ایران شهرساز را در تلگرام دنبال کنید

[-]
[-]

پشتیبانی 09120592515 ایمیل: iranshahrsaz@yahoo.com

[-]
[-]
امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امتیازات: 3.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1
مشهدگردي با مترو
براي مشهد به عنوان يکي از کلاشهرهاي ايران 4 خط قطار شهري و يک مونوريل پيش بيني شده است که ساخت خط يک آن 20 درصد پيشرفت داشته ودر حال حاضر 15 ساعت از شبانه روز با ظرفيت جابه جايي 90 هزار نفر به طور آزمايشي فعاليت مي‏کند.
به گزارش خبرنگار«شهر»، خط يک قطار شهري مشهد از فرودگاه آغاز شده و با پشت سر گذاشتن 24 ايستگاه به وکيل آباد مي رسد. از جمله ايستگاه‏هاي مهم خط يک قطارشهري مشهد مي توان به ايستگاه هاي پارک ملت و نمايشگاه که شهروندان را به دو مرکز تفريحي و تجاري مي رساند اشاره کرد.
دومين خط قطار شهري ، شمال مشهد را به جنوب شهر متصل مي کند. خط دو در مجموع 12 ايستگاه دارد که همگي آنها زيرزميني اند و با طول 9/14 کيلومتر از بلوار فضل بن شاذان-رضا شهر- آغاز و به انتهاي بلئار طبرسي مي رسد.
سومين خط قطار شهري شمال غرب مشهد را به جنوب شرق اين شهر متصل مي‏کند. اين خط همانند خط چهار داراي بيشترين ايستگاه در اطراف حرم مطهر رضوي ست که مي تواند بار سنگيني از جابه جايي مسافران را از دوش تاکسيراني و اتوبوسراني بردارد و به زيبايي بصري اطراف حرم مطهر با کاهش رفت و آند خودروها بيانجامد.
و اما خط چهار!
خط چهار قطارشهري مشهد با داشتن دو ايستگاه در شرق حرم مطهر امام رضا(ع) بيشترين حجم انتقال زائران را برعهده خواهد داشت.براي اين خط در مجموع 14 ايستگاه طراحي شده است که در 14 کيلومتر توزيع مي شود. اين خط از قطار شهري مشهد 19 هزار نفر را ساعت را از خواجه ربيع-شمال مشهد- به شهرک شهيد رجايي –شرق مشهد- متصل مي‏کند.
آخرین ارسال های من :

ذهن‌های بزرگ درباره‌ی ایده‌ها صحبت می‌کنند.
ذهن‌های متوسط درباره‌ی رویدادها صحبت‌ می‌کنند.

و ذهن‌های کوچک درباره‌ی دیگران...
 سپاس شده توسط: MHAKBARI ، Mohsenurbanism
2
RE: مشهدگردي با مترو
خط یک 20 درصد پیشرفت داشته؟؟؟؟!!!!!
به جز دو ایستگاه (پرواز و فرودگاه)که قراره اضافه بشه مگه بازم میخوان توسعه بدن خط یکو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من مهمترین ایستگاه خط یک میدان بسیج(فلکه برق)هستش که همیشه بیشترین ورودی و خروجی رو داره...
تا جایی که میدونم ظاهرا هیچکدوم از این خطوط به پایانه امام رضا(ترمینال اصلی مشهد)نمیرسن که خودش یه ضعف بزرگیه.
آخرین ارسال های من :

... خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
 سپاس شده توسط: روجا
3
RE: مشهدگردي با مترو
(1391-5-29، 12:31 صبح)setareh23 نوشته است:  
mall">براي مشهد به عنوان يکي از کلاشهرهاي ايران 4 خط قطار شهري و يک مونوريل پيش بيني شده است که ساخت خط يک آن 20 درصد پيشرفت داشته ودر حال حاضر 15 ساعت از شبانه روز با ظرفيت جابه جايي 90 هزار نفر به طور آزمايشي فعاليت مي‏کند.
mall">mall">به گزارش خبرنگار«شهر»، خط يک قطار شهري مشهد از فرودگاه آغاز شده و با پشت سر گذاشتن 24 ايستگاه به وکيل آباد مي رسد. از جمله ايستگاه‏هاي مهم خط يک قطارشهري مشهد مي توان به ايستگاه هاي پارک ملت و نمايشگاه که شهروندان را به دو مرکز تفريحي و تجاري مي رساند اشاره کرد.
mall">دومين خط قطار شهري ، شمال مشهد را به جنوب شهر متصل مي کند. خط دو در مجموع 12 ايستگاه دارد که همگي آنها زيرزميني اند و با طول 9/14 کيلومتر از بلوار فضل بن شاذان-رضا شهر- آغاز و به انتهاي بلئار طبرسي مي رسد.
mall">سومين خط قطار شهري شمال غرب مشهد را به جنوب شرق اين شهر متصل مي‏کند. اين خط همانند خط چهار داراي بيشترين ايستگاه در اطراف حرم مطهر رضوي ست که مي تواند بار سنگيني از جابه جايي مسافران را از دوش تاکسيراني و اتوبوسراني بردارد و به زيبايي بصري اطراف حرم مطهر با کاهش رفت و آند خودروها بيانجامد.
mall">و اما خط چهار!
mall">خط چهار قطارشهري مشهد با داشتن دو ايستگاه در شرق حرم مطهر امام رضا(ع) بيشترين حجم انتقال زائران را برعهده خواهد داشت.براي اين خط در مجموع 14 ايستگاه طراحي شده است که در 14 کيلومتر توزيع مي شود. اين خط از قطار شهري مشهد 19 هزار نفر را ساعت را از خواجه ربيع-شمال مشهد- به شهرک شهيد رجايي –شرق مشهد- متصل مي‏کند.


چه قدر خوب می بود اگر در کنار این موضوع که ارائه کردید، به نحوه ی زمان بندی اجرا و بهره برداری این خطوط هم اشاره می کردید.65
به نظر من مسئله اینجاست که آیا بعد از سال ها زمانی که عملیات اجرای این 4خط به پایان برسه این خطوط می توانه پاسخ گوی روند رشد شهر و نیاز زائرین باشه و از مشکلات ترافیکی مشهد کم بکنه ؟

آخرین ارسال های من :
 سپاس شده توسط: Mohsenurbanism ، روجا ، javadrigi
4
RE: مشهدگردي با مترو
سلام/من دو ترم قبل یه سری مطلب در مورد قطارشهری مشهد(حمل و نقل مشهد) جمع کردم (پاورپوینتش رو پیوست می کنم)


امیدوارم مفید باشه و خوشتون بیاد[تصویر:  khotut.jpg]

خط یک اسفند 89 راه اندازی شد
و طی این مدت به حداکثر تعداد واگن ها رسیده و الان به طور رسمی داره فعالیت می کنه!!
و فقط دو ایستگاه پرواز و فرودگاه در دست ساخت هست!!!
ساعت کاری هم از 6 صبح تا 9 شب هست!در ضمن پرداخت کرایه 300تومانی هم با بلیت الکترونیکی موسوم به من کارت انجام می شه که قبل از این اتوبوسرانی و مینی بوسرانی هم از این کارت استفاده می کردن.


خط دو هم همونطور که مهندس ستاره گفتن شمال و جنوب مشهد رو به هم وصل میکنه ، احداث ایستگاه هاش شروع شده و از دو طرف مسیر دستگاه های حفاری [highlight=#f9f7f7][align=-WEBKIT-RIGHT]TBM[/align][/highlight][highlight=#f9f7f7][align=-WEBKIT-RIGHT] [/align][/highlight]وارد خط شدن و حدودا با روزی 15متر حفاری تا مرداد ماه سال آینده کار حفاری تمام میشه.
20 رام قطار در هر ساعت 16هزار نفر مسافر رو در این مسیر جابه جا خواهند کرد.
قراره تا سال 95 خط 2 به بهره برداری برسه!(امیدواریم)63


