ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: اعلام آمادگی روسیه برای گسترش روابط حمل و نقلی با ایران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در دیدار وزیر راه‌ با رئیس هیأت روسی تأکید شد
اعلام آمادگی روسیه برای گسترش روابط حمل و نقلی با ایران
رئیس هیأت روسی شرکت کننده در ششمین اجلاس مشترک حمل و نقل، در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بر آمادگی کشورش برای گسترش روابط حمل و نقلی با ایران تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که امروز (سه شنبه) در دیدار با الکساندر الکساندر ویچ داویدنکو در ساختمان شهید دادمان اظهار داشت: فعال شدن کمیسیون مشترک حمل و نقلی نشان از عزم دو کشور برای همکاری است.
وی اضافه کرد: با دعوت رسمی از وزیر حمل و نقل روسیه امیدواریم کمیسیون مشترک حمل و نقلی با حضور وزرای دو کشور برگزار شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس مشترک حمل و نقل ایران و روسیه در تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بیان داشت: توافق‌های دو کشور در دیدار رؤسای جمهور عزم جدی برای گسترش مبادلات تجاری را نشان می‌دهد و وزارت راه و شهرسازی در چارچوب توافق‌های صورت گرفته علاقه‌مند گسترش روابط حمل و نقلی است.
وی افزود: علاقه‌مند هستیم تعداد پروازها و مسیرهای پروازی ایران و روسیه افزایش یابد و در حوزه ریلی در سفر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه آهن مذاکرات خوبی صورت گرفت.
آخوندی اضافه کرد: در حوزه ریلی خط آهن رشت-آستارا از طریق آذربایجان، راه آهن روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند و کشور ما از جذب سرمایه‌گذاری طرف‌های آذربایجان و روسیه در این پروژه استقبال می کند.
وی گفت: خط دیگر ریلی با اتصال از مرز اینچه برون به راه‌آهن ترکمنستان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و در حوزه ریلی در بخش سرمایه‌گذاری در ساخت و انجام طرح های بزرگ همچون برقی کردن خطوط ریلی آماده همکاری هستیم.
وزیر راه و شهرسازی در این دیدار خواستار تسهیل روادید برای تجار و رانندگان شد و تأکید که این مساله مقدمه توسعه روابط خواهد شد.
در ادامه این دیدار الکساندر الکساندر ویچ داویدنکو نیز با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس دو روزه مشترک حمل و نقل گفت: برای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که در 18 و 19 شهریور برگزار خواهند شد پیشنهاداتی در حوزه حمل و نقل که کارشناسان در شقوق مختلف به توافق رسیده‌اند ارائه خواهند شد.
رئیس آژانس حمل و نقل دریایی روسیه اضافه کرد: در حوزه تجهیزات ریلی از جمله ریل و سایر موارد آماده همکاری هستیم و علاقه‌مند هستیم که خط ریلی مستقیمی از طریق کشتی‌های رورو بین ایران و روسیه برقرار شود و این نوع کشتی ها در دریای بالتیک و دریای سیاه توسط روسیه فعال هستند.
 
‌ششمین اجلاس مشترک حمل و نقل با حضور کارگروه مشترک از دو کشور دوشنبه آغاز به کار کرده است و تا پایان امروز سه شنبه ادامه داد.