۱۳۹۳-۱۱-۲۰، ۰۹:۴۲ عصر
دوستان من دانشجوی بهشتی هستم و این مطالب رو کذب اعلام می کنم. نه برای این که بخوام دفاع غیر واقع بینانه انجام بدم.
متاسفانه اصلا داستان اینطور که شما می فرمایید نبوده و نیست. یکی از کسانی که قبول شدن از آشنایان بنده در دوره لیسانس بودن و من هم در جریان ماجرا هستم.
دانشگاه بهشتی خودشو تافته جدا بافته نمیدونه اما از معدود دانشگاه هایی هست که واقعا دانشگاه باقی مونده. این گفته من نیست . اگر سر کلاس دکتر پرویز پیران نشسته بودین و اینو از زبون خود ایشون می شنویدید دیگه نیازی نبود که من براتون بگم.
دانشگاه شهید بهشتی برای بچه ها به شدت وقت می گذاره و به همین دلیل هم حقیقتا گزینه مناسبی برای درس خوندن در مقطع ارشد و دکتری است. شما می تونید از دوستانی که دانشگاه تهران درس خوندن بپرسید که چقدر خود اساتید مطرح در کلاس براشون وقت می گذارن. این در حالیه که شما یک جلسه هم از کلاس مثلا دکتر کورش گلکار رو نمی تونید سراغ بگیرین که خود ایشون دو و نیم ساعت کامل بدون هیچ وقفه ای برای دانشجویان تدریس نکنن . دکتر ذکاوت هم همه درس ها رو خودشون می دن و بدون حضور خودشون کلاس تشکیل نمیشه. این در مورد همه اساتید هست. حتی دکتر پاکزاد هم امکان نداشته کلاسی داشته باشن و حضورشون حتمی نباشه. بنابراین نسبت به دانشگاههایی که اساتید عزیزی در اون ها هستن ولی به دلیل مشغله زیاد نمی تونن وقت منناسبی به بچه ها اختصاص بده و کلاس رو بیشتر به اسیست ها می سپارن، مسلما بهشتی گزینه بسیار مطرحی هست.
این ریشه همه مشکلات بود. هیئت علمی طراحی شهری، به دلیل این که همه دانشجوهاشو به طور کامل به خدمت می گیره، برای مثال واحدهای ما از واحدهای دوستانمون در دانشگاه تهران بسیار بیشتره و اعتقاد اساتید بهشتی اینه که در این دو سال بچه ها باید در خدمت آموزش دانشگاه و رشتشون باشن، نه به فکر کار در بازار آلوده کاری، و برای دانشجوهای دکتری هم وضع خیلی شدید از این اعمال میشه، برای همین هست که امسال شهید بهشتی از پذیرش دانشجو امتناع کرد. چون استادی که بتونه براشون وقت بگذاره رو نداشت. حتی دو تا از اساتید به دلیل تعدد دانشجوهایی که سنجش دانشگاه رو موظف می کنه بدون کنکور بپذیره، حاضر به گرفتن پایان نامه نشدن. چون وقتی رو که باید بتونن در اختیار دانشجو بزارن نداشتن. ایا از نظر شما بهتره که استاد پایان نامه رو قبول کنه و حقوق این امر رو دریافت کنه ولی وقتی به دانشجو اختصاص نده؟
بهشتی روی این قضیه اصرار داره که بچه ها زیر دست اساتید رشد کنند. نه باری به هر جهت. به همین دلیل هم امسال هیئت علمی در برابر خواسته نا بجای سنجش جبهه گرفت. که یعنی چی که هر سال هرسال 5 تا دکترای طراحی شهری بگیریم. ایا این عزیزان بعد 5 سال باید دکترای واقعی داشته باشن یا نه صرفا مدرک مهمه و علم مهم نیست؟ مگر یه استاد چقدر ظرفیت داره که بتونه دکترای واقعی تربیت کنه وقتی که وقت نداشته باشه و نتونه روی تعداد به خصوصی تمرکز کنه؟ ایا همه ما از شخص بی نظیری مثل دکتر غفاری عزیز با اون سن و سال توقع داریم که هرچقدر دانشجو رو سازمان سنجش خواست زیر دست ایشون بفرسته و بعد هم دکتر های بی نظیر دراین رشته داشته باشیم؟
من واقعا برای دوستانی که نتونستن بدون غرض این مسئله رو واکاوی کنند و تهمت های نابجا به این دانشگاه زدند متاسفم. دانشگاه بهشتی هم می تونست دانشجوهاشو به دنبال اساتید بدووونه و از این سو به اون سو بکشونه و برای نوشتن یه مقاله و مشورت راهی سایر دانشگاه ها کنه. اما این کار رو نمی کنه و سعی داره در برابر کار عبثی که سازمان سنجش ازش میخواد بایسته و جلوی کارخونه مدرک سازی بیهوده رو بگیره. این امر خداقوت می خاد نه تهمت .
متاسفانه اصلا داستان اینطور که شما می فرمایید نبوده و نیست. یکی از کسانی که قبول شدن از آشنایان بنده در دوره لیسانس بودن و من هم در جریان ماجرا هستم.
دانشگاه بهشتی خودشو تافته جدا بافته نمیدونه اما از معدود دانشگاه هایی هست که واقعا دانشگاه باقی مونده. این گفته من نیست . اگر سر کلاس دکتر پرویز پیران نشسته بودین و اینو از زبون خود ایشون می شنویدید دیگه نیازی نبود که من براتون بگم.
دانشگاه شهید بهشتی برای بچه ها به شدت وقت می گذاره و به همین دلیل هم حقیقتا گزینه مناسبی برای درس خوندن در مقطع ارشد و دکتری است. شما می تونید از دوستانی که دانشگاه تهران درس خوندن بپرسید که چقدر خود اساتید مطرح در کلاس براشون وقت می گذارن. این در حالیه که شما یک جلسه هم از کلاس مثلا دکتر کورش گلکار رو نمی تونید سراغ بگیرین که خود ایشون دو و نیم ساعت کامل بدون هیچ وقفه ای برای دانشجویان تدریس نکنن . دکتر ذکاوت هم همه درس ها رو خودشون می دن و بدون حضور خودشون کلاس تشکیل نمیشه. این در مورد همه اساتید هست. حتی دکتر پاکزاد هم امکان نداشته کلاسی داشته باشن و حضورشون حتمی نباشه. بنابراین نسبت به دانشگاههایی که اساتید عزیزی در اون ها هستن ولی به دلیل مشغله زیاد نمی تونن وقت منناسبی به بچه ها اختصاص بده و کلاس رو بیشتر به اسیست ها می سپارن، مسلما بهشتی گزینه بسیار مطرحی هست.
این ریشه همه مشکلات بود. هیئت علمی طراحی شهری، به دلیل این که همه دانشجوهاشو به طور کامل به خدمت می گیره، برای مثال واحدهای ما از واحدهای دوستانمون در دانشگاه تهران بسیار بیشتره و اعتقاد اساتید بهشتی اینه که در این دو سال بچه ها باید در خدمت آموزش دانشگاه و رشتشون باشن، نه به فکر کار در بازار آلوده کاری، و برای دانشجوهای دکتری هم وضع خیلی شدید از این اعمال میشه، برای همین هست که امسال شهید بهشتی از پذیرش دانشجو امتناع کرد. چون استادی که بتونه براشون وقت بگذاره رو نداشت. حتی دو تا از اساتید به دلیل تعدد دانشجوهایی که سنجش دانشگاه رو موظف می کنه بدون کنکور بپذیره، حاضر به گرفتن پایان نامه نشدن. چون وقتی رو که باید بتونن در اختیار دانشجو بزارن نداشتن. ایا از نظر شما بهتره که استاد پایان نامه رو قبول کنه و حقوق این امر رو دریافت کنه ولی وقتی به دانشجو اختصاص نده؟
بهشتی روی این قضیه اصرار داره که بچه ها زیر دست اساتید رشد کنند. نه باری به هر جهت. به همین دلیل هم امسال هیئت علمی در برابر خواسته نا بجای سنجش جبهه گرفت. که یعنی چی که هر سال هرسال 5 تا دکترای طراحی شهری بگیریم. ایا این عزیزان بعد 5 سال باید دکترای واقعی داشته باشن یا نه صرفا مدرک مهمه و علم مهم نیست؟ مگر یه استاد چقدر ظرفیت داره که بتونه دکترای واقعی تربیت کنه وقتی که وقت نداشته باشه و نتونه روی تعداد به خصوصی تمرکز کنه؟ ایا همه ما از شخص بی نظیری مثل دکتر غفاری عزیز با اون سن و سال توقع داریم که هرچقدر دانشجو رو سازمان سنجش خواست زیر دست ایشون بفرسته و بعد هم دکتر های بی نظیر دراین رشته داشته باشیم؟
من واقعا برای دوستانی که نتونستن بدون غرض این مسئله رو واکاوی کنند و تهمت های نابجا به این دانشگاه زدند متاسفم. دانشگاه بهشتی هم می تونست دانشجوهاشو به دنبال اساتید بدووونه و از این سو به اون سو بکشونه و برای نوشتن یه مقاله و مشورت راهی سایر دانشگاه ها کنه. اما این کار رو نمی کنه و سعی داره در برابر کار عبثی که سازمان سنجش ازش میخواد بایسته و جلوی کارخونه مدرک سازی بیهوده رو بگیره. این امر خداقوت می خاد نه تهمت .