ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: وعده جدید دولت برای آرام‌سازی بازار مسکن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

وعده جدید دولت برای آرام‌سازی بازار مسکن

اوج‌گیری هیجان قیمت‌ها در بازار مسکن در روزهای منتهی به آغاز فصل اجاره و نقل و انتقال خانوارها، وزیر راه و شهرسازی را واداشته تا از وعده‌های جدید خود و دولت برای آرام‌کردن جو بازار سخن بگوید.
تازه‌ترین سخن علی نیکزاد این است که طرح ویژه مسکن قسطی در تهران اجرا می‌شود تا کسانی که مایل به مسکن مهر پرند و پردیس نیستند و می‌خواهند در تهران خانه بخرند، با پرداخت ماهانه یک میلیون تومان خانه‌دار شوند. به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی گفت: یک کار جدید هم برای ساخت چند هزار واحد مسکونی در تهران در دستور کار داریم که در اواسط تابستان امسال به‌صورت قطعی نحوه ثبت‌نام را مشخص می‌کنیم.

وی ادامه داد: این واحدهایی که در 22منطقه تهران ساخته خواهد شد به افرادی واگذار می‌شود که قبلا ملک و زمین از دولت نگرفته‌اند. او افزود: کارهای مهم و ویژه‌ای برای این ایام داریم. از 15 خرداد ماه تا آخر شهریور ماه جابه‌جایی‌ها و نقل و انتقالات آغاز می‌شود و نخستین کار واگذاری 59 هزار واحد مسکونی در پرند، پردیس، اندیشه، هشتگرد، رباط کریم، اسلامشهر و پاکدشت است که در ایام تابستان واگذار خواهند شد. نیکزاد گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم در حال حاضر
100 هزار واحد مسکونی پرند تقریبا ثبت‌نام شده است و تنها 5 تا 6 هزار واحد مسکونی آن مانده است.

استقبال و سردرگمی مردم برای ثبت‌نام مسکن مهر پردیس

ثبت نام مسکن مهر پردیس در شرایطی از روز گذشته با استقبال گسترده تهرانی‌ها آغاز شد که اطلاع رسانی ناکافی و بعضا عدم‌هماهنگی دفاتر پستی در شروع همزمان ثبت نام متقاضیان را با مشکلاتی مواجه کرده است. ایسنا گزارش داد: به‌رغم اعلام رسمی ثبت نام از روز سه‌شنبه شانزدهم خرداد ماه، اما روز گذشته هیچ‌یک از این دفاتر مدارک ثبت نام را تحویل نمی‌گرفتند و فقط به توزیع فرم‌های ثبت نام می‌پرداختند.