ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 3.44
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
11
RE: آدمک تک چشم وارد اینترنت شد
(1393-10-13، 09:43 عصر)homayoon.d نوشته است:
(1393-10-13، 09:26 عصر)AliReza نوشته است: بدرخواست باز کننده تاپیک این تاپیک بزودی حذف می شود.

جناب مهندس حذفش نکنین.....
این تاپیک یه کلاسه جامعه شناسیه....
از بقیه دوستان هم تقاضا دارم نظراتشونو بذارن....
آقای دهقان نظره شما چیه در مورد مطالب بالا؟

من را در این مورد بی طرف بدانید با اینکه میشه حدس زد.
خوشحالم که شما و بقیه دوستان هستید واقعا جای بحث و گفتگو در سایت خالی بود!
آخرین ارسال های من :

موفقیت در گرو تلاش است




 همکاری در فروش فایل و پروژه های شما:
 سپاس شده توسط: homayoon.d
12
RE: آدمک تک چشم وارد اینترنت شد
(1393-10-13، 08:29 عصر)homayoon.d نوشته است: ناپسند بودن عقاید شما از منظر من، مطمئنن نه برا شما مهمه نه برا من نه برا کسایی که این پستا رو میخونین ....باورهایی که وارد عرصه های آکادمیک میشه نباید رنگ و بویه حزبی_جناحی،سیاسی_مذهبی داشته باشه....زبان آکادمیک زبان روشنیه....که مطمئنن باهاش آشنایین.....
شما چیزیو نقد میکنن و مردمو ازش به برائت و مراقبت دعوت میکنین که مبانی نظری و داده هایی که در دست دارین داده هایی پرشبهه و در غالب موارد باورهایه غلطین......
در ضمن باور، خاصیتش نماد آفرینیه به ویژه اگه این باور تبدیل به هنجاری جهان شمول شده باشه .... و در دنیای عدم قطعیت های امروزی که پلورالیسم مرزهای حماقت جزم گرایانه رو از میون برداشته نمیدونم چرا به باورها هنوز هم هتاکی میشه....و اگر این هتاکی ها از سره اینه که این باور ها تهدیدی بر عرفها و هنجارهای داخلیست این ضعف هنجاری داخلیو میرسونه و شما به عنوان فردی که مدعی آشنایی با مبانی هنرهای تجسمی هستین میتونن به جای نقد نماد سازی کنین تا از مرزهای عقاید و باورهاتون صیانت کنین....

هرچند باور من اینه که شما هم مثله من به چیزی که نوشتین باور ندارین

سلام
پارگراف اول صحبت هاتون به نظرم جالب اومد
گویا اینجا اصالت به مباحث آکادمیک داده شده ولیکن این فضا صرفا فضایی منطقی-تجربیه که میتونه در حالتی نیمه خلا نتایجی اولیه داشته باشه. بنابراین برای آزمون نهایی باید در متن زندگی پیاده بشه
زندگی هم ترکیبی از شوون مختلفه از مذهب و فرهنگ و سیاست و احساس و عقل و علم و تجربه و ... و برای بررسی جامع نمیشه این محورهای کلیدی رو در نظر نگرفت وگرنه داستان همان شناخت فیل هست در یک اتاق تاریک!
پاراگراف آخرتون نکته درستی داره که باید نماد سازی بشه و قطعا هم این یکی از موارد مهمه . صرفا انتقاد گرایی نتیجه خاصی در بر نداره بلکه گام اوله، ولیکن گامل اوله یعنی لزوما این گام باید وجود داشته باشه.
به هر حال این یکی از حقایقی هست که برعکس مطالب پاراگراف دوم شما، خیلی هم پر از شبهه و این مسائل نیست. شاید محدوده و وسعت و عمق عملکردشو نشه به خوبی مشخص کرد ولیکن در اصل وجود اون میتونید مطالعه بیشتری داشته باشید.
سعی میکنم به زبون ساده حرفمو بزنم چون کلا از تکلف در حرف زدن احساس خوبی ندارم
مطلب اخر اینکه تعجب میکنم از کسانی که طرح های معماری فولدینگ و نظریه بی نظمیو میخونن و باور عمیق به وجود نظمی دقیق در اونها دارن درحالیکه این مطالب ریشه ای داره بسیار قدیمی و عمیق تر ولیکن در این ریشه ها نه تنها تامل نمیکنند، بلکه اوهارو دارای شبهه میخونن! و خیلی تامل برانگیز تر اینه که مباحث کلیدی مثل این مورد که اتفاقا روشن کننده خیلی از رویکردهای جاری نه تنها در کشورهای توسعه یافته یا کشورهای تحت نفوذ مستقیم اونهاست( درباب معماری و شهرسازی عرض میکنم)، بلکه در همین ایران خودمون نمونه کم نداریم.
میدان انقلاب، مسجد تئاتر شهر، خیابان ولیعصر، مسجدی در تهرانپارس و ساختمان یافت اباد و ... که اغلب هم در تهران هستند اگر فرض بگیریم بر اثر اتفاق یا سادگی یا صرفا تقلید از معماری غربی طراحی و اجرا شده بسیار ساده انگارانه است.
حرف برای گفتن زیاده ولیکن امر مسلم مطلب کلیدی همون نمادسازی هست که تا وقتی این امر اتفاق نیفته همیشه با این مسائل درگیر خواهیم بود
آخرین ارسال های من :

