(۱۳۹۱-۶-۱۵، ۰۹:۳۳ صبح)saminta نوشته است: سلام دوستان عزیزم
من خودم واقعا به این نتیجه رسیدم که مصحح ها راه حل براشون خیلی مهم تر از پر کردن شیت و ارائه کاری که بنظر بعضی دوستان باید زیبا باشه و نظر مصحح رو جلب کنه هست......یعنی حتی ساده ترین پلان شاید بدون هیچگونه ارائه جالبی بتونه درصد خوبی رو بگیره چون ایده مهمه...واقعا مهمه
بله مهندس کاملا با نظرتون موافقم. این جور که تجربیات خودم و سایر دوستان نشون می ده. اصلا به کلاس رفتن نیست. مهم ایده ی کاره. زیبای و پر بودن شیت در مراحل بعدی قرار داره.
اما رسیدن به ایده ی خوب و اون چیزی که مد نظره طراحه از چه طریق ممکن می شه؟
ایا صرفا مطالعه مقالات ، دیدن نمونه کارهای مشابه، خواندن کتاب و یا .......... راه حل درسته یا .......سایر عوامل دیگه ای هم در این مسئله دخیل اند؟
(۱۳۹۱-۶-۱۵، ۰۹:۳۳ صبح)saminta نوشته است: سلام دوستان عزیزم
من خودم واقعا به این نتیجه رسیدم که مصحح ها راه حل براشون خیلی مهم تر از پر کردن شیت و ارائه کاری که بنظر بعضی دوستان باید زیبا باشه و نظر مصحح رو جلب کنه هست......یعنی حتی ساده ترین پلان شاید بدون هیچگونه ارائه جالبی بتونه درصد خوبی رو بگیره چون ایده مهمه...واقعا مهمه
بله مهندس کاملا با نظرتون موافقم. این جور که تجربیات خودم و سایر دوستان نشون می ده. اصلا به کلاس رفتن نیست. مهم ایده ی کاره. زیبای و پر بودن شیت در مراحل بعدی قرار داره.
اما رسیدن به ایده ی خوب و اون چیزی که مد نظره طراحه از چه طریق ممکن می شه؟
ایا صرفا مطالعه مقالات ، دیدن نمونه کارهای مشابه، خواندن کتاب و یا .......... راه حل درسته یا .......سایر عوامل دیگه ای هم در این مسئله دخیل اند؟
خب یک چیزی که خیلی مهمه این هستش که کسی که لیسانسش شهرسازی هست دید بازتری نسبت به یک معمار داره که این خودش یک مزیت هست
رسیدن به این ایده هم باکارهایی که گفتید ممکن هست ....اما مهم تر از همه این هست که با مطالعه و کارهایی که شما گفتید به یک دید همه جانبه رسید
این خیلی مهمه به نظر من
ببینید من لیسانسم شهرسازی هست خب مطمئنا مثل معماران دست قوی ندارم اما دید همه جانبه رو پیدا کردم و این خیلی کمکم کرد
ببخشید من می خوام یه پیشنهاد بدم البته شاید کمی با بحث تاپیک غیر مرتبط باشه...
من با صحبت آقای رضایی کاملا موافقم و به نظرم نام اساتید باید آورده بشه ...اساتید باید نقد بشن و عیوب کارشون گفته بشه ...چرا حالا
چون فرض کنید منی که تو شهرستان زندگی می کنم و کلاس اسکیسی وجود نداره برای رفتن به کلاس کنکور مجبورم برم شهر دیگه، کاری که خیلیا انجام می دن و مسلما هزینه زیادی برای من خواهد داشت .... و حالا وقتی من می خوام برم اون شهر می رم کلاس مشهور ترین استاد اون شهر با هزینه ی خیلی بالا ثبت نام می کنم غافل از اینکه این استاد سال قبل بچه های کلاسش همه درصدهای پایینی داشتن و یه ایراداتی داره ... و وقتی متوجه این چیزا خواهم شد که کار از کار گذشته هزینه زیادی دادم کنکورمم خراب کردم و دیگه راه برگشتی نیست
پس چه بهتر می شه من قبلش یه سری آگاهی در مورد اساتید داشته باشم و به نظرم چه خوب می شه همینجا تاپیکی باشه که بچه ها بیان استادی که باهاش کلاس می رفتن ...شیوه تدریسش ..میزان رضایت از کلاساشو و اینکه مطالب ارائه شده توی کلاس استاد چقدر توی کنکور به دردشون خورده عنوان کنن .. تا ما بتونیم با چشم باز انتخاب کنیم .....
من خودم به عنوان کسی که رتبم 1 بود و نهایتا روزانه تهران قبول شدم فکر میکنم در حق یک عده ار دوستان قطعا اجحاف شده .
پارسال با جوابهای ضعیف تر به نظرم یک عده درصدای بالایی (85 90) زدند اما امسال ....
تقریبا با پایین دادن درصدا یه عده از گردونه خارج شدن و تقریبا اهمیت اسکیس تو جابجایی رتبه ها کمرنگ تر از پارسال بود
و کلان هم تو جامعه ای مثل ایران . آزمون هایی مثل این که فاکتور های امتیاز دهی از پیش تعریف شده نیست داور ها به ناچار سلیقه ای عمل میکنند که فاجعستتتتتت
معین همتی
به نظر منم ایده مهمه.چون من فقط نظر و ایده ی خودم رو نوشتم و تونستم حداقل 200 بالا بیام و قبول بشم.تو آزمون مرحله ی دوم باید فقط سعی کنید که خودتون باشید نه هر چی که از اساتید دیگه شنیدید رو بنویسد شما از اساتید یاد گرفتید و طبق اون فقط باید تحلیل خودتون رو بنویسیدوفکر کنید یه شهر در اختیار شماست و باید در موردش طرح بدید.زیادی بچه ها عینا همون مطلبی که خوندن رو مینویسن من خودم از اساتید مطالب خوندم ولی تو آزمون طرح و ایده خودمو نوشتم چه اونا خوششون بیاد و چه خوششون نیاد.
گاهی دست خودم را میگیرم می برم هوا خوری،یاد تو هم که همه جا با من است،تنهایی هم که پا به پایم میدود...میبینی؟وقتی که نیستی هم جمعمان جمع است.
(۱۳۹۱-۶-۱۵، ۰۹:۳۳ صبح)saminta نوشته است: سلام دوستان عزیزم
من خودم واقعا به این نتیجه رسیدم که مصحح ها راه حل براشون خیلی مهم تر از پر کردن شیت و ارائه کاری که بنظر بعضی دوستان باید زیبا باشه و نظر مصحح رو جلب کنه هست......یعنی حتی ساده ترین پلان شاید بدون هیچگونه ارائه جالبی بتونه درصد خوبی رو بگیره چون ایده مهمه...واقعا مهمه
اینکه مصحح ها بیان و بخوان به جواب صحیح نمره بدن بنظر من کار اشتباهی هست
چرا که ما میریم ادامه تحصیل در رشته طراحی شهری رو بدیم ک چیزی یاد بگیریم اگر یاد داشتیم ک جواب تمام سوالاتو ک نیاز به ادامه تحصیل نبود
باید ب روند رسیدن داوطلب ب حل کردن سوال توجه کنند حالا نه اینکه طرف جواب سوالو خیلی پرت ج بده ولیکن همونقدر ک میتونه اینقدری ک شیت هایی ک پر کرده نشان دهنده ی روند فکریش باشه بنظرم باید مد نظر قرار بگیره زیبا کردن و پر کردن شیت هم ملاک خوبی اصلا نیس
اما همین که ج سوال نشان دهنده روند فکری داوطلب باشه نشون میده فرد توانایی ادامه تحصیل در رشته طراحی رو داره و فکر هم میکنم در تصحیح سوالات بیشتر این موارد مورد نظر قرار بگیره...
(۱۳۹۱-۶-۱۵، ۱۱:۰۸ عصر)moein2003glx نوشته است: من خودم به عنوان کسی که رتبم 1 بود و نهایتا روزانه تهران قبول شدم فکر میکنم در حق یک عده ار دوستان قطعا اجحاف شده .
پارسال با جوابهای ضعیف تر به نظرم یک عده درصدای بالایی (85 90) زدند اما امسال ....
تقریبا با پایین دادن درصدا یه عده از گردونه خارج شدن و تقریبا اهمیت اسکیس تو جابجایی رتبه ها کمرنگ تر از پارسال بود
و کلان هم تو جامعه ای مثل ایران . آزمون هایی مثل این که فاکتور های امتیاز دهی از پیش تعریف شده نیست داور ها به ناچار سلیقه ای عمل میکنند که فاجعستتتتتت
معین همتی
به نظرم اتفاقا امسال خیلی جابجایی های عجیب غریبی اتفاق افتاد مثل رتبه 464 که تهران قبول شد یا خیلیای دیگه که 200،300 بودنو دانشگاههای تهرانو آوردن اما رتبه های زیر 200 یا حتی زیر صدی که هیچ جا قبول نشدن
من اسکیسم خیلی خوب بود ولی قبول نشدم حالا موندم با این اوضاعی که بچه ها میگن بازم امسال همین رشته رو شرکت کنم یا نه؟؟؟
میشه خواهش کنم کسایی که میتونن راهنمایی کنن؟
دوستایی که قبول شدین لطفا کمک کنید