۱۳۹۱-۷-۱۰، ۱۲:۴۱ عصر
این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خردهفروشیهای قابل توجه و امكانات مسافری و مجموعهای از ورودیهای جدید خیابانهاست.
اختصاصی معماری نیوز:
ایستگاه اتحادیه واشنگتن ، یك راهنمای ملی و همچنین یكی از پرازدهامترین مراكز حمل و نقل چندنوعه در كشور را Daniel Burnham در سال 1907 طراحی كرده كه در حال حاضر دستخوش تغییراتی است.
تعداد مسافرانی كه روزانه از این ایستگاه با قطار، مترو و اتوبوس در تردد هستند بالغ بر 100000 نفر بوده كه این تعداد بیشتر از ظرفیت ایستگاه میباشد.
انتظار میرود كه در 15 الی 20 سال آینده تعداد مسافران سه برابر و تعداد قطارها دو برابر شود و تغییرات نیز در این راستا انجام خواهند شد.
HOK با همكاری Amtrak و Parsons Brinckerhoff از طرح احیاء و بازسازی ایستگاه و مطابقت آن با استانداردهای قرن 21 پردهبرداری كرد.
این طرح، ایستگاه را بخش جداییناپذیری از طرح سرمایهگذاری راهروی شمال شرقی Amtrak میداند كه به راهها و طبقاتی ارتقا خواهد یافت.
این تغییرات پاسخگوی رفت و آمدها و خدمات راهآهن شهری با اتاقی برای توسعه آینده برای عملكرد و سرعت بالای آن است.
در قلب این طرح ، یك آلونك قطار است كه به مسافران پایتخت خوشآمد میگوید.
در طرح HOK از نور طبیعی برای روشن كردن ایستگاه استفاده شده است.
این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خردهفروشیهای قابل توجه و امكانات مسافری و مجموعهای از ورودیهای جدید خیابانهاست.
در ضمن، سقف سبز شده با پوشش گیاهی، از مسافران در برابر ریزش باران محافظت كرده و دمای فضای داخل ایستگاه را نیز متعادل نگه میدارد.
Bill Hellmuth، مدیر طراح این سازه اظهار داشت: «ما قصد داشتیم آلونك قطاری بسازیم كه رفت و آمدها را كنترل كرده و همچنین سقف سبز آن از خیابان قابل مشاهده باشد.
پشتبامهای سبز مواج ورودی سالن افراد را به مسیرهای واقعدر زیر این سقفها خوانده و این حس كه ورودی شمالی از در پشتی است را از بین میبرد. كل طرح تأكیدی بر پایداری ماندگار حمل و نقل عمومی است.»
هزینه بازسازی و توسعه ایستگاه مبلغی بین 6.5 تا 7.5 بیلیون دلار در سال 2012 برآورد شده است و انتظار میرود ساخت آن 15 تا 20 سال به طول انجامد. با توسعه تجاری و ساخت ایستگاهی كه با محیط پیرامون همگام و یكپارچه بوده و به سیستم حمل و نقل منطقهای چندنوعه متصل است، انتظار میرود كه این ایستگاه به پروژهای حتی عظیمتراز آنچه تصور مینماییم تبدیل شود.»
ایستگاه اتحادیه واشنگتن ، یك راهنمای ملی و همچنین یكی از پرازدهامترین مراكز حمل و نقل چندنوعه در كشور را Daniel Burnham در سال 1907 طراحی كرده كه در حال حاضر دستخوش تغییراتی است.
تعداد مسافرانی كه روزانه از این ایستگاه با قطار، مترو و اتوبوس در تردد هستند بالغ بر 100000 نفر بوده كه این تعداد بیشتر از ظرفیت ایستگاه میباشد.
انتظار میرود كه در 15 الی 20 سال آینده تعداد مسافران سه برابر و تعداد قطارها دو برابر شود و تغییرات نیز در این راستا انجام خواهند شد.
HOK با همكاری Amtrak و Parsons Brinckerhoff از طرح احیاء و بازسازی ایستگاه و مطابقت آن با استانداردهای قرن 21 پردهبرداری كرد.
این طرح، ایستگاه را بخش جداییناپذیری از طرح سرمایهگذاری راهروی شمال شرقی Amtrak میداند كه به راهها و طبقاتی ارتقا خواهد یافت.
این تغییرات پاسخگوی رفت و آمدها و خدمات راهآهن شهری با اتاقی برای توسعه آینده برای عملكرد و سرعت بالای آن است.
در قلب این طرح ، یك آلونك قطار است كه به مسافران پایتخت خوشآمد میگوید.
در طرح HOK از نور طبیعی برای روشن كردن ایستگاه استفاده شده است.
این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خردهفروشیهای قابل توجه و امكانات مسافری و مجموعهای از ورودیهای جدید خیابانهاست.
در ضمن، سقف سبز شده با پوشش گیاهی، از مسافران در برابر ریزش باران محافظت كرده و دمای فضای داخل ایستگاه را نیز متعادل نگه میدارد.
Bill Hellmuth، مدیر طراح این سازه اظهار داشت: «ما قصد داشتیم آلونك قطاری بسازیم كه رفت و آمدها را كنترل كرده و همچنین سقف سبز آن از خیابان قابل مشاهده باشد.
پشتبامهای سبز مواج ورودی سالن افراد را به مسیرهای واقعدر زیر این سقفها خوانده و این حس كه ورودی شمالی از در پشتی است را از بین میبرد. كل طرح تأكیدی بر پایداری ماندگار حمل و نقل عمومی است.»
هزینه بازسازی و توسعه ایستگاه مبلغی بین 6.5 تا 7.5 بیلیون دلار در سال 2012 برآورد شده است و انتظار میرود ساخت آن 15 تا 20 سال به طول انجامد. با توسعه تجاری و ساخت ایستگاهی كه با محیط پیرامون همگام و یكپارچه بوده و به سیستم حمل و نقل منطقهای چندنوعه متصل است، انتظار میرود كه این ایستگاه به پروژهای حتی عظیمتراز آنچه تصور مینماییم تبدیل شود.»
منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز - ترجمه : سمیه پیلوار