ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: (دانلود پژوهش شهر دوستدار کودک )مناسب سازی فضای شهری برای حضور کودکان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
  مناسب سازی فضای شهری برای حضور کودکان(با تاکید بر عوامل غیرکالبدی )


فهرست مطالب
فصل اول 9
1-1 بیان مساله 10
1-2 اهداف تحقیق 10
1-2-1 اهداف کلان : 10
1-2-2 اهداف خرد : 10
1-3 فرضیات تحقیق : 10
1-4 سوالات تحقیق: 11
1-5 روش ها و تکنیک های تحقیق : 11
فصل دوم 13
2-1 پایه و مبانی نظری تحقیق 14
2-1-1 تعریف فضا 14
2-1-2 تعریف فضای شهری 14
2-1-3 تقسیم بندی فضاهای شهری 17
2-1-4 مشکلات فضاهای شهری 18
2-1-5 ویژگی های فضای باز عمومی موفق از بعد برنامه ریزی شهری 19
2-1-5-1 دسترسی و به هم پیوستگی 19
2-1-5-2 استفاده و فعالیت ها 19
2-1-5-3 آسایش و منظر 19
2-1-5-4 اجتماعی بودن 20
2-1-6 اهمیت و نقش فضای عمومی در برنامه شهرسازی 20
2-2 شناخت کودک 20
2-2-1 تعریف کودک 20
2-2-2 کودک از دیدگاه های مختلف 21
2-2-3 کودک در سنین مختلف : 22
2-2-3-1 دوره نخست کودکی ، تولد تا پایان دو سالگی ( دوران شیرخوارگی ) 22
2-2-3-2 دوره دوم کودکی ، از سه سالگی تا هفت سالگی ( پیش از ورود به دبستان ) 23
2-2-3-3 دوره سوم کودکی ، از هفت سالگی تا دوازده سالگی ( کودک دبستانی ) 25
2-2-4 کودک در کنوانسیون جهانی حقوق کودک 26
2-2-5 دیدگاه های مطرح شده مرتبط با کودک 27
2-2-5-1 اساس نامه شهرهای دوستدار کودک( (CFC 27
2-2-6 دلایل ایجاد شهرهای دوستدار کودک 27
2-2-7 نقش فضای سبز در فضای شهری مختص کودکان 27
2-2-8 روان شناسی رشد کودک 29
2-2-9 کودک و محیط زندگی 30
2-2-10 کودک و جامعه 30
2-2-11 کودک و نیازهای اجتماعی 31
2-2-12 کودک و مسائل شهرسازی 31
2-2-13 جایگاه و شرایط کودک در جهان : 33
2-2-14 جایگاه کودک در فضای شهری امروز 34
2-2-15 برنامه ریزی شهری برای کودکان 36
2-3 بازی 36
2-3-1 تعریف بازی و اهمیت آن 36
2-3-2 ویژگی های بازی 37
2-3-3 انواع بازی 37
2-3-3-1 بازی های بی قاعده 37
2-3-3-2 بازی های مقرراتی: 38
2-3-4 فواید بازی 39
2-3-5 انواع زمین بازی کودکان 40
2-3-5-1 زمین بازی سنتی: 40
2-3-5-2 زمین بازی معاصر: 40
2-3-5-3 زمین های بازی خلاق و ماجراجویی: 41
2-3-5-4 باغ های ماجراجویی: 41
2-3-5-5 نوع دیگر 42
2-3-5-6 "خیابان برای زندگی" یا "وونرف" 42
2-4 ارتباط فضاهای شهری با اوقات فراغت و کودکان 43
2-4-1 فضاهای شهری و گذران اوقات فراغت 43
2-4-2 ویژگی های فضاهای شهری جهت گذران اوقات فراغت 44
2-4-3 مشخصات مکانی کاربری های گذران اوقات فراغت 46
2-4-4 پارک ها، ضوابط و استانداردهای مربوط به آن 46
2-4-5 استانداردهای فضاهای ورزشی 48
2-4-6 فضاهای شهری و کودک 49
2-4-7 تعامل کودکان با فضاهای شهری 49
2-5 جمع بندی 49
تجارب ایران و جهان 51
2-6 بررسی تجارب ایران وجهان : 52
2-6-1 تجارب خارجی: 52
2-6-1-1 لندن (انگلستان) 52
2-6-1-2 نیویورک (آمریکا) 59
2-6-1-3 مجموعه پژوهشی، تفریحی لاویلت پاریس فرانسه 68
2-6-1-4 مجموعه های تفریحی پژوهشی ژاپن 68
2-6-1-5 پارک رود کناری گودالوپ ایالت کالیفرنیا آمریکا 69
2-6-1-6 طراحی میدان و مركز خرید ژاكوب ریس (نیویورك) 70
2-6-1-7 پروژه آموزشی- تفریحی بركلی (ایالت كالیفرنیا) 70
2-6-2 تجارب داخلی: 71
2-6-2-1 بم ‌: 71
2-6-2-2 قـــــــوچان 73
2-6-3 جمع بندی: 74
فصل سوم 75
3-1مقدمه 76
3-2مطالعات جمعیتی 79
3-2-1 تعداد جمعیت 79
3-2-2 بعد خانوار 79
3-2-3 ترکیب سنی جمعیت: 79
3-2-4 نرخ سواد: 80
3-2-5 ترکیب جنسی جمعیت 80
3-3 وضیعت اقتصادی: 81
3-4 بررسی کاربری ها: 83
3-5 بررسی سرانه ها 85
3-6 ظرفیت و سازگاری 87
3-7 بررسی عناصر لینچ : 90
3-8 بررسی خصوصیات كالبدی قطعات 91
3-9 بررسی شبكه ارتباطی : 99
فصل چهارم 101
4-1 مقدمه: 102
4-2 تدوین پیشنهادها و ضوابط ارتقا کیفیت غیر کالبدی فضای شهری با تاکید بر نیاز کودکان 102
راهبرد ها، سیاست ها و اصول 102
4-2-1 اصل 1 :ارتقاء ویژگی های غیرفیزیکی بافت 102
4-2-1-1 هدف 1 : ارتقای ویژگی های اجتماعی 102
4-2-1-2 هدف 2: ارتقای ویژگی های روانشناسی 103
4-2-1-3 هدف 3 : ارتقای ویژگی های مدیریتی 104
4-3 دستورالعمل های طراحی: 106
فهرست منابع 1





دانلود از لینک زیر:

http://yalda.urbanshop.ir/product-105291...-city.aspx