ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: اولويت بندي نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه 19 تهران بر اساس سرفصل هاي موضوعات آموزشي م
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اولويت بندي نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه 19 تهران بر اساس سرفصل هاي موضوعات آموزشي معاونت خدمات شهري
زماني كوخالو ليلا*,نوروزي داريوش
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب، تهران، ايران
هدف از پژوهش حاضر، اولويت بندي نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه 19 تهران بر اساس «سر فصل هاي موضوعات آموزشي معاونت خدمات شهري» است. به اين منظور، 29 موضوع آموزشي در زير مجموعه هاي «حوزه معاونت خدمات شهري»، طبقه بندي و رتبه بندي شد. اولويت بندي نيازهاي آموزشي شهروندان يکي از دغدغه هاي دست اندرکاران و مديران اجرايي شهر تهران است. جامعه مورد بررسي کليه شهروندان ساکن در منطقه 19 تهران (اعم از زن و مرد و خصوصا سرپرستان خانوارها) در نيمه اول سال 1387 بود که تعداد آن ها 315/248 نفر (64285 خانوار) بود و بر اساس «جدول مورگان»، 384 نفر از طريق «روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي» انتخاب شدند. روش تحقيق توصيفي - پيمايشي و ابزار اندازه گيري پرسشنامه محقق ساخته حاوي 29 سوال بسته پاسخ بود. پس از توصيف اطلاعات جمع آوري شده از گروه نمونه جهت تجزيه و تحليل داده ها از «آزمون آماري مجذور کاي» «آزمون فريدمن» استفاده شد. بر اساس نتايج پژوهش نيازهاي آموزشي شهروندان منطقه 19 تهران به گونه زير اولويت بندي شد. براي نمونه اولويت اول: نظافت عمومي شهر، اولويت دوم: روش هاي امداد و نجات فردي و خانوادگي، و غيره
كليد واژه: اولويت بندي، نياز هاي آموزشي، سرفصل آموزشي، موضوعات آموزشي معاونت خدمات شهري