۱۳۹۲-۵-۲۲، ۱۱:۲۷ صبح
سلام دوستان
عکس در 3dmax
شاید به نظرتون اوردن این موضوع در این تاپیک درست نباشه اما چون به زودی میخوام در مورد شیت بندی صحبت کنم بهتره اول در مورد اینکه چه طور عکس های جذابی بگیریم بگم بعد شیت بندیو توضیح بدم
یه سری فایلای پی دی اف هست که میتونین از اینتر نت دانلود کنین و تو اون عکس های جالبی از ساختمان های معماری گرفته و بعضیاش توضیجاتی داره اگه جوصله ترجمه ندارین یا این فایلا رو پیدا نکردین با دقت به عکس نگاه کنین ببینین چه چیزی بیشتر توجه تونو جلب کرده
اولین جیزی که یه عکسو جذاب میکنه نور بردازیه و بدونین تو کارتون فقط از یه نوع نور و در جند نقطه استفاده نکین و اگه مجسمه تابلو و ... تو کارتون دارین یه نور تارگت دار فقط مخصوص اون بذارین و نورهایی که فقط برای روشن کردن یه شی خاص به کار میره نباید زیاد شدید باشه
اگه میخواین تابلو نشه که کارتون طبیعی نیست فقط به گذاشتن نور اکتفا نکنین و لامپ و اگه نور مخفیه قسمتی که نور از ش تو سقف دیده میشه مشخص کنین تو خیلی از کارا دیدم که بچه ها فقط نور میذارن و به اینا توجهی ندارن
از نور های رنگی استفاده نکنین مگه در اماکن تفریحی و فقط قسمت خاصی از کار و اگه میخواین به کارتون تم گرم یا سرد یا رنگ خاصی بدین از متریال ها اون رنگ استفاده کنین چون هر نوری در انعکاسش قسمتی از رنگ متریالو با خودش بازتاب میکنه
دومین چیزی که از نظر من یه کارو جذاب میکنه زاویه قرار گیری دوربینه
اگه قرار ده تا رندر از یه کار بگیرین لازم نیست تو همش کلیه اطلاعات نمایش داده بشه بلکه از دو زاویه مختلف از کار عکس بگیرین که چیزی از قلم نیفته بقیه ش باید عکس های هنری باشه خوب تو فضا بچرخین تا بتونین بهترین زاویه رو پیدا کنین
میتونین برای کارتون قاب از خود کار تعریف کنین و اگه نرده یا مشبک تو کارتون هست میتونین از اون استفاده کنین و فزکوس دوربینو جوری تنظیم کنین تا خود قاب مجو یا blur بشه (اگه تو ساختمان های معماری اسلامی رفته باشین میتونین جایی رو پیدا کنین که گنبد و مناره ها داخل یه قاب قرار بگیرن حتما تو عکس ها هم دیدید)
اگه میخواین دوربیننو بچرخونین تحت زاویه ای بجرخونین که بتونین یه سری خطوط موازی با کادرتون بیارین وگرنه عکس گیج کننده میشه
اگه دوستان نظرای دیگه ای هم دارن بیان کنن
موفق باشین
عکس در 3dmax
شاید به نظرتون اوردن این موضوع در این تاپیک درست نباشه اما چون به زودی میخوام در مورد شیت بندی صحبت کنم بهتره اول در مورد اینکه چه طور عکس های جذابی بگیریم بگم بعد شیت بندیو توضیح بدم
یه سری فایلای پی دی اف هست که میتونین از اینتر نت دانلود کنین و تو اون عکس های جالبی از ساختمان های معماری گرفته و بعضیاش توضیجاتی داره اگه جوصله ترجمه ندارین یا این فایلا رو پیدا نکردین با دقت به عکس نگاه کنین ببینین چه چیزی بیشتر توجه تونو جلب کرده
اولین جیزی که یه عکسو جذاب میکنه نور بردازیه و بدونین تو کارتون فقط از یه نوع نور و در جند نقطه استفاده نکین و اگه مجسمه تابلو و ... تو کارتون دارین یه نور تارگت دار فقط مخصوص اون بذارین و نورهایی که فقط برای روشن کردن یه شی خاص به کار میره نباید زیاد شدید باشه
اگه میخواین تابلو نشه که کارتون طبیعی نیست فقط به گذاشتن نور اکتفا نکنین و لامپ و اگه نور مخفیه قسمتی که نور از ش تو سقف دیده میشه مشخص کنین تو خیلی از کارا دیدم که بچه ها فقط نور میذارن و به اینا توجهی ندارن
از نور های رنگی استفاده نکنین مگه در اماکن تفریحی و فقط قسمت خاصی از کار و اگه میخواین به کارتون تم گرم یا سرد یا رنگ خاصی بدین از متریال ها اون رنگ استفاده کنین چون هر نوری در انعکاسش قسمتی از رنگ متریالو با خودش بازتاب میکنه
دومین چیزی که از نظر من یه کارو جذاب میکنه زاویه قرار گیری دوربینه
اگه قرار ده تا رندر از یه کار بگیرین لازم نیست تو همش کلیه اطلاعات نمایش داده بشه بلکه از دو زاویه مختلف از کار عکس بگیرین که چیزی از قلم نیفته بقیه ش باید عکس های هنری باشه خوب تو فضا بچرخین تا بتونین بهترین زاویه رو پیدا کنین
میتونین برای کارتون قاب از خود کار تعریف کنین و اگه نرده یا مشبک تو کارتون هست میتونین از اون استفاده کنین و فزکوس دوربینو جوری تنظیم کنین تا خود قاب مجو یا blur بشه (اگه تو ساختمان های معماری اسلامی رفته باشین میتونین جایی رو پیدا کنین که گنبد و مناره ها داخل یه قاب قرار بگیرن حتما تو عکس ها هم دیدید)
اگه میخواین دوربیننو بچرخونین تحت زاویه ای بجرخونین که بتونین یه سری خطوط موازی با کادرتون بیارین وگرنه عکس گیج کننده میشه
اگه دوستان نظرای دیگه ای هم دارن بیان کنن
موفق باشین