امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
افشاگری وزیر راه اسبق:‌ "ایران 140" اجازه پرواز ندارد
#1
افشاگری وزیر راه اسبق:‌ "ایران 140" اجازه پرواز ندارد
 احمد خرّم ؛ وزير اسبق راه و ترابريهواپيمای ایران 140  تنها هواپيماي مسافري است كه ما توان توليد آن را به كمك اوكراين داريم. توليد اين هواپيما مقرون به‌صرفه و اقتصادي نبوده و هواپيمايي كشوري پرواز اين هواپيما را تاييد نكرده است. به ايرلاين‌ها هم ابلاغ شده كه از اين هواپيما استفاده نكنند.

حال چه اتفاقي افتاده كه اين هواپيما پرواز كرده است. سوال اينجاست كه مسئولان چگونه اجازه دادند كه اين هواپيما پرواز كند آن هم پرواز مسافري؛ اگر پرواز نظامي رخ داد مسلما قضيه ديگري است و ريسك آن را نهادهاي نظامي بايد بپذيرند اما هواپيمايي كشوري، استانداردهاي جهاني خود را دارد؛ بنابر اين استاندارد‌هاي جهاني براي يك پرواز بايد شرایطی محقق شود.

 
اگر هواپيماي ديروز بر خلاف اين استانداردها پرواز كرده بنابراين مسئولان بايد تخطي از قانون را مورد بررسي قرار دهند.

 
نوسازي ناوگان حمل‌و‌نقل حمايت جدي و اراده دولت را مي‌خواهد. ناوگان فعلي حمل‌و‌نقل كشور ناوگاني نيست كه بشود در شرايط فعلي مسافر را با آن جابه‌جا كرد. راه به‌روزسازي صنعت حمل‌و‌نقل كشور برداشتن پول از صندوق توسعه است بايد منابع مالي جديدي به صنعت حمل‌و‌نقل تزريق شود بنابراين هيچ‌كس نمي‌تواند تمام مشكل را در تحريم‌ها ببيند. البته هيچ‌كس منكر نقش تحريم‌ها نيست.  

 

  به نظرمن تحريم‌ها آثار و تبعات منفي زيادي بر اقتصاد ما دارد اما آيا ما تبعات آن را پذيرفته‌ايم. در زمینه تجارت، حمل‌و‌نقل و صنعت کشور ضعیف شده به‌خصوص در 3-4 سال اخیر فشار خیلی سنگین بوده، این که طاقت ملت بیش از این حرفهاست حرف درستی است ولی نتیجه درستی از یک برنامه نیست.

 
حدود 4سال پیش گزارشی تهیه کردم و به شورای راهبردی حمل‌و‌نقل مجمع تشخیص مصلحت دادم. ابتدا یک گزارش بود و در جلسه از من خواستند مکتوب کنم، در 4 صفحه مکتوب کردم و بعداً خواستند که آن را جامع‌تر کنم و من در 17صفحه آن را کامل کردم. این گزارش نشان می‌داد که در سال90، هزینه و خسارت ناشی از تحریم‌ها که هنوز قطعنامه‌ها کامل نبود، تحریم‌ها و فشارهای یکجانبه آمریکا و اروپا اعمال نشده بود به نظر می‌رسید سالانه حدود 102میلیارد دلار است، من سال 91 آن را به‌روز کردم حدود 160میلیارد دلار و سال92 آنچه قابل محاسبه جمع زده و به رقم درآورده شد حدود 200 میلیارد دلار می‌شد.

 
آقای روحانی هم فکر می‌کنم این تبعات را می‌داند چون قبلاً هم دست‌اندرکار مذاکرات بوده و تاثیراتش را می‌بیند چرا که بیشترین عمر خدمتی خود را به موضوع روابط خارجی و حل مسائل تحریم صرف کرده‌اند.
آخرین ارسال های من :

[تصویر:  1407685415.gif]
نظر شما برای ما ارزشمند است
بروزترین سایت معماری
[تصویر:  1407685415.gif]
 
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ریشه رشته شهرسازی در چیست؟(گردآوری ایران شهرساز) alireza 1 1,207 ۱۳۹۵-۱۰-۱۷، ۱۱:۱۷ صبح
آخرین ارسال: 1374taraneh
  واکنش معاون وزیر شهرسازی به آسمان‌خراش 121 طبقه alireza 0 1,454 ۱۳۹۴-۸-۹، ۰۷:۵۱ عصر
آخرین ارسال: alireza
  آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به الجزایر khansa 0 1,140 ۱۳۹۴-۲-۱۹، ۰۸:۰۳ صبح
آخرین ارسال: khansa
  تهران دیگر جا ندارد!!! leila 0 965 ۱۳۹۳-۶-۱۰، ۱۱:۵۹ عصر
آخرین ارسال: leila
  قاچاق بی‌سر و صدای خاک ایران leila 0 767 ۱۳۹۳-۶-۱۰، ۱۱:۵۴ عصر
آخرین ارسال: leila
  وزیر شهرسازی در راه ترکمنستان leila 0 1,181 ۱۳۹۳-۶-۸، ۰۳:۰۴ عصر
آخرین ارسال: leila
  معاون معماری وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با فارس: طرح تفصیلی تهران با طرح جامع منطب raoof 0 1,314 ۱۳۹۳-۶-۷، ۰۹:۱۲ عصر
آخرین ارسال: raoof
  رتبه علمی دانشگاه های ایران URAP godonly. 3 1,656 ۱۳۹۳-۲-۲۶، ۰۲:۳۷ عصر
آخرین ارسال: تیلور
  همایش معماری کارگاه آموزشی AA در ایران erfki 0 851 ۱۳۹۲-۱۲-۴، ۰۲:۰۲ عصر
آخرین ارسال: erfki

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان