امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امتیازات: 2.93
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تونل اميركبير، نمونه‌اي از اداره شهر با آزمون و خطا
#1
Wink 
[font=Tahoma]تونل اميركبير، نمونه‌اي از اداره شهر با آزمون و خطا
[/font]

شايد باورش سخت باشد اما شهرداري تهران نزديك به ۲۰۰ ميليارد تومان هزينه ساخت تونلي كرده كه دقيقا نمي‌داند كاربردش چيست. ساخت پروژه‌هاي مطالعه نشده در شهرداري تهران سابقه زيادي دارد اما «تونل اميركبير» آخرين مورد و شايد يكي از پرهزينه‌ترين آن‌ها باشد. ابوالفضل قناعتي، عضو كميسيون فني و عمراني شوراي شهر تهران البته به سادگي مي‌گويد «اشتباه كرده‌اند» و بايد از پيش مطالعه مي‌شد.

[تصویر:  iranshahrsaz.com_n00023175-b.jpg]
اولين بار رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و خدمات شهري بود كه به «بدون استفاده ماندن» تونل اميركبير انتقاد كرد و از شهرداري خواست توضيح دهد كه چرا «صدها ميليارد تومان براي اين تونل هزينه كرده» و بعد از بهره‌برداري مشخص شده كه تونل «اشتباهي» ساخته شده است.

اعضاي ديگر شوراي شهر هم نسبت به اين موضوع منتقدند اما اغلب اصولگرايان شورا كه حامي محمدباقر قاليباف محسوب مي‌شوند سعي دارند اين اشتباه 200 ميليارد توماني را خيلي هم بزرگ جلوه ندهند.

ابولفضل قناعي، عضو كميسيون عمران شوراي شهر تهران در پاسخ به CHN كه چرا قبلا مطالعه براي ساخت اين تونل انجام نشده مي‌گويد «اشتباه كرده‌اند» و ادامه مي‌دهد «زياد هم اتفاق خاصي» نيافتاده است و شهرداري در حال ايجاد تغييرات است.

به گفته قناعتي پيش از اين توجيه ساخت تونل اميركبير اين بود كه با ساخت بزرگراه امام علي خودروها بتوانند از شمال شهر به بازار برسند اما بعد كه تونل ساخته شد چون آلودگي و ترافيك مركز شهر را تهديد مي‌كند «رويكرد شهرداري تغيير كرد». آنها متوجه شدند با اين كار خودروهايي كه از بالاي شهر مي‌آيند به سمت مركز شهر هدايت مي‌شوند و با اين كار «شهرداري با دست خود» مركز شهر را شلوغ و آلوده مي‌كند.

اين عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران معتقد است «نگاه‌ها در مقاطع مختلف تغيير مي‌كند» مثلا يك زماني شهرداري تصميم گرفت بزرگراه اما علي را بسازد اما بعد از آن خط اتوبوس‌هاي تندرو هم براي كمك به حمل و نقل عمومي به آن اضافه شدند. قناعتي با اينكه تاكيد مي‌كند شهرداري «اشتباه كرده است» و بايد پيش از آن مطالعات لازم را انجام مي‌داده اما همچنان معتقد است كه از اين نوع اتفاق‌ها در مديريت شهرهايي با اين وسعت ممكن است رخ دهد.

شهرداري در حال حاضر در تلاش براي پيداكردن تعريف تازه‌اي براي تونل اميركبير است و مي‌بايست كاربرد اين تونل تغيير كند اما اگر شهرداري مطالعه كافي درباره اين تونل را از پيش انجام داده بود صدها ميليارد تومان از عوارض مردم شهر صرف ساخت پروژه‌اي نمي‌شد كه بعد از ساخت بايد براي پيداكردن كاربرد آن مطالعه انجام شود. شهرداري حالا بايد براي اين آستين كتي بدوزد كه به قد و بالاي تهران بيايد.

آخرین ارسال های من :
پاسخ
 سپاس شده توسط haydariyan ، Brightness ، alireza


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  محله ای با جغرافیای در هم تنیده؛ معرفی محله صفا alireza 0 14,997 ۱۳۹۶-۸-۸، ۰۷:۵۳ عصر
آخرین ارسال: alireza
  آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۶ از اول دی/ برگزاری یک آزمون Sahab 0 508 ۱۳۹۵-۹-۲۶، ۰۱:۴۹ صبح
آخرین ارسال: Sahab
  اطلاعيه ثبت ‌نام آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي-شهریور 95 Sahab 0 746 ۱۳۹۵-۴-۴، ۰۵:۵۱ صبح
آخرین ارسال: Sahab
  ساخت باغ‌شهر و باغ‌ویلا در شهرهای جدید ممنوع شد Sahab 0 627 ۱۳۹۴-۱۱-۲۱، ۰۱:۴۴ صبح
آخرین ارسال: Sahab
  ثبت ‌نام آزمون‌ ورود به حرفه مهندسان آغاز شد Sahab 0 968 ۱۳۹۴-۹-۷، ۱۰:۵۷ عصر
آخرین ارسال: Sahab
  مقایسه متروی تهران و لندن با معیار جا‌به‌جایی alireza 0 1,484 ۱۳۹۴-۸-۱۹، ۰۸:۳۶ صبح
آخرین ارسال: alireza
  درخواست ۱۰ ميلياردي سازمان ميراث فرهنگي، انتقاد مجلس از تعلل ميراث behrad mazhari 0 1,236 ۱۳۹۳-۱۰-۱، ۱۰:۱۰ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari
  خبر ویژه انتشار کتاب طبیعت و شهر در تعالیم و فرهنگ اسلامی ir_amir_am 0 1,241 ۱۳۹۳-۹-۲۷، ۱۲:۰۵ صبح
آخرین ارسال: ir_amir_am
  ديده شانديز، حبابي كه مي تركد/ تصويري از يك تخلف آشكار behrad mazhari 0 1,003 ۱۳۹۳-۹-۲۶، ۰۱:۴۳ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari
  شوراي شهر تعطيل شد و ريشه كني درختان تهران behrad mazhari 0 1,111 ۱۳۹۳-۹-۲۰، ۰۹:۴۹ عصر
آخرین ارسال: behrad mazhari

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان