ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: یه خبر خوب برای ارشد های غیر مرتبط شهرسازی نیای از دست دادی خبر را!!!!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
با سلام

فکر میکنم این خبر یه کم از داغی افتاده زیرا در جلسه آبان 90 کمسیون هم ارزی تصمیم گرفته شد که رشته های عمران جغرافیا جامعه شناسی اقتصاد و معماری با گذراندن 10 واحد در یکی از دانشگاههای تهران بهشتی علم و صنعت فردوسی هنر اصفهان و علوم تحقیقات میتوانند در نظام مهندسی هم شرکت کنند. ضمنا دوستان با شرایط سختی که از سال گذشته برای ازمون برنامه ریزی ایجاد شده فکر نمیکنم افراد غیر مرتبط بتوانند به راحتی گذشته وارد این رشته بشوند. ضمنا شما خوب درس بخونید تا دیگران نتوانند وارد رشته شما بشوند ما که نامحرم شدیم آخه شما 142 واحد بیشتر از ما پاس کردید.. مهندسین عزیز شهرساز..
(۱۳۹۰-۹-۲۵، ۰۷:۱۵ عصر)parasto_gh نوشته است: [ -> ]
(۱۳۹۰-۹-۲۵، ۰۶:۲۲ عصر)s1s2s3 نوشته است: [ -> ]سلام دوستان باید این حقیقت را باور کرد که فقط یک معماری می تونه تو شهرسازی دخالت کنه پس فکر کنم معمارها خیلی باسوادتر از کارشناسی های شهرسازی هم هستند چون واقعا هیچ کس ذهنیت یک معماری را نداره این جمله لوکوربوزیه معمارمعروفه که می گه هیچ کس به غیر از معماری حق دخالت در شهرسازی را نداره با تشکر ولی منم با رشته های جغرافیا و جامعه شناسی و غیره موافق نیستم اونا یک عمره دارن تئوری می خونن چه جوری می تونند بیان حالا طراحی یا برنامه ریزی کنند به نظر من فقط دورشته می تونه تو شهرسازی شرکت داشته باشه یک کارشناسی شهرسازی و دوم کارشناسی معماری

از لوکوربوزیه منفورتر پیدا نکردید؟
معمار فقط به تک بنا نگاه می‏کنه یک عمر شهرهامون دست معمارها و عمران ها بوده که وضعش اینه، بچه های طراحی شهری خودمون، خیلی خیلی خلاقترند
(۱۳۹۰-۹-۲۵، ۰۶:۰۳ عصر)afagh haydariyan نوشته است: [ -> ][quote='parasto_gh' pid='12660' dateline='1324045100']
دیوار از دیوار بچه های شهرسازی کوتاهتر پیدا نکردن. کم جغرافیاها به جای ما رفتن سر کار که حالا اینم اضافه شد
واقعاً سوال دارم از خدمتتون، 32 واحدی که توی ارشد پاس می‏کنیم، به اندازه 144 واحد لیسانس آدم رو با سواد می‏کنه؟
نه هیچ کس با 32 واحد مهندس نمیشه. این یعنی بی برنامه گی، یعنی دخالت یه عده تو کاری که نه تخصصشو دارن نه سوادشو.
مگه ما به جای یه جامعه شناس، یا جغرافیدان می‏ریم سر کار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعاً متأسفم که ارشد شهرسازی اینقدر باید ساده برگزار بشه که از هر رشته ای بتونن توش شرکت کنن.
کم شهرسازیه کشور ما خرابه، اینکارارو هم بکنن....

به نظرمن شهرسازی یه علم میان رشته ای و فقط به یه قشرخاص تعلق نداره گاهی یه جامعه شناس یا یه جغرافیدان یا...ایده های رو تو ذهنشون درباره ی شهر وشهروند دارن که شاید هیچ وقت به ذهن یه شهرساز نرسه چون شهریعنی انسان،یعنی جایی که با وجود انسان نمود پیدا میکنه یه جغرافیدان یا جامعه شناس وقتی که می تونه کنکور به این سختی رو پشت سر بذاره یعنی توانای تحلیل مسائل شهرسازی رو به دست آورده،اگر بچه های شهرسازی از این موضوع خیلی ناراحتن میتونن تو کنکور از این قشرجلوبزنن و نذارن اونا وارد عرصه ی خصوصیشون بشن ولی مطمئن باشید تا وقتیکه ما آدما همه چی رو واسه خودمون بخوایم و فقط فکر کنیم که قشر خاصی علامه ی دهرند وبقیه هیچ شهرهای ما لنگ میزنن. مگه شهرسازا تاحالا چه گلی به سر شهرا زدن که بچه های دیگه نمیتونن بزنن

ببینین مهندس، چرا کشور ما به هیچ جا نمیرسه، چون متخصص ها سر جاشون نیستن، توی کشورهای دیگه که نگاه کنین یک دانش آموز از همون دبیرستان دنبال علاقه خودش میره و مسیرشو مشخص میکنه تا دکترا هم دنبال همون میره، بعد هم سر کار با بالاترین تخصص میره کار می‏کنه و به کشورش خدمت می‏کنه.
اما تو ایران چی، آقایون و خانوم هایی که ارشدشون رو شهرسازی می‏گیرن، چرا از لیسانس به این فکر نیفتادن، مگه همه چیز ایده هست؟ پس درس چی؟ تخصص چی؟ مهندس شدن و جای یک مهندس رو گرفتن با خوندن 32 واحد تو ارشد مسخره است.
او کسایی هم که میگن مگه شهرسازا تا الان چیکار کردن. باید بدونن که شهرسازی یه رشته خیلی جدیده و هنوز متخصصاش نتونستن تو جامعه صاحب مسئولیت بشن.
اونایی که اعتقاد دارن توانایی هاشون بالاست، این توانایی ها رو تو رشته درسی خودشون نشون بدن.
همه چسبیدن به شهرسازی، چون یه سفره ای پهن شده و صاحب هم نداره.

Salam ba nazaretoun raje be shahrsazi ha moafegham inke nabaiad harkasi az garde rah mirese biad o nazar bedeh,v inke keshvare ma takhasosi kar nemikoneh,ama ba nazaretoun raje be memari ha aslant moafegh nistam,agar simaie shahrie ma ine v agar mahale haie ma bedone hoviat shodand baz ham az nadoni haie masooline v inke ouni ke baiad sare kar bashe nist,v hata nazar ham azash porsideh nemishe,v bekhatere ine ke omrani haiee ke hichi az tarahi nemitonand ejaze darand tarahi konand,v chizi ke toie keshvare ma nist karhaie gorohie!!

Memari v shahrsazi bedone ham mani nadarand,har 2 baiad dar kenare ham kar konand,
(۱۳۹۱-۵-۲، ۰۹:۰۲ عصر)maravia نوشته است: [ -> ]با سلام

فکر میکنم این خبر یه کم از داغی افتاده زیرا در جلسه آبان 90 کمسیون هم ارزی تصمیم گرفته شد که رشته های عمران جغرافیا جامعه شناسی اقتصاد و معماری با گذراندن 10 واحد در یکی از دانشگاههای تهران بهشتی علم و صنعت فردوسی هنر اصفهان و علوم تحقیقات میتوانند در نظام مهندسی هم شرکت کنند. ضمنا دوستان با شرایط سختی که از سال گذشته برای ازمون برنامه ریزی ایجاد شده فکر نمیکنم افراد غیر مرتبط بتوانند به راحتی گذشته وارد این رشته بشوند. ضمنا شما خوب درس بخونید تا دیگران نتوانند وارد رشته شما بشوند ما که نامحرم شدیم آخه شما 142 واحد بیشتر از ما پاس کردید.. مهندسین عزیز شهرساز..
سلام مهندس جان
پروانه اشتغال بکار با کد 220 و 210 میدن اما به کسانی که لیسانس شهرسازی دارن کد200 تعلق می گیره که خودش ابهام داره
قانون نطام مهندسی هیچ تعریفی برای پروانه اشتغال برنامه ریزی شهری و طراحی شهری با این 2تا کد نکرده
بنظرمن باید از اول بگن شما نی توانید وارد این رشته بشین خیال داوطلب رو راحت کنند نه اینکه با کلی هزینه و وقت و عمر آخرش بگن شما مرتبط هستین شما اصلی
اینکار به نوعی ... می تونه باشه
وقتی یک نفر از اول تکلیفشو بدونه معلومه بعدان هم هیج ادعایی نمی کنه
بدرخواست اعضا آپ شد.
سلام با توجه به این که این موضوع خیلی علاقمند داره متن خبری آن را برای استفاده دوستان میزارم .جدول دروس پیش نیاز رشته های مصوب کمیسیون هم ارزی نیز پیوست می باشد .
این از 2 تا عامل نشات می گیره:

1_ بی سوادی برخی از مسئولین

2_ سکوت شهرسازها !

من خودم شهرسازم،و ارشد برنامه ریزی شهری تو بهترین دانشگاه کل ایرانم، اگه اعتراض کنیم به 1 جایی میرسیم ، مثلا به دیوان عدالت اداری. این یه بخشنامه س که بوسیله چند عدد ... گذاشته شده که میشه از طریق قانونی پیگیریش کرد . من خودم گزارش این بی عدالتی و حرکت غیر قانونی رو به بیت محترم رهبری فرستادم . اما برای اقدام تو دیوان عدالت اداری باید بصورت جمعی باشه و نامه با امضای شهرسازا باشه.
می تونیم شروع کنیم:

عنوان نامه این می تونه باشه: اعتراض به مصوبه کمیسیون هم ارزی در رابطه با رشته شهرسازی

اونایی که حاضرن می تونن تو دانشگاه با شهرسازای همکلاسیشون متن اعتراضو بنویسن و زیرشو امضا کنن و در ادامه بقیه کارارو پیگیر بشیم.

اونایی که حاضرن اینکارو انجام بدن نام دانشگاشونو نو ادامه بزارن.

http://www.iranshahrsaz.com/showthread.php?tid=13614

به امید پیروزی
دوست عزیزی که این همه سنگ شهرسازا را به سینه میزنی خیلی از کسانی که در حال حاضر شهرساز هستند معنی ابتدایی ترین مفاهیم شهرسازی را نمیدانند!!! ( این تجربه عینی بنده است که سه سال پیش بعنوان مدیر یکی از بخش های شهرسازی با فارغ التحصیلان شهرسازی متقاضی استخدام مصاحبه کردم و از معلومات کم آنها بسیار متاسف شدم ) و فقط تونستند با ورود به جامعه آموزشی مدرکش را بگیرند مطمئنا مسئولانی که این تصمیم را گرفته اند به این موضوع واقفند ، از طرفی هستند کسانی که با داشتن مدرک جغرافیای برنامه ریزی شهری توانسند در فعالیتهای شهرسازی از شهرسازان پیشی بگیرند پس اجازه بدهید آنهایی که شایسته تر و تواناترند بالا بیایند و بدانید که نظام دادن هم به این معنی نیست که فرد تا دوره را گذروند فوری مهر نظام بگیره باید از آزموناش هم قبول بشه پس زیاد نگران نباشید .
سخنان یک جغرافیدان!!!
شما یا حقیقتو نمی دونید یا واقعا هیچی نمی دونید!!. وقتی 1 شهرساز مهر معماری گرفت اونوقت یه جغرافی بیاد مهر شهرسازی بگیره. عدالت یعنی این.
به امید پیروزی
آقا رادان به نظرم شما اولین چیزی که باید یاد بگیری ادب است تا در سایت عمومی اینقدر بی ادبانه با دوستان خود گفتگو نکنی بعدا شاید بتونی شایستگی گرفتن نظام مهندسی را هم بدست بیاری!!!!! ، بی سوادی فقط به نداشتن علم نیست این هم یه نوع بیسوادیه که انسان نتونه در برابر بعضی موضوعات خودش را کنترل کنه . هر موقع یاد گرفتی در همین قسمت اعلام کن تا پاسخ سوالاتت را بدهم .
ببخشید من یه سوال داشتم (به خدا نه قصد توهین دارم نه تمسخر) چرا شما شهرسازا اینقدر واژه مهندسی و مهر نظام مهندسی براتون مهمه!!!؟
من هر سایت شهرسازی که رفتم یه بحث در مورد جغرافیا و شهرسازی بود داشتن با هم جر و بحث میکردن .تو این سایت با مدیریت عالی افرادی خیرخواه که تو این زمونه کم پیدا میشه ، که اجازه این بحثای بیهوده نمیده بازم هر جا که فرصت پیدا میشه بعضی از دوستان یه گریزی بهش میزنند!!!
اول اینو بگم که رشته لیسانس من عمران نقشه برداری بوده توفیق جغرافیا خوندن نداشتم. ولی مهندس یعنی کسی که هندسه یاد گرفته باشه هندسه کاربردی اولین کسایی که بهشون گفتن مهندس در طول تاریخ نقشه بردارا بودن حالا ما بریم امضا جمع کنیم بگیم چرا به کسی که رشته الکترونیک یا صنایع میخونه میگید مهندس بخدا من اولین بار تو سایت های شهرسازی دیدم دارن سر واژه مهندسی دعوا می کنند.
عیب رشته های علوم انسانی مثل جغرافیا چیه؟مگه نه این که تو کشورهای پیشرفته به مهندس به چشم یه کارگر با حقوق بالا نگاه میشه و براشون علوم انسانی اهمیت داره مخصوصا جغرافیا که باهاش برنامه ریزی کشوری انجام میدن!( اگه تونستید به عنوان نمونه یه نگاهی به نحوه پیشرفت استرالیا بندازید) تو کشورهای مثل ایالت متحده و آلمان به رشته جغرافیا بیشتر از رشته های فنی مهندسی اهمیت میدن فکر کنم 54 گرایش ارشد داره!
اگه جغرافیا از شهرسازی گرفته بشه شما با استناد به کدام قسمت شهرسازی میخوان برنامه ریزی کنید؟(مهندس که برنامه ریزی نمیکنه!!!)رشته شهرسازی هم که روز به روز به علوم انسانی نزدیک میشه تا علوم مهندسی!و این نشانه اهمیت علوم انسانیه (ما یه استاد داشیم از اساتید مشهور پلی تکنیک بود میگفت رشته ی که ریاضیات مهندسی پاس نکنه اصلا مهندس نیست).
اصلا دوست نداشتم تو این جور بحث ها شرکت کنم ولی گفتم شاید کسایی باشن که یه چیزایی را فراموش کردن.
بازم از مدیریت عالی این سایت تشکر میکنم ایشاا... تو این حرکت عظیم همیشه پیروز باشند
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11