امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امتیازات: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هسته مرکزی شهر در اولویت توسعه پیاده راه سازی در پایتخت
#1

[تصویر:  ed019085deff0e297266d022d1a3ac5d.jpg]
[تصویر:  break.gif]
معاون ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه پروژه توسعه پیاده راه سازی در پایتخت با جدیت و سرعت پیگیری می شود، گفت: رویکرد اصلی پیاده راه سازی بر هسته مرکزی شهر متمرکز شده است و در تلاشیم که حیات و زندگی را به این محدوده بازگردانیم.
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: پیشنهاداتی برای احداث پیاده راه های جدید توسط مناطق، سازمان شهرسازی یا حوزه ترافیک ارایه می شود که در کمیسیون های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند تا براساس نظرات کارشناسی و فنی در خصوص آن ها تصمیم گیری شود.
وی تصریح کرد: در خصوص تصمیم گیری برای احداث پیاده راه های جدید، موضوعاتی مانند تاثیرات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی مدنظر و مورد توجه قرار می گیرد.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: رویکرد اصلی پیاده راه سازی بر هسته مرکزی شهر متمرکز است و بیشتر جاهایی که حجم انبوه خودروها در حال تردد هستند و آمد و شد شهروندان را سخت و طاقت فرسا کرده اند برای احداث پیاده راه مورد بررسی قرار می گیرند.
وی افزود: براین اساس بیشتر مراکز عمده مراجعه شهروندان مانند بازارها و مراکز خرید، نقاط تاریخی و قدیمی شهر تهران (با هدف حفظ میراث فرهنگی) و مکان هایی که از شدت آلودگی صدا و هوا آزار دهنده شده باشد در اولویت پیاده راه سازی قرار دارند تا به نقاطی عاری از خودرو تبدیل شوند.
تشکری هاشمی گفت: در احداث پیاده راه های جدید، شبکه های موازی که خودرها بتوانند از آن عبور کنند پیش بینی می شود و همچنین در تمامی پروژه ها امکان پیاده روی به لحاظ شیب ، مسائل زیست محیطی، کاربری ها و... مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در محدوده مرکزی شهری تعدادی معبر پیشنهادی برای تبدیل شدن به پیاده راه وجود دارد گفت: احداث پیاده راه در این معابر در دست بررسی و مطالعه قرار دارد که بخشی از این معابر در محدوده بازار تهران واقع شده است.
معاون ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: به موازات توسعه پیاده راه سازی در تهران، توسعه مسیر های ویژه دوچرخه سواری و افزایش خانه های دوچرخه در سطح شهر با جدیت دنبال می شود ، به این امید که بتوانیم حمل و نقل پاک را در پایتخت گسترش داده و شرایطی را فراهم سازیم که روز به روز تمایل شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای تردد های روزانه کمتر شود.
وی با اشاره به توسعه پیاده راه سازی در محدوده بازار تهران گفت: تا چند سال پیش محدوده بازار تهران هویت خود را از دست داده بود، چون در لابه لای حجم انبوه تردد خودروهای شخصی، موتورسیکلت ها، تاکسی ها، ترافیک سنگین، آلودگی هوا و آلودگی صوتی هیچ یک جاذبه ها و اماکن تاریخی این محدوده به چشم نمی آمد. تمام این مسائل سبب شد که پیاده راه سازی در محدوده اطراف بازار با جدیت آغاز شود و با همکاری خوب کسبه و اصناف گسترش یابد.
تشکری افزود: اکنون در تلاشیم که با استفاده از تجارب موفق پیاده راه سازی در محدوده اطراف بازار تهران، پیاده راه سازی را در نقاط دیگر شهر نیز با جدیت و سرعت محقق سازیم.
[تصویر:  break.gif]خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)

آخرین ارسال های من :
پاسخ
 سپاس شده توسط روجا


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  برگزاری نمایشگاه راه و شهر‌سازی javad jamshidi 0 1,331 ۱۳۹۱-۸-۱۲، ۱۲:۰۳ عصر
آخرین ارسال: javad jamshidi
  دومین ارگ تاریخی ایران در مسیر جهانی شدن + عکس javad jamshidi 0 1,058 ۱۳۹۱-۸-۱۱، ۰۵:۲۶ عصر
آخرین ارسال: javad jamshidi
  طرح تبدیل پادگان ساری به باغ شهر javad jamshidi 0 1,038 ۱۳۹۱-۸-۱۱، ۰۵:۲۱ عصر
آخرین ارسال: javad jamshidi
  همایش شبیه سازی و بیان معماری به کمک رایانه برگزار می شود Ƒanos 0 1,214 ۱۳۹۱-۸-۹، ۰۶:۵۳ عصر
آخرین ارسال: Ƒanos

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان