ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
بهینه سازی محتوای سایت
محتوا از قدیم یکی از قوی ترین سیگنال های رتبه بندی سایت ها بوده است. با این حال هنوز بسیاری ار بازاریابان آنلاین در این حیطه ضعف های بزرگی دارند. روزهایی که شما می توانستید تنها با تولید محتوایی با طول 300 کاراکتر، به رتبه های بالای گوگل دست یابید گذشته است.

تنها با محتوایی می توان به بالای نتایج جستجو رسید که دارای کیفیت فوق العاده ای باشد. در هنگام انتشار هر محتوایی می بایست قادر به پاسخ دادن به پرسش زیر باشید:

چرا اقدام به انتشار این محتوا می کنید؟

هدف از تولید محتوا مهم است. تنها به خاطر بروز رسانی سایت نبایست اقدام به تولید محتوا کنید. معمولا یک محتوا با یکی از اهداف زیر می تواند تولید شود:

کسب رتبه در نتایج جستجو
کسب بک لینک
آموزش کاربران سایت
افزایش مشارکت در شبکه های اجتماعی
ایجاد مشتری برای سایت
همواره چندین انتخاب برای فرمت محتوا می تواند وجود داشته باشد. با این حال می بایست حتما از علت تولید یک محتوا آگاه باشید و اهمیت این مسئله را درک کنید.

این موضوع مانند ستون فقرات یک محتوای موفق می باشد. همچنین پاسخ دقیق به این پرسش می تواند شما را از دام های زیر دور کند:

رییس شما به صورت روزانه انتظار مشاهده یک پست جدید را در وبلاگ سایت دارد.
کسی به شما گفته است که محتوای بیشتر به معنای عملکرد بهتر است.
تعداد زیاد محتوای تازه به کسب رتبه بالاتر سایت کمک می کند.
اگر با یکی از دلایل بالا اقدام به تولید محتوا می کنید، مطمئنا یک جای کار می لنگد و بهتر است که استراتژی تولید محتوای سایت را مجددا ارزیابی کنید.

با فرض اینکه شما از اهمیت محتوا به عنوان یکی از اجزای اصلی سئو سایت آگاهید، شما را در ادامه با 16 بخش ضروری آشنا می کنیم که همگی منجر به ایجاد یک محتوای بهینه شده می شوند.

16 بخش ضروری برای سئو و بهینه سازی محتوای وب سایت
وقتی صحبت از ایجاد یک صفحه با محتوای بهینه می شود، چک لیستی از آیتم ها خود را نشان خواهند داد که در ادامه مطلب به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

1. انتخاب کلمه کلیدی
جستجوی کلمات کلیدی همیشه بایست اولین قدم در نوشتن باشد. همگام کردن محتوا با کلمات کلیدی آن بسیار مهم است.

شما بایست بدانید که آیا در حال ساخت یک محتوای جامع با پشتیبانی از چند کلمه کلیدی اصلی بوده یا اینکه هدفتان تولید محتوایی با هدف پشتیبانی از محتوای اصلی (به همراه لینک داخلی به محتوای اصلی) است. در هر شرایطی، انتخاب کلمات کلیدی از نوع متفاوتی می باشد.

با استفاده از ابزارهایی مانند پیشنهادات گوگل و همینطور Lsigraph کلمات کلیدی که حول موضوع محتوای سایتتان جستجو می شود را مشخص کنید. کورکورانه شروع به تولید محتوا نکنید و در عوض برنامه ای برای تولید محتوا حول کلمات کلیدی تعیین شده تهیه کنید. این کار موجب موفقیت شما از همان ابتدا می گردد.

کلمات کلیدی پایه و اساس یک محتوا محسوب شده و انتخاب آنها بر روی سایر فاکتورهای سئو تاثیر گذار است. اگر از همان ابتدا بر روی کلمات کلیدی مشخصی هدفگذاری نکنید، در رقابت های سنگین دچار شکست خواهید شد.

زمانی برای انجام این کار صرف کرده و دقت کنید که چه کلمات کلیدی می توانند سوژه محتوای پشتیبان باشند. اگر محتوای تولیدی از نوع پشتیبان باشد، کار بر روی آن آسان تر بوده و انتخاب کلمات کلیدی با سهولت بیشتری انجام می شود. چرا که محتوای اصلی در وب سایت وجود داشته و تنها می بایست محتوایی مرتبط با آن ایجاد نمایید.


2. یو آر ال SEF (مورد پسند موتورهای جستجو)
آقای مت کاتس از تیم گوگل در سال 2008 اشاره کرده بود که استفاده از 3 تا 5 کلمه برای یو آر ال بهینه ترین حالت ممکن می باشد. اگر طول یو آر ال بیش از این باشد، از وزن آن کاسته خواهد شد و در نتیجه گوگل اعتبار کمتری به مهمترین کلمات آن خواهد داد.

جالب است که بدانید یو آر ال های SEF، علاوه بر سودمند بودن برای موتورهای جستجو، از دید کاربران نیز بهتر ارزیابی می شوند. دو یو آر ال زیر را که مربوط به مطلبی درباره راهنمای سفر به تهران است را در نظر بگیرید:


شما بر روی کدام یک کلیک خواهید کرد؟ اغلب افراد بر روی یو آر ال اول کلیک می کنند. اما چرا؟

دلیل این امر بسیار ساده است. یو آر ال اول از دید کاربر ارتباط بیشتری با محتوای صفحه مورد نظر او می تواند داشته باشد.

اولین قانون ساختاربندی یو آر ال اینست که همیشه از ساختار های پیچیده و گمراه کننده دوری کنید. یو آر ال بهینه تر دارای طول کمتری بوده و کلمات کلیدی به شکل بهینه در آن مورد استفاده قرار می گیرند. تحقیق انجام شده توسط سایت Backlinko نشان می دهد که یو آر ال های کوتاه تر، احتمال کسب رتبه بهتری دارند.

جان مولر در یک گردهمایی اینترنتی در سال 2016 اعلام کرد که اگر گوگل با دو محتوای کاملا مشابه مواجه گردد، محتوایی با لینک کوتاهتر را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب می کند.

از وجود کلمات کلیدی در یو آر ال سایت نیز اطمینان حاصل کنید. بنابراین با توجه به مثال بالا کلمه کلیدی اصلی متن “راهنمای سفر به تهران” می باشد و از این پس آن را بدین شکل در یو آر ال استفاده می کنیم:

https://www.travelwebsite.com/tehran-city-guide

یو آر ال زیر دارای کلمات کلیدی ماست، اما طول آن بهینه نیست:

https://www.travelwebsite.com/category/g...city-guide

3. عنوان صفحه بهینه
عنوان صفحه یکی از مهمترین بخش های سئو داخلی آن بوده و نوشتن بهینه آن بسیار ساده است.

بهترین شروع برای نوشتن عنوان صفحه بهینه شده، استفاده از کلمات کلیدیتان در آن است. کلمه کلیدی “راهنمای سفر به تهران” را به یاد می آورید؟ در این قسمت نیز با همین مثال پیش می رویم.

شما می بایست از کلمات کلیدی اصلی سایت در شروع عنوان صفحه اطمینان حاصل کرده و طول کلی آن را حداکثر 60 کاراکتر در نظر بگیرید. محدودیت گوگل برای نمایش عنوان صفحه تقریبا 600 پیکسل می باشد و این مقدار معادل تقریبا 60 کاراکتر است. شما می توانید با استفاده از ابزار Moz title tag نمایش عنوان صفحه در نتایج جستجو را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، عنوان صفحه بهینه برای محتوای نمونه مان به شکل زیر خواهد بود:

<title>راهنمای سفر به تهران – هتل ها، رستوران ها و مراکز دیدنی تهران</title>

همانطور که مشاهده می کنید ما از کلمه کلیدی محتوا در ابتدای عنوان صفحه استفاده نموده و در ادامه نیز کلمات کلیدی فرعی را در جهت افزایش نرخ کلیک، به آن اضافه نمودیم.

بیشتر بخوانید: چگونه عنوان صفحه را سئو و بهینه سازی کنیم

4. متا دیسکریپشن بهینه
گوگل استفاده از متا دیسکریپشن به عنوان فاکتوری از رتبه بندی صفحات سایت ها را چندین سال قبل متوقف نمود. در چنین شرایطی شاید تعجب کرده باشید که چرا ما در حال صحبت درباره متا دیسکریپشن در این بخش هستیم.

دلیل این امر، بحث نرخ کلیک (CTR) است. متا دیسکریپشن، توضیحات واضحیست که در نتایج جستجو نمایش داده می شود. یک متا دیسکریپشن بهینه می تواند منجر به کلیک بیشتر کابران گردد.

در گزارش های بسیاری آمده است که نرخ کلیک به همراه زمان حضور کاربران در سایت، یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت است. دقت کنید که طول متا دیسکریپشن بیش از 160 کاراکتر نباشد. در غیر این صورت بخش هایی از آن در نتایج جستجو حذف می گردد.

مهمترین نکات نوشتن متا دیسکریپشن بهینه چیست؟ در پاسخ بایست بگوییم که از کلمات کلیدی در آن استفاده کرده و با لحنی بنویسید که کاربران را ترغیب به کلیک بر روی آن کند.

در مثال راهنمای سفر به تهران می توانید متا دیسکریپشن را به شکل زیر بنویسیم:

<meta name=”description” content=”آیا قصد سفر به تهران را دارید؟ با مطالعه راهنمای ما برای سفر به تهران، با بهترین مکان های دیدنی، رستوران ها و اقامتگاه های تهران آشنا خواهید شد.” />

بیشتر بخوانید:  متا دیسکریپشن چیست و چگونه آن را بهینه سازی کنیم

5. بهینه سازی تگ H1
تگ H1 می بایست تیتر یک صفحه سایت شما بوده و در اغلب سیستم های مدیریت محتوا با عنوان صفحه یکیست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، این تیتر در کادری با عبارت “عنوان را اینجا وارد کنید” در ویرایشگر وردپرس تعیین می گردد.

بهینه سازی تگ H1 در وردپرس

همیشه صفحه نوشته را چک کنید، چرا که همه پوسته ها عبارت این بخش را در تگ H1 نمایش نمی دهند. اما تگ H1 بهینه شده چه ویژگی هایی دارد؟

در اغلب مواقع استفاده از کلمات کلیدی اصلی به همراه چند کلمه فرعی می تواند بهترین گزینه برای این بخش باشد. در مثال ما تیتر یک صفحه می تواند به شکل زیر باشد:

<h1>راهنمای سفر به تهران</h1>

با این حال اضافه کردن چند کلمه دیگر به تیتر یک مشکلی نداشته و محدودیت خاصی برای آن وجود ندارد. به عنوان مثال می توانید همان عنوان صفحه را برای این بخش در نظر بگیرید:

<h1>راهنمای سفر به تهران – هتل ها، رستوران ها و مراکز دیدنی تهران</h1>

6. بروزرسانی محتوا
با جستجوی راهنمای سفر به تهران احتمالا با چندین نتیجه مشابه مانند زیر مواجه خواهید شد. اما به راستی بر روی کدامیک کلیک خواهید کرد؟ اغلب افراد تمایل به کلیک بر روی جدیدترین مطالب دارند.

صفحه نتایج جستجو برای راهنمای سفر به تهران

احتمالا شما نیز بر روی یکی از سه نتیجه اول گوگل کلیک می کنید، چرا که دارای تاریخ بروزرسانی هستند. بدون کلیک کردن بر روی آیتم های چهارم و پنجم اطلاعی از تاریخ بروزرسانی آنها نخواهیم داشت. شاید آنها دارای تاریخ بروزرسانی جدیدتری بوده شاید هم در سال ها پیش بروزرسانی شده باشند.

پیشنهاد می شود که تاریح تولید و بروز رسانی محتوا را به صورت اسکیما مارک آپ در محتوا درج کرده تا در نتایج جستجو نمایش داده شوند. اگر از وردپرس استفاده می کنید می توانید از افزونه WP Last Updated Date برای انجام این کار بهره ببرید.

فراموش نکنید که درج تاریخ بروزرسانی در نتایج جستجوی گوگل از جمله فاکتورهای رتبه بندی سایت نمی باشد و در صورت بروز بودن مطلبتان، تنها موجب افزایش نرخ کلیک می گردد.

با این وجود اطمینان حاصل کنید که در هر شرایطی تاریخ انتشار و بروز رسانی محتوا در ابتدای هر مطلب قید شده باشد تا کاربر با مشاهده آن متوجه بروز بودن آن گردد.

علاوه بر این دقت داشته باشید که هیچ کسی از خواندن محتوایی که متعلق به سال ها پیش است خوشحال نمی شود.

آخرین ارسال های من :
موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  260 متر ولنجک در سایت املاک نقلی magbot 265 ۱۳۹۹-۲-۸، ۱۰:۴۳ صبح
آخرین ارسال: magbot
  آموزش طراحی وب سایت: بهترین راه یادگیری چیست؟ magbot 294 ۱۳۹۹-۲-۸، ۱۰:۳۱ صبح
آخرین ارسال: magbot
  پیکره‌سازی در دوران باروک barsam00 256 ۱۳۹۸-۱۰-۱۵، ۱۱:۱۰ صبح
آخرین ارسال: barsam00
  معماری خانه سازی و تلفیق شرق و غرب در دوران قاجار elia44 209 ۱۳۹۸-۱۰-۱۴، ۱۲:۵۹ عصر
آخرین ارسال: elia44
  تفاوت بهسازی لرزه ای با مقاوم سازی shiva77 224 ۱۳۹۸-۱۰-۸، ۰۹:۴۷ صبح
آخرین ارسال: shiva77
  مقاوم سازی shiva77 198 ۱۳۹۸-۱۰-۸، ۰۹:۳۶ صبح
آخرین ارسال: shiva77
  تاثیرکف سازی برمقیاس محیط ati88 231 ۱۳۹۸-۹-۲۰، ۰۹:۱۳ صبح
آخرین ارسال: ati88
  کف سازی ati88 219 ۱۳۹۸-۹-۲۰، ۰۹:۱۱ صبح
آخرین ارسال: ati88
  فعال نمودن چت آنلاین سایت amindatcom 3,374 ۱۳۹۵-۱-۱۷، ۰۵:۵۳ عصر
آخرین ارسال: علیرضا قاسمی
  کاربرد مدل سازی اطلاعات ساختمان در فازاجرای پروژه های ساخت amirho 1,193 ۱۳۹۴-۱۱-۲۸، ۰۱:۵۷ عصر
آخرین ارسال: amirho
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آمار انجمن
آخرين ارسال ها
موضوع تاريخ, زمان  نويسنده آخرين ارسال کننده انجمن
  طراحی شهری در بازار مسگرها به همراه فایل راهنمای ملی توسعه مبتنی بر حمل و ن... ۳-۲۴ shahrsazinews shahrsazinews اخبار شهرسازی
  غیر رایگان  فایل PDF سیستم های ساختمانی دکتر گلابچی ۳-۲۴ Ra na milad.ardestani@ymail.com تحقیقات ،جزوات(vip-2 معماری)
  19 صفحه تحقیق تاریخ شهرسازی جهان دوره باروک ۳-۶ kasrak missmahda3 تحقیقات ،جزوات(vip-2)
  مشاوره برنامه ریزی  سیستم شهری ۲-۲۵ atilarad17@gmail.com atilarad17@gmail.com گفتگوی آزاد
  (ایران بلاگ)فاضلاب لندن ۲-۲۵ dementor atilarad17@gmail.com ایران بلاگ|سرويس وبلاگ دهي رايگان
  کیوسک روزنامه فروشی ۲-۱۷ saeed nasiri majd ElnazBhz8080 نمونه اسکیس(vip-1)
  تعمیرات لباسشویی ارج ۲-۱۲ chemistry21 chemistry21 گفتگوی آزاد
  بهینه سازی محتوای سایت ۲-۱۲ chemistry21 chemistry21 گفتگوی آزاد
  آخرین اطلاعیه ها و اخبار جدید سایت سازمان سنجش آموزش کشور ۱-۲۸ MHAKBARI raminrezaeian اطلاعیه و اخبار سایت
  غیر رایگان  خلاصه کتاب در آمدی بر شناخت معماری روستایی ایران دکتر اکبر زرگر ... ۱-۲۵ shamim Bahare79 تحقیقات ،جزوات(vip-2 معماری)
  استخدام شهرساز ۱-۲۲ Zanjan Zanjan اخبار و اطلاعیه های ایران شهرساز
  انواع ساندویچ پانل ضد صوت کدام‌اند؟ ۱-۱۸ آریابارون آریابارون گفتگوی آزاد
  برگزاری افتتاحیه ۱-۱۷ rabinvip rabinvip گفتگوی آزاد
  درخواست غیر رایگان  جزوه طراحی فنی کنکور استاد طباطبایی آکادمی تخصصی معماری. ۱۲-۲۱ ehsan12 Fariifarii جزوه های معماری
  فروش ویژه  پکیج کامل کنکور ارشد برنامه ریزی شهری (کیمیافکربزرگ) ۱۱-۲۵ saeed.ghiabi saeed.ghiabi کتاب های برنامه ریزی شهری
با ارسال فایل و شرکت در موضوعات ایجاد شده و پاسخ به آنها ما را همراهی کنید.

[-]
جستجو
جستجوی گوگل