اگر انسان ها بدانند بودنشان باهم چقدر محدود است، محبتشان به هم نامحدود می شود. امام علی (ع)  
   
iiiliia@yahoo.com
 سپاس شده توسط: alireza ، 9123533029 ، haydariyan
13
RE: آدمک تک چشم وارد اینترنت شد
(1393-10-14، 02:52 صبح)ایلیا نوشته است:
(1393-10-13، 08:29 عصر)homayoon.d نوشته است: ناپسند بودن عقاید شما از منظر من، مطمئنن نه برا شما مهمه نه برا من نه برا کسایی که این پستا رو میخونین ....باورهایی که وارد عرصه های آکادمیک میشه نباید رنگ و بویه حزبی_جناحی،سیاسی_مذهبی داشته باشه....زبان آکادمیک زبان روشنیه....که مطمئنن باهاش آشنایین.....
شما چیزیو نقد میکنن و مردمو ازش به برائت و مراقبت دعوت میکنین که مبانی نظری و داده هایی که در دست دارین داده هایی پرشبهه و در غالب موارد باورهایه غلطین......
در ضمن باور، خاصیتش نماد آفرینیه به ویژه اگه این باور تبدیل به هنجاری جهان شمول شده باشه .... و در دنیای عدم قطعیت های امروزی که پلورالیسم مرزهای حماقت جزم گرایانه رو از میون برداشته نمیدونم چرا به باورها هنوز هم هتاکی میشه....و اگر این هتاکی ها از سره اینه که این باور ها تهدیدی بر عرفها و هنجارهای داخلیست این ضعف هنجاری داخلیو میرسونه و شما به عنوان فردی که مدعی آشنایی با مبانی هنرهای تجسمی هستین میتونن به جای نقد نماد سازی کنین تا از مرزهای عقاید و باورهاتون صیانت کنین....

هرچند باور من اینه که شما هم مثله من به چیزی که نوشتین باور ندارین

سلام
پارگراف اول صحبت هاتون به نظرم جالب اومد
گویا اینجا اصالت به مباحث آکادمیک داده شده ولیکن این فضا صرفا فضایی منطقی-تجربیه که میتونه در حالتی نیمه خلا نتایجی اولیه داشته باشه. بنابراین برای آزمون نهایی باید در متن زندگی پیاده بشه
زندگی هم ترکیبی از شوون مختلفه از مذهب و فرهنگ و سیاست و احساس و عقل و علم و تجربه و ... و برای بررسی جامع نمیشه این محورهای کلیدی رو در نظر نگرفت وگرنه داستان همان شناخت فیل هست در یک اتاق تاریک!
پاراگراف آخرتون نکته درستی داره که باید نماد سازی بشه و قطعا هم این یکی از موارد مهمه . صرفا انتقاد گرایی نتیجه خاصی در بر نداره بلکه گام اوله، ولیکن گامل اوله یعنی لزوما این گام باید وجود داشته باشه.
به هر حال این یکی از حقایقی هست که برعکس مطالب پاراگراف دوم شما، خیلی هم پر از شبهه و این مسائل نیست. شاید محدوده و وسعت و عمق عملکردشو نشه به خوبی مشخص کرد ولیکن در اصل وجود اون میتونید مطالعه بیشتری داشته باشید.
سعی میکنم به زبون ساده حرفمو بزنم چون کلا از تکلف در حرف زدن احساس خوبی ندارم
مطلب اخر اینکه تعجب میکنم از کسانی که طرح های معماری فولدینگ و نظریه بی نظمیو میخونن و باور عمیق به وجود نظمی دقیق در اونها دارن درحالیکه این مطالب ریشه ای داره بسیار قدیمی و عمیق تر ولیکن در این ریشه ها نه تنها تامل نمیکنند، بلکه اوهارو دارای شبهه میخونن! و خیلی تامل برانگیز تر اینه که مباحث کلیدی مثل این مورد که اتفاقا روشن کننده خیلی از رویکردهای جاری نه تنها در کشورهای توسعه یافته یا کشورهای تحت نفوذ مستقیم اونهاست( درباب معماری و شهرسازی عرض میکنم)، بلکه در همین ایران خودمون نمونه کم نداریم.
میدان انقلاب، مسجد تئاتر شهر، خیابان ولیعصر، مسجدی در تهرانپارس و ساختمان یافت اباد و ... که اغلب هم در تهران هستند اگر فرض بگیریم بر اثر اتفاق یا سادگی یا صرفا تقلید از معماری غربی طراحی و اجرا شده بسیار ساده انگارانه است.
حرف برای گفتن زیاده ولیکن امر مسلم مطلب کلیدی همون نمادسازی هست که تا وقتی این امر اتفاق نیفته همیشه با این مسائل درگیر خواهیم بود

فضایه مباحث آکادمیک، به هیچ وجه صرفن منطقی و تجربی نیست....دانسته و دارایی هایه بشری که در حوزه آکادمیک ورود پیدا کردن به سه دسته تقسیم میشن که شامله علم ، دانش و هنره....که شاید فقط علم ،اون هم با کلی اغماض و ارفاق ،میتونه مصداقه صحبت شما باشه.......هم در هنر و هم در دانش تمام مولفه هایی که شمردین برا اثبات یک فرضیه به کار گرفته میشه......
در مورده باقی مسایلی که مطرح کردین تو یه فرصت مناسب میتونیم یه مناظره اینترنتی خوب داشته باشیم...امیدوارم به مشاجره و مجادله بکشه :)...

خوب بود.....

آخرین ارسال های من :
14
RE: آدمک تک چشم وارد اینترنت شد
بالاخره هرکسی یه عقیده ای داره باید احترام گذاشت و از نظر منم نباید از نماد هایی که مفهوم دارن و به ما مربوط نمیشن استفاده کرد
آخرین ارسال های من :

    15
    RE: آدمک تک چشم وارد اینترنت شد
    دستت درنکنه مهندس منتها خیلی چیزا میگن جدی نگیر


    آخرین ارسال های من :
      موضوعات مرتبط با این موضوع...
      موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
        خلق آثار سه بعدی در اینترنت sh.mina 1,384 1393-5-11، 03:19 عصر
      آخرین ارسال: sh.mina
      کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
      آمار انجمن
      آخرين ارسال ها
      موضوع تاريخ, زمان  نويسنده آخرين ارسال کننده انجمن
        مصاحبه ایران شهرساز با رتبه 16 کشور در گرایش برنامه ریزی شهری آزمون سراسری ... امروز alireza alireza تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
        درخواست نقشه های بازار وکیل شیراز دیروز sardarekord alireza درخواست نقشه
        مصاحبه اختصاصی با رتبه 5 کشور در گرایش برنامه ریزی شهری آزمون سراسری 1398 5-25 alireza alireza تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
        مصاحبه اختصاصی ایران شهرساز با رتبه 23 کشور و 1 سهمیه طراحی شهری آزمون سراس... 5-25 alireza alireza تالار گفتمان طراحی شهری
        مصاحبه اختصاصی ایران شهرساز با رتبه 13 کشور و 2 سهمیه طراحی شهری آزمون سرا... 5-25 alireza alireza تالار گفتمان طراحی شهری
        دانلود فایلهای ویژه کنکورمرحله دوم کنکور 98 ارشد برنامه ریزی شهری 5-12 alireza alireza تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
        مصاحبه اختصاصی سایت ایران شهرساز با رتبه 9 کشور در گرایش طراحی شهری آزمون س... 5-6 alireza Salmesalm تالار گفتمان طراحی شهری
        مصاحبه اختصاصی با رتبه 1 سهمیه و 4 کشور در گرایش برنامه ریزی شهری آزمون سر... 5-3 alireza alireza تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
        مصاحبه اختصاصی با رتبه 2 کشور در گرایش برنامه ریزی شهری آزمون سراسری 1397 5-3 alireza alireza تالار گفتمان برنامه ریزی شهری
        آدمک تک چشم وارد اینترنت شد 4-29 atelieahjam siavash82ir گفتگوی آزاد
        دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد 1398 4-28 alireza alireza تالار گفتمان طراحی شهری
        سلام دوستان 4-22 seywan_kurd ariairannovinclinic دانلود جزوات آموزشی و نرم افزارهای عمو...
        رتبه و درصد ارشد طراحی شهری سراسری 1390 3-30 ayatai_67 alireza تالار گفتمان طراحی شهری
        خدمات شهری و ساختمانی اوستایاب 3-29 bestsab bestsab گفتگوی آزاد
        خلاصه کتاب ساختمان ها چگونه عمل مي كنند 3-23 MHAKBARI fnazari کتب فارسی(vip-2 معماری)
      با ارسال فایل و شرکت در موضوعات ایجاد شده و پاسخ به آنها ما را همراهی کنید.

      [-]
      جستجو
      جستجوی گوگل