ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
احتمالا همه با برنامه 3dmax آشنا هستن و میدونین اگه قسمتی از عکس یا نور آن مشکلی داشته باشه دوبازه رندر گرفتن زمان زیادی میبره ازتون میخوام تو این تاپیک راهکارهایی که خودتون به اون رسیدین یا از کسی یاد گرفتین و تو این تاپیک بذارین من امروز یه موردو میذارم اگه موافق بودینو مخاطب داشت روزهای بعد روش های دیگه رو بهتون میگم
اولا هر عکسی که رندر میگیرین یه دور باید نور و کنتراستشو تو فوتوشاپ تغییر بدین خیلی اوقات شده عکسی که رندر گرفتم و چند ساعت منتظر بودم خیلی تیره بوده که اگه میخواستم نور و تغییر بدم خیلی زمان میبرد و معلوم نبود که نتیجه مناسب میشد یا نه اینجور مواقع از راه زیر کنتراست و نورشو عوض کنین
image/adjustment/brightness&contreast
امروز اولین موردی که میگم مربوط به تغییر رنگ میشه 
برای مثال به این نتیجه برسین کف اتاق تو طراحی داخلی که رنگش آبیه اگه کرم بشه بهتره
نکته ای که خیلی مهمه اینکه اگه نوع مصالحی که انتخاب میکنین انعکاسی باشه این روش به درد نمیخوره چون شما میتونین نورو تغییر بدین ولی تاثیر و انعکاسی که رو بقیه قسمت ها میذاره نمیتونین تغییر بدین مگه اینکه دوباره رندر بگیرین چون اینخور مصالح از نوری که بهشون تابیده میشه  همراه با رنگ خودشون بر اطرافشون اثر میذارن
اول از راه زیر قسمتی که میخوان تغییر رنگ بدینو انتخاب کنین
در قسمت toolbarسمت راست سومین گزینه که از با کلید L نیز میتونین به اون دستور برسین که سه نوع داره
 انتخاب لبه های منحنیlasso tool
 انتخاب لبه های شکستهpolygonal lasso tool
با استفاده از تعییر رنگ موجود خودش مرز برای انتخاب تعیین میکنه magnetic lasso tool
از راه زیر میتونین رنگ غلظت و نورشو تغییر بدین
image/adjustment/hue&saturation
hueمربوط به رنگ
saturationمزیوط به غلظت
lightness مربوط به نور میشه

آخرین ارسال های من :
2
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام و تشکر  از شما بابت شروع فعالیت در سایت تخصصی اسکیس معماری
امیدواریم با فعالیت بیشتر ما را یاری کنید.
آخرین ارسال های من :

3
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
امروز در مورد ایجاد شکستگی در دیوار صحبت میکنم
اگه بخواین در یک دیوار شکستگی ایجاد کنین ویک قسمتش زاویه دار نسبت به قسمت دیگه ش باشه اون قسمت به یک زاویه دیگه به پرسپکتیو میره با استفاده از روش هایی که گفتم یه قسمتو انتخاب میکنیم
edit/transform/prespektive
یه مستطیل قسمتی که انتخاب کردین ایجاد میشه که شش قسمتش مشخص شده حالا اگه ییکی از این نقطه ها رو درگ کنین نقطه مقابلش متناسب با آن تغییر میکنه مثه این میشه که دیوار با یه زاویه دیگه چرخیده باشه
جالا ممکنه یه سوال پیش بیاد که اگه شکستگی که ایجاد میکنیم باغث بشه یه قسمتی از کف خالی بمونه چه کار باید کرد
اول فضایی به اندازه قسمت خالی شده انتخاب کنین (یه نکته هم در مورد ابزار های toolbar بگم اینکه وقتی رو یکی کلیک میکنین اگه چند ثانیه کلیک موسو پایین نگه دارین انواع دیگری از اونو میبین) یه لایه جدید ایجاد کنین که این قسمت توش باشه
layer/new/layer via copy
لایه ایجاد شده روبه پشت لایه مربوط به شکل ببرین سمت راستتون تو قسمتی که اسم لایه ها نوشته شده لایه ایجاد شده رو درگ کنین و پایین لایه اصلی بیارین جالا باید قسمت انتخاب شده را جوری جالت بدین که قسمت خلی روپر کنه
edit/transform/skew
باز یک مستطیل ایجاد میشه که اگه نقاطشو حرکت بدین هر قسمت به تنهایی تغییر میکنه
برای این میگم حتما زیر لایه ایجاد شده باشه که اگه اضافه تر هم شد چون زیر شکل اصلی قرار میگیره دیده نشه
موفق باشین

4
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
امروز در مورد درخت آدم و ماشین در فوتوشاپ صحبت میکنیم
گر چه سه بعدی این آبجکت ها در 3dmax هست ولی سرعت رندر گرفتنو خیلی پایین میاره میتونین دو بعدی همین آبجکتهارو با فوتو شاپ به عکس اضافه کنین ممکنه اولین ایرادی که وارده بشه این باشه که چون سایه نداره طبیعی به نظر نمیرسه اما باید بگم این عکسهای دو بعدی از نمونه واقعی گرفته شده پس واقعی بودنش اونقدر چلب توجه نمیکنه که سایه ش به نظر بیاد در صمن در معماری اصل کار ساختمانه وقتی چند درخت اطراف کار باشه و سایه روی ساختمان بندازه اونو تحت تاثیر قرار میده به خصوص در ساختمان های کم ارتفاع من گاهی اگه درخت ها زیاد باشن اونهارو حتی کمرنگ هم میکنم
این عکسها یه لایه alpha دارن که باعث میشه انتخاب اونها راحت باشه برای اینکه کار کرد این لایه رو متوجه شوین یه مثال میزنم گاهی وقتی از کاری رندر میگیرین که به خاطر زوم دوربین قسمتی از شکل محو میشه و پرسپکتیو خارجی هست اگه بخواین منظره در پس زمینه بذارین انتخاب پس زمینه در قسمت های محو مشکل میشه در صورتیکه اگه با لایه آلفا ذخیره شده باشه انتخاب اون راحت میشه
در فایل زیر به غیر از ساختمان ها و چند آلاچیق و کف سازی بقیه از فو تو شاپ کامل شده که چون نتونستم از نت دید از بالای ماشین و درخت و گیر بیارم اول از یکی رندر گرفتم و توی فوتوشاپ به همون طریقی که قیلا گفتم کپی ها ی چند باره ازش گرفتم



.jpg   111.jpg (اندازه: 192.58 KB / تعداد دفعات دریافت: 8)


5
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
سایه دارکردن اجسام در فوتو شاپ
اگه میخواین کارتون طبیعی به نظر برسه بهتره تصاویر واقعی و کارتون  باهم ترکیب بشه بعضی مواقع لازمه به اشکال سایه اضافه کنین
تو فایل پیوست یه نمونه از فایل آلفا ست که براش سایه گذاشتم جالا مراجل کارو براتون میگم
اول شکلو انتخاب میکنینم یکی از خصوصیات اشکال آلفا اینکه فقط خودشون تو یه لایه هستن و اگه فایل اصلیشونو تو فوتو شاپ باز کنین جتی پس زمینه هم ندارن برای همین برای انتخابشون کافیه روی لایه راست کلیک کنین و select pixels و انتخاب کنین اگه آلفا نیست به همون طریقی که قبلا  گفتم فایلو انتخاب کنینی و یه لایه کپی ارش بسازین
layer/new/layer via copy
لایه ای که پایین تریه سایه میشه اول باید به اون حالت سایه بدین از از دستور perspectiwe که قبلا گفتم اونو به سمت پایین کج میکنین فقط دقت کنین نقاط وسطو حرکت بدین اگه اندازه شو بزرگه با scale اندازه شو تغییر بدین
edit/transform/scale
خالا باید رنگشو تغییر بدین توجه کنین سایه بنا به اینکه چه موقعی از روز ایجاد بشه و روی چه رنگی باشه یه ته زمینه داره مثلا در شکل زیر ترکیب رنگ مشکی و نارنجیه که نشون میده نزریک به عروبه برای اینکه رنگو تعیین کنین باید در قسمت toolbar پایین ترین قسمت که دو مربع رو همو نشون میده مربع بالای مربوط به رنگ اصلی میشه که با کلیک رو اون میتونین رنگ مورد نظرتونو انتخاب کنین
حالا با یکی از روش ها اونو رنگ کنین مثلا قلمو که در قسمت تول باز شکلش هست و به راحتی میتونین اونو پیدا کنین روش کلیک کنین در قسمت بالا میتونین اندازه قلم و تعیین کنین حالا شکلو رنگ کنین



.jpg   4morpap0 copy copy.JPG (اندازه: 172.79 KB / تعداد دفعات دریافت: 8)


6
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
تغییر مصالح در فوتوشاپ
قبلا در مورد تغییر رنگ در فوتوشاپ صحبت کردیم گاهی ممکنه شما بخواین دیوار سیمانی رو به دیوار آجری تبدیل کنین
اول باید یه الگو برای فوتوشاپ تعریف کنین که شامل بافت آجر باشه عکس آجر رو تو فوتوشاپ باز کنین
edit/define pattern
جالا یه الگوی آجر برای فوتو شاپ تعریف کردین
یه لایه جدید بسازین که قسمتی که میخواین تغییر کنه توش باشه بهتره ازش کپی بگیرین(layer via copy) که اگه راضیتون نکرد راحت با پاک کردن لایه به شکل قبل برسین
 روی لایه ساخته شده راست کلیک کنین با انتخاب blendin option یه پنجره باز میشه گزینه texture رو فعال کنین از قسمت pattern بافتی که ساختین رو انتخاب کنین
scale مربوط به مقیاس میشه و depth مربوط به عمق بافت میشه
حالا رنگشو تغییر بدین تا به اون چیزی که میخواین برسین یه روش جدید برای تغییر رنگ میگم
image/adjustment/color balance
شامل یه قسمت میشه که از سه رنگ اصلی blue- red - yellow تشکیل شده که با تغییر میزان تاثیر رنگها میشه به رنگ دلخواه رسید
تا اینجا به عکسی که تو پیوست هست میرسیم
ممکنه گاهی اوقات از نمای نزدیک یه دیوار باشه که به پرسپکتیو رفته باشه
در این مواقع یه مستطیل متناسب با ضلع بزرگتر بکشین پس از اعمال اگلو با استفاده از دستور skew و حرکت دادن نقاط گوشه بافت رو به پرسپکتیو ببرین
edit/transform/skew
موفق باشین منتظر نظرات ارائه تجربیات و سوالات خوبتون هستم



.jpg   schroder2 copy.jpg (اندازه: 80.36 KB / تعداد دفعات دریافت: 8)


7
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
جلوه های نوری در فوتوشاپ
وفتی میخواین از یه ساختمان یا منظره عکس بگیرین اگه تحت زاویه خاصی از خورشید فرار بگیرین یه شعاع هایی از نور تو عکس میفته که بستگی به میزان گرد هوا و نوع لنز دوربین شکل های متفاوتی به وجود میاره اگه بخواین تو عکس 3d تون اونو بیارین میتونین از فوتو شاپ انجام بدین که علاوه بر زیبایی کارتونو طبیعیت تر میکنه فقط باید عکسی که رندر میگیرین تحت همون زاویه از خورشید قرار بگیره وگرنه نتیجه عکس میده و هر گس با یه نگاه کردن میفهمه که این نور مال خود کار نتیست
filter/render/lenz flare
یه پنجره باز میشه که یه عکس کوچک از کارتون و محل قرار گرفتن نورو نشون میده که میتونین با درگ کردن اونو جابه جا کنین همچنین جند نوع پیش فرض داره که هر کدومو خواستین میتونین انتخاب کنین
موفق باشین اگه مشکلی در زمینه 3d برخوردین و خواستین تو مکس یا فوتوشاپ یا autocad رفعش کنین تو همین تاپیک بپرسین اگه تو نستم حتما کمکتون میکنم

8
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
(1392-5-11، 02:54 عصر)smza نوشته است:  سلام دوستان
جلوه های نوری در فوتوشاپ
وفتی میخواین از یه ساختمان یا منظره عکس بگیرین اگه تحت زاویه خاصی از خورشید فرار بگیرین یه شعاع هایی از نور تو عکس میفته که بستگی به میزان گرد هوا و نوع لنز دوربین شکل های متفاوتی به وجود میاره اگه بخواین تو عکس 3d تون اونو بیارین میتونین از فوتو شاپ انجام بدین که علاوه بر زیبایی کارتونو طبیعیت تر میکنه فقط باید عکسی که رندر میگیرین تحت همون زاویه از خورشید قرار بگیره وگرنه نتیجه عکس میده و هر گس با یه نگاه کردن میفهمه که این نور مال خود کار نتیست
filter/render/lenz flare
یه پنجره باز میشه که یه عکس کوچک از کارتون و محل قرار گرفتن نورو نشون میده که میتونین با درگ کردن اونو جابه جا کنین همچنین جند نوع پیش فرض داره که هر کدومو خواستین میتونین انتخاب کنین
موفق باشین اگه مشکلی در زمینه 3d برخوردین و خواستین تو مکس یا فوتوشاپ یا autocad رفعش کنین تو همین تاپیک بپرسین اگه تو نستم حتما کمکتون میکنم
با سلام مهندس smza گرامی از اینکه ارسال مفیدی تو سایت انجام دادین ازشما تشکر می کنیم
باز هم ازاین فعالیت های خوبتان انجام بدین مسلما همه دوستان نیاز مند کمک ها وراهنمایی های بزرگواریی چون شما هستن
باز هم تشکر
آخرین ارسال های من :

گاهی باورها برای رسیدن آرزوها خسته می شوند
9
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
اول از مهندس قربانی بخاطر توجه شون ممنونم
دلیل اینکه من مدتی ارسال نمیذارم اینکه اگه بخوام همه اطلاعاتو هر روز بذارم بعد از یه مدت ارسال ها تموم میشه و کم کم از صفجه اصلی کنار میره و این تاپیک متروک میمونه در صورتیکه بهتره این مطالب نزدیک به تجویل پروزه گذاشته بشه وقتی دوستان از کارشون رندر میگیرن و به مشکل بر میخورن که علاون بر جنبه آموزشی موقعیت پرسش و پاسخ هم داشته باشه

صاف کردن عکسهای نما محصوص تحویل پروزه دروس مرمت طراحی شهری و .....
این دستورو قبلا هم گفته بودم فقط با این عنوان نبوده
ابتدا باید یه خطوط کمکی داشته باشین که نشون بده کی نما صاف میشه پس اول خط کش های فوتوشاپو فعال کنین
view/rulers
خط کش ها به درد شیت بستن هم میخوره که یه بار مفصل در مورد شیت بندی و اینکه چی کار کنین شیتتون جذاب بشه صحبت میکنیم
جالا کافیه با استفاده از دستور skwe و جرکت دادن گوشه های کار عکشو جوری بکشین تا صاف بشه
نکته ای که باید موقع عکش گرفتن بهش توجه کنین اینکه عکس زیاد به پرسپکتیو نرفته باشه وگرنه قسمتی از کار تار میشه و جزییات زیاد معلموم نمیشه
edit/transform/skwe
بعد ار اتمام کار تیک بالای صفحه را بزنین تا از دستور خارج بشین
موفق باشین

10
RE: تصحیح عکسهای 3dmax با استفاده از فوتو شاپ
سلام دوستان
تبدیل عکس به نقاشی
همه میدونیم کار دستی چه قدر به کار جلوه میده حتی اگه کنار عکس های سه بعدی یه کار دستی هم تو شیت بذاریم جلوه شیت رو بهتر میکنه بخصوص اگه با استادی پروژه داشته باشین که کار دستی و بیشتر بپسنده
امروز با ---- هایی آشنا میشیم که کار دستی و به نقاشی تبدیل میکنن
filter/filter gallery
artistic/dry brush نقاشی آبرنگ یا watercolor
brush strokse/ink outlines ترکیب آبرنگ و راپید
artistics/rough pastels نقاشی پاستل
sketch/grafic pen نقاشی باقلم
sketch/chalk & castrols نقاشی با ذغال
میتونین ---- های حرفه ای ترو از سایت های گرافیکی دانلود کنین و با اونا کارو طبیعی تر کنین
موفق باشین

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل