ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: حربه زمين‌خوارهاي لواسان لو رفت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 
حربه زمين‌خوارهاي لواسان لو رفت
 
فرماندار شميرانات با اعلام شروع دور جديد برخورد با زمين‌خواري‌هاي اطراف تهران گفت: برخی متصرفان زمين‌هاي دولتي با کاشت نهال در اراضی ملی سعی در ایجاد مالکیت برای خود دارند اما به هیچ وجه با درختکاری در اراضی ملی نمی‌توان ایجاد حقانیت و مالکیت کرد و این موارد نیز پس از دستور مقام قضایی در زمره تخریب و رفع تصرف قرار خواهد گرفت.

به گزارش «[font]معماری نیوز[/font]» عزت‌الله خانمحمدي در گفت‌وگو با فارس، افزود: تخلفات ساخت وساز در شمیرانات نسبت به سال‌های گذشته 80درصد کاهش یافته است.

وي از آزادسازی 100هکتار از اراضی ملی تصرف شده توسط متصرفان در بخش‌های لواسان و رودبار قصران خبر داد و گفت: مرحله جدید تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه جاجرود آغاز شده و مطابق قوانین پیگیری انجام خواهد شد.  وی عملکرد دستگاه قضایی در صدور احکام تخریب و  کمک در آزادسازی اراضی ملی از دست متصرفان و متجاوزان به حریم اراضی ملی را مناسب برداشت کرد و خواستار اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی دولتی یا تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های ساخت وساز‌های غیر مجاز در دستگاه قضایی و صدور احکام جدی در این زمینه شد. خانمحمدی یادآور شد: تمامی تصرفات به حاشیه رودخانه جاجرود و ساخت‌وسازهای غیرمجاز شناسایی شده و ضمن گزارش به مقامات ارشد استان طی زمان‌بندی مشخص با صدور حکم قضایی تخریب شده و این اراضی آزاد‌سازی خواهد شد.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر اینکه موظف به حفظ حقوق مردم در این زمینه هستیم و از این مسوولیت خود ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد، گفت: در شرایط فعلی سیاست‌های  ستاد ساماندهی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان شمیرانات رویکردی پیشگیرانه است و اینکه قبل از هر گونه ساخت‌و‌ساز جدید با نظارت و مراقبت جدی‌تر از بروز تخلفات جلوگیری شود.

وی درباره تخریب ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز در روستای پورزند در بخش لواسان بیان داشت: هفته گذشته تخریب 15فقره ساخت‌و‌ساز غیرمجاز دربخش لواسان که دارای حکم قطعی قضایی هستند، اجرایی شد و 10هکتار از اراضی به حالت قبلی خود بازگشت. خانمحمدی در پایان یادآور شد: رویکرد جدید فرمانداری و ستاد جلوگیری از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز جلوگیری از بروز تخلف است.