تصاویر عملیات ساخت خط 2
به[تصویر:  IMAGE634792674754754542.jpg]
[تصویر:  262.jpg]خط 3:
[highlight=#e5e5e5]
شورای شهر مشهد در ابتدای سال 91
[/highlight][highlight=#e5e5e5]
به شهرداری مشهد اجازه دادند در چارچوب توافقنامه، اجرای خط 3 قطار شهری مشهد را به کنسرسیوم (EPCF) متشکل از شرکت سرمایه گذاری «وفاق» و «شرکت کیسون» (کنسرسیوم ایرانی خارجی) واگذار کند.(قدس آنلاین)
[/highlight]

مهندس محسن توجه بفرمایید که "خط 3 قطار شهری از ترمینال اتوبوسرانی در انتهای خیابان امام رضا (ع) و تا فلکه آب و صحن جامع رضوی ادامه داشته و با عبور از چهار راه خسروی چهار راه شهدا به میدان شهدا می رسد که در این مسیر نیز بیشترین سرویس را به زائرین محترم امام رضا (ع) و اقشار متوسط ارائه می نماید .سپس خط تا میدان فردوسی ادامه می یابد و در میدان جانباز و از طریق بولوار جانباز به بزرگراه امام علی و سپس با طی تمام مسیر امامیه به اراضی امامیه رسیده وآخرین ایستگاه در محل احداث ترمینال جدید اتوبوسرانی برون شهری غرب مشهد ، خواهد بود."(وبگاه قطارشهری مشهد)
[highlight=#e5e5e5]
[/highlight]
[highlight=#e5e5e5]
خط 4 هم که احتمالا مثل خط 2 قرارگاه خاتم(ص) پیمانکارش باشه :"
[/highlight]

خط 4 قطار شهری مشهد از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سمت حرم مطهر از ضلع شمالی حرم مطهر عبور کرده و میدان مصلی به سمت قلعه ساختمان وجاده سرخس طی مسیر خواهد کرد . همانگونه که ملاحظه می شود ، انشاء الله این خطوط پس از احداث و بهره برداری بیشترین خدمت را به اقشار متوسط و محروم مشهد خواهد نمود ضمن اینکه با عبور دو خط از دو سمت حرم مطهر بهترین دسترسی به حرم مطهر را برای زائران و مجاوران فراهم خواهد داشت. ضمنا همانگونه که پیش بینی شده از زمان بهره برداری هر کدام از این خطوط مسیر ها و ایستگاه های اتوبوسرانی درون شهری و تاکسیهاي
خطی ساماندهی مناسبی خواهد یافت تا مسافرین به بهترین شکل امکان دسترسی به ایستگاه های قطار شهری داشته باشند."(وبگاه قطارشهری مشهد)[/font]
[/b][/font]
[/b][/font]مهندس شهریار: با توجه به این که شروع خط یک مربوط به سال 79 هست و درست ده سال بعد به بهره برداری رسید امروز میبینیم که استقبال خوبی ازش شده و مورد قبول شهروندان قرار گرفته، میشه نتیجه گرفت برای سه خط دیگه هم همین اتفاق تکرار بشه و بتونه نیاز های شهر رو بر طرف کنه.[/b][/font]من فکر میکنم چون تقریبا تمام شهر رو این چهار خط پوشش می ده و از طرفی خط 3 از سمت جنوب امکان اتصال به خط مشهد - بینالود و از طرف شمال غرب هم امکان اتصال به خط مشهد - گلبهار رو داره آینده خوبی در انتظار وضعیت حمل و نقل عمومی و علی الخصوص حمل و نقل ریلی مشهد هست....[/b][/font]لینک پاور پوینت در مورد حمل و نقل مشهد:http://tinyurl.com/coxh8ya[/b][/font]ممنون از وقتی که گذاشتین و نگاه های تیزبین تون رو برای این پاسخ صرف کردین[/b][/font]
[/b][/font]
آخرین ارسال های من :

شکل شهر همواره و در طول تاریخ شاخص بی رحم درجه تمدن بشر بوده است.


بیایید به شکل شهرهایمان نگاهی دوباره بیاندازیم.
 سپاس شده توسط: Mohsenurbanism ، روجا ، shahryar
موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده بازدید آخرین ارسال
  مترو به فرودگاه امام خمینی میرسد Sadeghpour 2,144 1391-5-22، 03:25 صبح
آخرین ارسال: Sadeghpour
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
[-]
جستجو
جستجوی گوگل