ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
قالیباف اتوبانهای تهران را دوطبقه می کند
شهردار تهران از آمادگی شهرداری برای دوطبقه کردن دیگر پروژه‌ها در تهران خبر داد و گفت: آمادگی داریم از پل فجر شهید همت تا شهرک قدس را نیز دوطبقه کنیم.
محمدباقر قالیباف در نخستین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا که در سالن اجتماعات جابر‌ابن حیان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکرم که در یکی از بهترین مراکز علمی کشور و حتی دنیا حضور پیدا کرده‌ام و در موضوع مهم آلودگی هوا که یک چالش مهم در شهر تهران و کشور است بحث کنیم.
وی تصریح کرد: قریب به 40 درصد از مردم ما دچار این چالش هستند که امیدواریم با تدابیر علمی و دانشگاهی و همچنین مسئولان اجرایی این چالش مهم برطرف شود.
قالیباف اضافه کرد: بنده در روزهای اول در شهرداری با موضوعات مختلفی و چالش‌های متفاوتی روبرو بودم که پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که تنها یک چالش مهم در شهر تهران وجود دارد و آن هم آلودگی هواست.
شهردار تهران ادامه داد: در شهر تهران یک چالش و آن هم آلودگی هوا و صدا بیشتر وجود ندارد که اگر این چالش را حل کنیم بقیه چالش‌ها قابل حل و فصل است.
وی اضافه کرد: بنده به عنوان خدمتگزار مردم در 3 سال گذشته در هر محفل تخصصی، علمی و عمومی که از من در خصوص چالش مهم تهران سؤال شده است از اول تا آخر عنوان کردم که مهمترین چالش آلودگی هوا و آلودگی صوتی است.
قالیباف اضافه کرد: آلودگی هوا که مهمترین چالش در تهران است سلامت شهر و شهروندان را به خطر انداخته است و در واقع مشکلات عدیده‌ای را در شهر ایجاد کرده است.
شهردار تهران اضافه کرد: برای کاهش و رفع آلودگی هوا یک بحث روتین در دنیا وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداریم.
شهردار تهران اضافه کرد: چرا ما باید در حوزه علم و دانش در مرزها باشیم ولی نتوانیم از این پتانسیل و ظرفیت در کشور و شهر برای برطرف کردن چالش‌ها استفاده کنیم.
قالیباف خاطر نشان کرد: چالش ما یک چالش مدیریتی، ساختاری و کارکردی است ضمن اینکه مسئولان باید بتوانند از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای کشور استفاده بهینه کنند.
شهردار تهران بیان داشت: در حال حاضر چالشی بخش تئوری، علمی و تا بخش اجرایی در کشور وجود دارد و این درد بزرگ قابل درمان است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
وی با اشاره به برخی از اقدامات مدیریت شهری در خصوص آلودگی هوا خاطر نشان کرد: برخی از اقدامات از جمله زوج و فرد کردن خودروها ، طرح ترافیک و ... کاملا نمی‌تواند آلودگی هوا را برطرف کند و در واقع مقطعی صورت می‌گیرد.
شهردار تهران اضافه کرد: یک زمانی بحث شد که اگر بنزین گران شود آلودگی هوا نیز به شدت کاهش می‌یابد اما شاهد هستیم که بنزین گران شد اما آلودگی هوا همچنان ادامه دارد و از این رو باید به سمت راهکارهای علمی و دانشگاهی گام برداریم.
وی اضافه کرد: جدای بحث شهرسازی، سرمایشی و گرمایشی خانه‌ها مهمترین منبع توزیع کننده آلودگی هوا خودروها هستند به طوری که خودروهای نو از همان ابتدا منجر به آلودگی هوا می‌شوند.
قالیباف اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 40 تا 48 درصد خودروهایی که تولید می‌شود در تهران استفاده می‌شود و این در حالی است که روزانه بیش از یک هزار و 200 خودرو به شهر تهران اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: زمانی بود که هر خانواده یک خودرو داشت اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که برخی از خانواده‌ها بیش از 3 خودرو دارند و همین امر مشکلاتی را در بحث شهرسازی و پارکینگ‌سازی و همچنین تمیز کردن معابر و خیابان‌ها به وجود می‌آورد.
قالیباف بیان داشت: بنده به هیچ عنوان با مدیریت واحد شهری موافق نیستم چرا که این امر یک آسیب برای شهر است و در واقع باید بتوانیم مدیریت یکپارچه شهری داشته باشیم.
شهردار تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا در تهران به سمت توسعه حمل و نقل عمومی گام برداشته است که البته این امر توانسته است تا بخش زیادی از مشکلات را در حوزه آلودگی هوا کاهش دهد. وی اضافه کرد: هم اکنون بین 58 تا 63 درصد از کل بودجه شهرداری تهران در بخش حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا متمرکز شده است.
قالیباف ادامه داد: قبل از ورود بنده در شهرداری تهران 34 ایستگاه مترو در تهران داشتیم که در حال حاضر این آمار به 85 ایستگاه رسیده است و این در حالی است که 34 ایستگاه اشاره شده در مدت 25 سال ایجاد شده است.
شهردار تهران ادامه داد: چنانچه مسئولان دولتی همکاری‌های لازم را داشته باشند و مشکلی در بخش مالی و بودجه‌ای به وجود نیاید شهرداری تهران آمادگی دارد سالانه 30 کیلومتر خط مترو را به بهره‌برداری برساند. وی اضافه کرد: در حوزه پل و تونل‌سازی نیز شهرداری پیشرفت‌های خوبی را کرده است و توانسته از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در این بخش استفاده کند.
قالیباف از آمادگی شهرداری برای دو طبقه کردن دیگر پروژه‌ها در تهران خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم پل فجر - شهید همت تا شهرک قدس را نیز دو طبقه کنیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم در شهر تهران 218 کیلومتر خط مترو داشته باشیم از بحران نجات پیدا می‌کنیم و این در حالی است که امروزه 185 کیلومتر خط مترو ایجاد شده است و چنانچه مشکلات مالی و پولی رفع شود طی دو سال آینده می‌توانیم به رقم 218 کیلومتر خط مترو دست پیدا کنیم.
در نخستین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف و تشکری معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران حضور داشتند.


آخرین ارسال های من :
 سپاس شده توسط: aramo
موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  برج آزادی تهران ترک خورد MHAKBARI 881 1391-10-4، 09:08 صبح
آخرین ارسال: MHAKBARI
  بررسی کارشناسی طرح تفصیلی تهران javad jamshidi 702 1391-10-1، 10:28 صبح
آخرین ارسال: javad jamshidi
  آزادراه تهران - شمال تا ۲۰سال دیگر افتتاح نمی شود aramo 767 1391-9-29، 07:44 عصر
آخرین ارسال: aramo
  گودبرداری در تهران باز قربانی گرفت aramo 651 1391-9-29، 07:27 عصر
آخرین ارسال: aramo
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل