امتیاز موضوع:
  • 22 رأی - میانگین امتیازات: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکل ترافیک و تردد در شهر های ما چرا حل نمی شود؟
#1

هنگاميكه وضع ترافيك خودرو و زمان جابجايي مردم با حمل و نقل همگاني در مثلاً 20 سال اخير در كلان شهرها مقايسه مي‌شود، به نتيجه عجيبي برخورد مي‌كنيم:

علي رغم صرف هزينه‌هاي بسيار، ساخت معابر و بزرگراه‌ها، زيرگذرها و روگذرها، تونل‌ها، متروها، مسيرهاي ويژه اتوبوس، افزايش ناوگان اتوبوس و تاكسي، مسيرهاي دوچرخه و .......... همچنان زمان رسيدن مقصد چه با خودروي شخصي و چه با حمل و نقل عمومي افزايش يافته و در حال افزايش است!!!





پس چه بايد بكنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

همين كارها را ادامه دهيم؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر همين كارهاي گذشته را ادامه دهيم، آيا 5 سال بعد يا 10 يا 20 سال بعد مشكل شهرهاي ما حل مي‌شود يا بيشتر مي‌شود يا كمتر يا فرقي نخواهد كرد؟

اگر همين كارهاي گذشته را با سرعت 10 برابر و صرف بودجه 10 برابري ادامه دهيم چطور؟

مگر كليدي ترين راه حل ترافيك ؛ توسعه و بهبود حمل و نقل همگاني نيست؟ ما در اكثر شهرهاي بزرگ در سال هاي اخير توسعه بسياري در حمل و نقل عمومي داده ايم . پس چرا مشكل حل نمي شود؟

اگر اين كارها درست نيست، پس چه كاري بايد انجام دهيم كه نداده‌ايم؟

بالاخره كليد حل اين معما كجاست؟

*ما معتقديم متخصصين حمل و نقل و ترافيك براي اين موضوع بايد پاسخ روشن و محكمي داشته باشند. با ايراد گرفتن كه كار درست نمي شود. با وجود اختلاف نظر گسترده بين متخصصان ؛ بالاخره مسئولين متوجه راه هاي صحيح نخواهند شد. اين به معناي عدم حل مشكل مردم است. يعني تا 20 سال ديگر نمي دانيم چه مي شود !!!!!
آخرین ارسال های من :

خدایا:
مرا ببخش ،  
به خاطر تمام درهایی که کوبیدم  
و خانه تو نبود....!!!!
63
پاسخ
 سپاس شده توسط shahryar ، 0RKIDEH ، Saeedm ، khansa
#2
مشکل ترافیک متاسفانه به شهرهای کوچک هم سرایت کرده است علاوه به مشکلات سواره روه ها از جمله کم عرض بودن خیابان ها متأسفانه کم عرض بودن پیاده رو ها باعث شده بخش زیادی از جمعیت به بخش سواره رو وارد شده و ترافیک را تشدید می کند یکی از مشکلات تولید و فروش زیاد اتومبیل شخصی و عدم توجه به حمل و نقل عمومی است یکی دیگر مشکلات فرهنگی است متأسفانه در ایران هنوز به اتومبیل به کالای تزئینی نگاه می کنند در گذشته کسایی که یک یا چند اسب و شتر داشتند نسبت به دیگران فخر می فروختند اکنون هم این مسئله نسبت به اتومبیل مصداق دارد کسایی هستند نان شب ندارند اما قسط ماشین 60 میلیونی پرداخت می کنند حتی آنهایی که حداقل حقوق را دریافت می کنند سعی می کنند یک پراید برای خود بخرند در روزنامه خارجی می خواندم به ما ایرانیها می گویند ملت پرایدسوار (یابو سوار) البته با عذر خواهی فراوان به نقل از روزنامه بوده است ما باید به حمل و نقل عمومی اهمیت بیشتری دهیم

آخرین ارسال های من :
پاسخ
 سپاس شده توسط 0RKIDEH ، alireza ، Saeedm ، khansa ، FaTyJo0oN
#3
میگن: خشت اول گرنهد معمار کج ....
به نظرمن مشکل حمل و نقل به ریشه های برنامه ریزی برمیگرده. زمانی که شهرها تازه در حال رشد بودن و یک برنامه جامعی رو دنبال نمی کردن. همچنین بی برنامگی و رشد بدون برنامه شهرها یا اگه برنامه ای هم وجود داشته سنتی و کهنه بوده و برای اینکه این مشکا رو از سر خود باز کنن پیاده کردن و به افق دراز مدت هیچ فکری نمیکنن. درسته که داره حمل و نقلتوسعه پیدا میکنه ولی در عوض اون جمعیت شهرها هم افزایش پیدا میکنه که انگار باز هم سر جای اولمون هستیم. یه برنامه ریز باید چند بعدی به موضوع نگاه کنه اگه بخاد حمل و نقلرو توسعه بده باید پیش بینی جمعیت کنه و آثار اجتماعی اونو بررسی کنه و بعد اقدام کنه ولی متاسفانه نه تو این کارا مدیریتی صورت میگیره و فقط برای حل مشکل کوتاه مدت کارا هست و مشکلی به مشکلات آیندگان اضافه کردن و بدون نگاه به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار. من در عجبم که آیندگان با چی برسرشون میاد اگه همین روند پیش بره و مایه تاسف

آخرین ارسال های من :
    پاسخ
     سپاس شده توسط alireza ، Saeedm ، khansa ، FaTyJo0oN
    #4
    (۱۳۹۲-۴-۱۱، ۱۲:۰۵ صبح)rahmaninezhad نوشته است: میگن: خشت اول گرنهد معمار کج ....
    به نظرمن مشکل حمل و نقل به ریشه های برنامه ریزی برمیگرده. زمانی که شهرها تازه در حال رشد بودن و یک برنامه جامعی رو دنبال نمی کردن. همچنین بی برنامگی و رشد بدون برنامه شهرها یا اگه برنامه ای هم وجود داشته سنتی و کهنه بوده و برای اینکه این مشکا رو از سر خود باز کنن پیاده کردن و به افق دراز مدت هیچ فکری نمیکنن. درسته که داره حمل و نقلتوسعه پیدا میکنه ولی در عوض اون جمعیت شهرها هم افزایش پیدا میکنه که انگار باز هم سر جای اولمون هستیم. یه برنامه ریز باید چند بعدی به موضوع نگاه کنه اگه بخاد حمل و نقلرو توسعه بده باید پیش بینی جمعیت کنه و آثار اجتماعی اونو بررسی کنه و بعد اقدام کنه ولی متاسفانه نه تو این کارا مدیریتی صورت میگیره و فقط برای حل مشکل کوتاه مدت کارا هست و مشکلی به مشکلات آیندگان اضافه کردن و بدون نگاه به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار. من در عجبم که آیندگان با چی برسرشون میاد اگه همین روند پیش بره و مایه تاسف

    منم بااین دوستمون موافقم ،خود من توی شهرکوچیک زندگی میکنم با جمعیت صدهزار نفر اما جالبه بدونید که شهر رو به گسترشیه از وقتی که یادم بوده روند شهرماهمین بوده چون اشخاصی که در تصدی پست ها براومدند افرادی اند که نه براساس کارآمدی و لیاقت بلکه صرفا ً چون سالهاست توی شهرداری هستند نظرشون میچربه و جز نزدیک عید نوروز که جلسات شورای ترافیک برگزار میشه فعالیت چندانی نمیبینم اونم فقط میرندو صورتجلسه تنظیم میکنند افراد شرکت کننده افکارشون عوض نمیشه و برنامه ریزی اصولی شرکت نمیکنند متاسفانه هدف اینجا برگزاری تعداد بیشتر جلساته که هیچ بازدهی نداره ....و مدیرخدمات شهری شخصیه که تازه داره تحصیلاتشو توی زراعت ادامه میده....
    آخرین ارسال های من :

    راه در جهان یکیست و آن راه ، راستی ست.
    پاسخ
     سپاس شده توسط FaTyJo0oN
    #5
    up

    پاسخ


    موضوع‌های مشابه…
    موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
      بحث در مورد پیاده رو و پیاده راه 0RKIDEH 15 14,805 ۱۳۹۴-۱۱-۲۳، ۱۰:۲۸ عصر
    آخرین ارسال: fatemeh.mirafttahi10
      میزگرد علمی 1: باغ شهر omid vakili 44 27,287 ۱۳۹۴-۴-۲۱، ۰۷:۱۱ عصر
    آخرین ارسال: سمانه موسوی
      اگر به عنوان شهردار شهر محل زندگی خود انتخاب شوید، شهر را چگونه شهرداری می کنید؟ alireza 0 676 ۱۳۹۴-۴-۱۰، ۱۲:۳۲ عصر
    آخرین ارسال: alireza
      پیشنهادی برای مترو تهران کرج ؟ چ مشکلاتی داره و چ راهکارایی میشه براش در نظر گرفت؟ alireza 0 1,855 ۱۳۹۳-۱۰-۳۰، ۰۹:۲۵ عصر
    آخرین ارسال: alireza
    Exclamation نطرتون درمورد پارک بانوان چیست؟ چرا؟ mojtaba1992 7 4,999 ۱۳۹۳-۵-۱۹، ۰۴:۱۶ صبح
    آخرین ارسال: atelieahjam
      میز گرد-حل مشکل ترافیک در روزهای برفی و بارانی hamid_shahrsaz 0 1,005 ۱۳۹۲-۱۱-۱۷، ۰۳:۵۴ عصر
    آخرین ارسال: hamid_shahrsaz
      بحث در مورد:تاثیر فرهنگ و رفتارهای قومی در ساخت شهرها aramo 14 6,656 ۱۳۹۲-۱۰-۲۶، ۱۰:۱۴ عصر
    آخرین ارسال: زمردیان
      نظرات و حرف های شما در مورد "جهانی سازی و جهانی شدن" 0RKIDEH 8 5,966 ۱۳۹۲-۱۰-۲۶، ۱۰:۱۳ عصر
    آخرین ارسال: زمردیان
      بحث جدی در مورد آرمانشهر میریاما 14 7,402 ۱۳۹۲-۱۰-۲۶، ۱۰:۱۲ عصر
    آخرین ارسال: زمردیان
      بحث راجع به توسعه پایدار- مفهومی دل انگیز و در عین حال مناقشه برانگیز امير سويزي 12 5,451 ۱۳۹۲-۱۰-۱۸، ۰۴:۳۶ صبح
    آخرین ارسال: wimifire

    پرش به انجمن:


    کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان