی‌گلاس كه بنا به ضرورت و به صورت الكتریكی پایین و بالا می‌رود نیز در این مكان تعبیه شده است و زمانی كه دیوار پایین است، عبور و مرور از درهای جنبی امكان‌پذیر است.

ایستگاه مجهز به دفتر اداری و اتاق استراحت برای خدمه و همچنین اتاق انتظار، سرویس بهداشتی و دیگر امكانات برای مسافران می‌باشد. اما پوشش كامل با دو چمنزار از طریق سقف سبز و سراشیبی صاف در هر دو طرف یكپارچه شده است. با این مدل، جداسازی بین مركز شهر جدید با زمین ورزشی و مدرسه از بین می‌رود.
[/highlight]
[align=JUSTIFY][highlight=#ffffff][color=#000000]منبع: سایت خبری / تحلیلی واحد خبر - ترجمه : سمیه پیلوار

آخرین ارسال های من :
 سپاس شده توسط: elham90 ، saminta ، dely_sh ، Ƒanos
موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  مشهد مرکز آموزش شهری جهان javad jamshidi 888 1391-6-23، 11:11 صبح
آخرین ارسال: javad jamshidi
  واگذاری پارک پردیسان متری "8200 تومان" برای هتل سازی؟! MHAKBARI 778 1391-6-20، 09:49 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  تعهد اعضای مجلس خبرگان برای ساختن ۱۵ مسجد در مناطق زلزله زده آذربایجان Ƒanos 696 1391-6-16، 03:35 عصر
آخرین ارسال: Ƒanos
  ناگفته‌های نیکزاد از 7 ماه تلاش برای آماده‌سازی سالن اجلاس نم Ƒanos 589 1391-6-16، 03:30 عصر
آخرین ارسال: Ƒanos
  آلودگی نفتی در سواحل کیش و ایجاد خطر برای ساکنان MHAKBARI 637 1391-6-16، 09:41 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  مذاکره با دو شرکت ایرانی برای ساخت دو قطعه آزادراه شمال MHAKBARI 653 1391-6-15، 05:40 عصر
آخرین ارسال: MHAKBARI
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل