ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
عزم وزارت راه برای بتنی کردن جاده های کشور
عزم وزارت راه برای بتنی کردن جاده های کشور
 رئیس مرکزتحقیقات راه،مسکن وشهرسازی با اشاره به پایین بودن کیفیت رویه های آسفالتی و پایین بودن عمر قیر در کشور گفت : با توجه به افزایش قیمت قیر و نیز قیمت آسفالت در سال های اخیر و با توجه به افزایش تولید سیمان در کشور در نظر داریم تا 4 سال آینده بتوانیم حدود 10 در صد جاده های کشور را به رویه های بتن غلتکی مجهز کنیم .صما نوشت: محمد شکرچی‌ زاده در نشست خبری خود با بیان اینکه به کارگیری و نیز توسعه رویه های بتنی بخش نامه اخیر وزارت راه وشهرسازی بوده است، توضیح داد: لزوم به کار گیری ازرویه‌های بتنی در واقع جزو دستورات مرکز محسوب می شود و در این راستا سال گذشته با پیشنهاد وزیر راه وشهرسازی کمیته ‌ای برای چگونگی توسعه این رویه‌ها تاسیس شد.

معاون وزیر راه شهرسازی با اشاره به مزایای استفاده از این رویه ها در جاده های کشور، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت قیرو متعاقب آن قیمت آسفالت و نیز با توجه به افزایش تولید سیمان در کشور، رویه های بتنی جایگاه ویژه ای در ساخت راه ها و محوطه ها پیدا کرده است و یکی از مهمترین محاسن آن افزایش عمر مفید و افزایش باربری رویه است. همچنین محوطه کارگاه های چوب و نگهداری الوارهای چوب،جاده های دسترسی معادن، محوطه نگهداری کانتیرها ، جاده های حرکت تجهیزات نظامی و محل پارک هواپیما از دیگر محاسن استفاده از رویه های بتنی است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: البته استفاده از رویه های بتنی در جاده های بین شهری به دلیل ایجاد سروصدا و استهلاک  خودروها ممکن است مشکل زا باشد که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی رویه های بتنی با لایه نازکی از آسفالت پوشانده می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از رویه های بتنی در اوایل دهه 30 میلادی اجرا شده است، توضیح داد: رویه های بتن غلتکی یکی از انواع بتن ها است که مورد نظر کارفرمایان ، مشاوران و پیمانکاران است و استفاده از بتن غلتکی در روسازی ، نسبتا جدید بوده که البته روش های اجرا و طراحی آن در حال تکامل و گسترش است.

شکرچی ‌زاده خاطر نشان کرد: به منظور راهکارهای عملی و ارائه مطالب مفید دراین زمینه اولین سمینار ملی رویه‌های بتن غلطکی 16 و 17اردیبهشت سال جاری در محل پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر قیمت مصالح ساختمانی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و نیز افزایش حامل های انرژی قطعا قیمت مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، چنانچه حتی قیمت رویه های بتنی نیز دستخوش تغییر خواهد شد. به طور کل یپیشبینی ها براین است که به طور قطع قیمت مصالح ساختمانی نوسان خواهد داشت.

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین درباره  کیفیت سازه های بتنی واحدهای مسکن مهر توضیح داد: متاسفانه در بررسی هایی که از سازه‌های فولادی و بتنی پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور به عمل آمد مشخص شد که برخی از این واحدها دارای مشکلاتی هستند.  
آخرین ارسال های من :

[تصویر:  1407685415.gif]
نظر شما برای ما ارزشمند است
بروزترین سایت معماری
[تصویر:  1407685415.gif]
 
 سپاس شده توسط: atelieahjam
2
RE: عزم وزارت راه برای بتنی کردن جاده های کشور
سال گذشته طرح اجرای کارگذاری لوله های فاضلاب شهری در یکی از خیابان های اصلی شهر ما انجام می شد ، هنگامی که کار انجام می شد ما بعنوان شهروند رهگذر شاهد کار تیم اجرایی بودیم ، پس از لایه برداری سطح آسفالتی خیابان سطح دیگری زیر آسفالت پنهان شده بود که تماما از جنس بتن مسلحی بود که دارای شبکه های میله گردی بود . برای تخریب سطح بتنی دستگاههای معمولی کنده کاری آسفالت جوابگو نبود ، برای این کار ماشین آلات مخصوصی آورده بودند که به توسط قدرت این ماشین ها سطح بتنی را تخریب کردند و به زمین بکر رسیدند.

زمان فعالیت کاری این ماشین ها در ساعات شبانه بود و تا صبح ادامه داشت و ایجاد آلودگی صوتی می کرد ، در مدت زمانی که این کار انجام می شد شهروندانی که در نزدیکی اجرای پروژه سکونت داشتند خواب شبانه راحتی نداشتند.
آخرین ارسال های من :

3
RE: عزم وزارت راه برای بتنی کردن جاده های کشور
(1393-5-24، 05:29 عصر)'atelieahjam' نوشته است:  سال گذشته طرح اجرای کارگذاری لوله های فاضلاب شهری در یکی از خیابان های اصلی شهر ما انجام می شد ، هنگامی که کار انجام می شد ما بعنوان شهروند رهگذر شاهد کار تیم اجرایی بودیم ، پس از لایه برداری سطح آسفالتی خیابان سطح دیگری زیر آسفالت پنهان شده بود که تماما از جنس بتن مسلحی بود که دارای شبکه های میله گردی بود . برای تخریب سطح بتنی دستگاههای معمولی کنده کاری آسفالت جوابگو نبود ، برای این کار ماشین آلات مخصوصی آورده بودند که به توسط قدرت این ماشین ها سطح بتنی را تخریب کردند و به زمین بکر رسیدند.

