ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 27 رأی - میانگین امتیازات: 2.96
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
دارآباد تا بازار بدون چراغ قرمز
عملیات حفاری تونل امیرکبیر روز گذشته با حضور معاون فنی عمرانی شهردار تهران به پایان رسید تا بزرگراه امام علی یک گام به اتصال به بازار نزدیک شود.
تونل امیرکبیر همزمان با تکمیل بزرگراه امام علی در پاییز91 به بهره‌برداری خواهد رسید تا شمال شرق تهران به مرکز شهر بدون چراغ قرمز متصل شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: تونل امیرکبیر 2کیلومتر و 200متر طول دارد و با تکمیل آن، سه راه امین‌حضور به بزرگراه دردست احداث امام علی متصل می‌شود.

سید مازیار حسینی پس از پایان عملیات حفاری تونل امیرکبیر در جمع خبرنگاران افزود: براساس زمان‌بندی تا شهریور سال آینده عملیات عمرانی در تونل امیر کبیر به انتها می‌رسد و این مسیر همزمان با بهره برداری از ادامه بزرگراه امام علی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه برنامه زمان‌بندی برای پیمانکاران با برنامه زمان‌بندی کلی پروژه متفاوت است گفت: ما برای پیمانکاران 31خرداد را برای پایان ساخت تونل پیش‌بینی کردیم و تلاش می‌کنیم تا شهریورماه سال آینده نیز کل عملیات ساخت این پروژه به پایان برسد.

حسینی پیش‌تر به همشهری گفته بود که پایان حفاری تونل امیرکبیر 10 روز زودتر از زمان مقرر انجام شده و به‌نظر می‌رسد که پیمانکار در این پروژه توانسته است از برنامه پیش‌بینی شده، سبقت بگیرد.

معاون فنی عمرانی شهردار تهران در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: تونل امیرکبیر در بزرگراه در دست ساخت امام علی ورودی و خروجی خواهد داشت، اما از آنجا که ماموریت اصلی این تونل انتقال بارترافیکی بازار تهران است، تنها مسیر خروجی برای عموم شهروندان باز خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: مسیر ورودی تونل امیرکبیر از بزرگراه امام علی صرفا برای حمل‌ونقل عمومی مجاز خواهد بود و شهروندان با خودروهای شخصی امکان ورود به محدوده بازار را نخواهند داشت، چرا که هدف از احداث این تونل انتقال بار ترافیک بازار تهران است.

وی در ادامه به ساخت بزرگراه امام علی اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از معارضان ملکی در مسیر پروژه رفع شده است و امیدواریم با همت و تلاش همکاران و یاری خداوند این پروژه را براساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده به پایان برسانیم.

وی همچنین یادآور شد: اولویت اول ما در این پروژه احداث تقاطع‌ها هستند. عموما تقاطع‌های مسیر بزرگراه امام علی دو سطحی و سه‌سطحی هستند. با تلاش همکاران ما در مناطق شهرداری تهران اولویت اول ما یعنی احداث تقاطع‌ها در بیش‌از 80درصد آنها به مرحله اجرا رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ساخت بزرگراه یادگار امام اظهار داشت: با نظر کارشناسی اعضای محترم شورای شهر، بخش انتهایی بزرگراه یادگار امام افزوده شد؛ یعنی براساس طرح جدیدی بزرگراه یادگار امام که قرار بود تا خیابان امام خمینی امتداد یابد، پس از عبور از پادگان جی به میدان فتح خواهد رسید. در نتیجه معاونت فنی عمرانی نیز زمان بندی جدیدی پیش‌بینی کرد.

حسینی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم در ابتدای سال آینده و تا قبل از اردیبهشت ماه کل وظیفه‌ای را که شورای شهر به‌عهده معاونت فنی‌عمرانی گذاشته است انجام دهیم.

آخرین ارسال های من :
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل