ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: «برج هزارة سوم» در دست پیرِ مستندسازی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.


[تصویر:  6982_634634273553124375_l.jpg]«حمید سهیلی مظفر» از مستندسازان نام آشنای ایران در حوزة هنر و معماری است. کار سینمایی را از سال 1352 آغاز کرده و هم اکنون در حال ساختن فیلم مستند «برج هزارة سوم» است.

14 فیلم مستند با عنوان «کارگاه های صنایع دستی»، 6 فیلم مستند با عنوان «مروری بر تاریخچة مختصر خط در ایران»، 12 فیلم مستند با عنوان «به سوی سیمرغ ـ جستجویی در نقاشی قدیم ایران» و 33 فیلم مستند با عنوان «معماری ایرانی»، از جمله ساخته های ماندگار این مستندساز در دهة شصت است.

سهیلی مظفر از سال 1371 تا 1386 مجموعه¬ای مستند را با نام «بافت قدیم شهرهای ایران» در 31 قسمت ساخته و هم اکنون به بهانة برگزاری مسابقة طراحی نمای برج هزارة سوم، ساختن فیلم مستند «برج هزارة سوم» را آغاز کرده است.

این فیلم مستند 30 دقیقه ای قرار است که با استناد به برج هزارة سوم، مصاحبه-های سازندگان برج، مصاحبه های هیئت داوران و دست اندرکاران مسابقة طراحی نمای برج و روند به سرانجام رسیدن کار نمای این برج شاخص در شهر تهران، ساخته و پرداخته شود.

مسابقة طراحی نمای برج هزارة سوم، بیش از یک ماه پیش اعلان فراخوان کرده و قرار است که مراسم اختتامیة آن در پایان بهمن سال جاری انجام گیرد.

منبع: ستاد خبری مسابقة طراحی نمای برج هزارة سوم - مهدی تمیزی