برای آزادراه حداکثر شیب طولی 4%
برای بزرگراه 5%
خیابان اصلی(شاهراه) 5%
خیابان درجه دو 6%
و همینطور که از نقش عبوری شبکه ارتباطی کاسته و نقش دسترسی بیشتر میشه شیب طولی هم افزایش پیدا میکنه
فکر میکنم توی این سوال منظور شیب طولی برای خیابان اصلی عبوری مدنظرش بوده که 5%میشه
۱۳۹۰-۱۰-۱۰، ۱۰:۲۵ عصر (آخرین ویرایش: ۱۳۹۰-۱۱-۲۶، ۱۰:۳۲ عصر، توسط .Utopia.)
عزیزان یه دقیقه صبرکنید من دیگه همه شیبا رو قاطی کردم!!!!! :huh:بیاید یه جمع بندی کنیم مهندسان گرامی:-/.....من الان شیبای طولی رو از کتاب شبکه ارتباطی در طراحی شهری - دکتر فریدون قریب 77 تا 95 میگم ، فقط بعدش یه نفر لطف کنه و شیب عرضی هم دقیقا بگه که ما روشن شیم توروخدا!!!!
در مقطع عرضی خیابان فرعی = حداکثر شیب طولی 10 % و درشرایط خاص تا 12 %
در مقطع عرضی خیابان جمع و پخش کننده = حداکثر شیب طولی 8 %
در مقطع عرضی خیابان اصلی درجه2 = 6 %
در مقطع عرضی خیابان اصلی عبوری ( شاهراه ) = 5%
در مقطع عرضی بزرگراه = 5%
در مقطع عرضی آزادراه ( اتوبان ) = 4%
.
.
.
خوب حالا یه نفر شیب عرضی رو هم دقیقا مشخص کنه که چی به چیه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
(۱۳۹۰-۱۰-۱۰، ۱۰:۲۵ عصر)Mahbobe-G نوشته است: آقا یه دقیقه صبرکنید من دیگه همه شیبا رو قاطی کردم!!!!! :huh:بیاید یه جمع بندی کنیم مهندسان گرامی:-/.....من الان شیبای طولی رو از کتاب شبکه ارتباطی در طراحی شهری - دکتر فریدون قریب 77 تا 95 میگم ، فقط بعدش یه نفر لطف کنه و شیب عرضی هم دقیقا بگه که ما روشن شیم توروخدا!!!!
در مقطع عرضی خیابان فرعی = حداکثر شیب طولی 10 % و درشرایط خاص تا 12 %
در مقطع عرضی خیابان جمع و پخش کننده = حداکثر شیب طولی 8 %
در مقطع عرضی خیابان اصلی درجه2 = 6 %
در مقطع عرضی خیابان اصلی عبوری ( شاهراه ) = 5%
در مقطع عرضی بزرگراه = 5%
در مقطع عرضی آزادراه ( اتوبان ) = 4%
.
.
.
خوب حالا یه نفر شیب عرضی رو هم دقیقا مشخص کنه که چی به چیه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
متن کتاب دکتر شیعه: شیب خیابان ها معمولا 5 درصد است این در مورد طول خیابان است، ولی به ملاحضات توپوگرافی شاید لازم آید شیب خیابان های اصلی بین 6 تا 7 درصد و خیابان های فرعی 10 تا 12 درصد باشد. عرض خیابان آسفالت نیز معمولا 1.5 تا 2 درصد است.
مقدمه ای بر مبانی برنامه ریزی شهری دکتر شیعه صفحه 186