زمان فعالیت کاری این ماشین ها در ساعات شبانه بود و تا صبح ادامه داشت و ایجاد آلودگی صوتی می کرد ، در مدت زمانی که این کار انجام می شد شهروندانی که در نزدیکی اجرای پروژه سکونت داشتند خواب شبانه راحتی نداشتند.

 

در کشور ما متاسفانه این جور نواقص وجود دارد و بعد از کار یادشون می افته که لوله فاضلاب و .... کار نشده یا ناقص کار شده است و مجبور می شوند کنده کاری مجدد کنند و باعث آلودگی صوتی و راهبندان می شوند.
 

 سپاس شده توسط: atelieahjam
4
RE: عزم وزارت راه برای بتنی کردن جاده های کشور
(1393-5-25، 11:30 صبح)'leila' نوشته است:  
(1393-5-24، 05:29 عصر)'atelieahjam' نوشته است:  سال گذشته طرح اجرای کارگذاری لوله های فاضلاب شهری در یکی از خیابان های اصلی شهر ما انجام می شد ، هنگامی که کار انجام می شد ما بعنوان شهروند رهگذر شاهد کار تیم اجرایی بودیم ، پس از لایه برداری سطح آسفالتی خیابان سطح دیگری زیر آسفالت پنهان شده بود که تماما از جنس بتن مسلحی بود که دارای شبکه های میله گردی بود . برای تخریب سطح بتنی دستگاههای معمولی کنده کاری آسفالت جوابگو نبود ، برای این کار ماشین آلات مخصوصی آورده بودند که به توسط قدرت این ماشین ها سطح بتنی را تخریب کردند و به زمین بکر رسیدند.

زمان فعالیت کاری این ماشین ها در ساعات شبانه بود و تا صبح ادامه داشت و ایجاد آلودگی صوتی می کرد ، در مدت زمانی که این کار انجام می شد شهروندانی که در نزدیکی اجرای پروژه سکونت داشتند خواب شبانه راحتی نداشتند.



 

در کشور ما متاسفانه این جور نواقص وجود دارد و بعد از کار یادشون می افته که لوله فاضلاب و .... کار نشده یا ناقص کار شده است و مجبور می شوند کنده کاری مجدد کنند و باعث آلودگی صوتی و راهبندان می شوند.
 


 
این نوع نواقص که متداول ترین و رایج ترین نوع نواقص در عصر مهندسی حاضر هستند جای خود داره و هیچ شکی هم در آن نیست ، اما بتن مذکوری که اینجاب از آن گفته ام برای عصر حاضر نیست ، این بتن از نوع تاریخی هستش و برای اولین باری که خیابان شهر را از حالت خاکی تغییر شکل داده بودند از این نوع بتن با کیفیت و مرغوب و قطور مسلح استفاده کردند و در آن زمان شهر نیازی به کارگذاری لوله های تاسیساتی و غیره نداشت که قبل از انجام بتن ریزی این نوع از اجراهای تاسیساتی اجرا بشوند ، ما هم تا حالا جز آسفالت در این خیابان تصویری از بتن ندیده بودیم و هیچ تصوری از بودن بتن در زیر لایه آسفالت نداشتیم و این جریان برای من که خیلی جالب بود. اما در کوچه خودمان که از همان دوران قدیم بتن کار گذاشته بودند تا همین چند سال پیش بتن را می دیدیم که بعداً روی آن یه لایه آسفالت کشیدند.

 

 

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  بلندمرتبه‌سازی تنها راه برای توسعه شهر نیست! sara515 251 1395-1-12، 05:29 عصر
آخرین ارسال: sara515
  نکوداشت روز جهانی معماری و شهرسازی در کشور leila 440 1394-6-31، 04:38 صبح
آخرین ارسال: leila
  پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با رویکرد کارآمد محوری برای شهروند leila 383 1394-6-25، 12:30 عصر
آخرین ارسال: leila
  بازار مسکن کدام شهر جهان برای سرمایه گذاری بهتر است؟ leila 1,146 1393-6-23، 10:02 صبح
آخرین ارسال: leila
  راهکار استانداری تهران برای پروژه‌های نیمه کاره leila 753 1393-6-23، 09:49 صبح
آخرین ارسال: leila
  ۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور leila 550 1393-6-23، 09:36 صبح
آخرین ارسال: leila
  دستور ویژه روحانی برای پیگیری مشکلات مسکن مهر در شورای اقتصاد leila 704 1393-6-19، 02:07 عصر
آخرین ارسال: leila
  استفاده از الگوی "صندوق‌ پروژه" برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی leila 751 1393-6-19، 02:02 عصر
آخرین ارسال: leila
  افزایش بودجه عمرانی کشور به ۴۸ هزار میلیارد تومان leila 520 1393-6-15، 10:38 صبح
آخرین ارسال: leila
  وزارت کار 20 هزار مسکن می‌سازد leila 404 1393-6-7، 10:44 عصر
آخرین ارسال: leila
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل