امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاریخچه طراحی پارتیشن اداری
#1
اکشن آفیس:
اكش آفيس يك سري مبلمان طراحي شده توسط رابرت پروپست(Robert Propst) است كه توسط هرمن ميلر توليد و به بازار عرضه شد . در ابتدا ، در سال 1964 به عنوان خط توليد اكشن آفيس 1 معرفي شد و سپس توسط سري اكشن آفيس 2 جايگزين شد ، كه اين يك طراحي تاثيرگذار در تاريخ قرارداد مبلمان ( مبلمان اداري) است . سري اكشن آفيس 2 معرفي كننده مفهوم انعطاف پذيري ، فضاي كار نيمه بسته ، كه در حال حاضر به عنوان پارتيشن (cubicle) شناخته مي شود ، است . تمامي طرح هاي پارتيشن اداري به خطوط توليد اكشن آفيس هرمن ميلر برمي گردد .
[تصویر:  no%20112.jpg]

منبع: پارتیشن اداری پارتیشن ساز

آخرین ارسال های من :
پاسخ
 سپاس شده توسط Brightness
#2
تاريخچه :
در سال 1960 هرمن ميلر نسبت به تاسيس شركت تحقيقاتي هرمان ميلر اقدام كرد و او اين مركز جديد را تحت نظارت جورج نلسون قرار داد كه فعاليت هاي روزانه اين شركت توسط رابرت پروپست مديريت مي شد . اگر چه جورج نلسون در محل اصلي شركت هرمن ميلر در زيلند ميشيگان باقي مي ماند ، رابرت پروپست و شركت تحقيقاتي هرمن ميلر در آن آربور ميشيگان(نزديك به دانشگاه ميشيگان) قرار داشتند.
ماموريت شركت تحقيقاتي هرمن ميلر تنها حل مشكلات مربوط به خود مبلمان نبود بلكه نسبت به رفع مشكلات استفاده از مبلمان نيز مي پرداختند. اولين پروژه بزرگ شركت ارزيابي تكامل (دفتركار) در طول قرن بیستم بود و مخصوصاً چگونه عملكرد آن در طول سال هاي 1960 بود. مطالعات Propst شامل يادگيري در مورد روش هايي بود كه افراد در يك دفتر ، كار مي كنند - چگونگي تبادل اطلاعات و اينكه چگونه چيدمان يك دفتر كار بر نحوه عملكرد كارمندان تاثير مي گذارد . او با جان ايوانز ( محقق در زمينه آرايش و الگو) ، تري آلن و كارل فراست ( روانشناس دانشگاه ايالتي ميشيگان) و رابرت سامنر (محقق در زمينه تاثيرات فضاهاي مختلف بر سلامت روان) و ادوارد تي هال ( انسان شناس و نويسنده كتاب زبان خاموش ) و همچنين با تعدادي از متخصصان از جمله رياضي دانان و روانشناسان رفتاري در اين زمينه مشورت كرد .
Propst از تحقيقات خود اينگونه نتيجه گرفت كه در طول قرن بيستم محيط هاي اداري تغييرات قابل ملاحظه اي داشتند مخصوصاً وقتي كه به افزايش چشمگير حجم اطلاعاتي كه مبادله مي شد توجه کرد. با وجود تغييرات زياد در مواردي كه روزانه يك كارمند بايد نسبت به تجزيه و تحليل ، سازماندهي و نگهداري آن اقدام مي كرد ، چيدمان دفاتر كار بدون تغيير باقي مانده بود با كارمنداني كه در يك اتاق بزرگ به صورت رديفي پشت ميزهاي كار سنتي و بدون حريم خصوصي نشسته بودند .
تحقيقات Propst نشان داد كه در يك محيط بازكاري ارتباط ميان كاركنان كاهش مي يابد و همچنين مانع از ابتكار عمل آنها مي شود.از اين رو Propst نظر داد كه(در حال حاضر يكي از شرايط تاسف آور در دفاتر كار تمايل به ارائه يك فرمول همانند براي همه است).علاوه براين بدن هاي كارمندان از نشستن در يك وضعيت در ساعات طولاني رنج مي برند. Propst به اين نتيجه رسيد كه كارمندان در دفاتر هم نياز به حفظ حريم شخصي و هم نياز به ارتباط با يكديگر دارند كه این موضوع بستگي دارد در آن زمان در حال انجام كداميك از وظايف خود مي باشند.
[تصویر:  1478.jpg]
منبع و اطلاعات بیشتر در: پارتیشن اداری پارتیشن ساز

پاسخ
 سپاس شده توسط JAVAD4050 ، Brightness


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ضوابط و معیارهای طراحی فرهنگسرا peyman 3 9,122 ۱۳۹۳-۱۰-۲۵، ۱۱:۵۸ صبح
آخرین ارسال: samaneh70
  دانلود روند طراحی atelieahjam 0 1,875 ۱۳۹۳-۸-۲۸، ۰۲:۱۹ عصر
آخرین ارسال: atelieahjam
  طراحی پارامتریک leila 0 1,577 ۱۳۹۳-۵-۲۵، ۱۰:۳۳ عصر
آخرین ارسال: leila
  طراحی میز آشپزخانه چند منظوره leila 0 1,679 ۱۳۹۳-۲-۲۸، ۱۰:۲۳ عصر
آخرین ارسال: leila
  طراحی مدرن behrad mazhari 15 4,819 ۱۳۹۲-۱۲-۵، ۱۰:۲۳ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari
  طراحی داخلی اداری shahabi10 0 1,802 ۱۳۹۲-۱۱-۵، ۱۲:۳۹ عصر
آخرین ارسال: shahabi10
  طراحی مدرن7 behrad mazhari 0 1,284 ۱۳۹۲-۱۱-۴، ۰۱:۳۳ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari
  طراحی مدرن behrad mazhari 0 1,124 ۱۳۹۲-۹-۲۰، ۰۶:۳۷ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari
  طراحی مدرن behrad mazhari 0 1,186 ۱۳۹۲-۹-۲۰، ۰۶:۳۶ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari
  طراحی مدرن behrad mazhari 0 1,013 ۱۳۹۲-۹-۲۰، ۰۶:۳۵ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان