۱۳۹۲-۴-۱۲، ۰۷:۰۰ صبح
(۱۳۹۲-۴-۱۱، ۱۲:۰۵ صبح)rahmaninezhad نوشته است: میگن: خشت اول گرنهد معمار کج ....
به نظرمن مشکل حمل و نقل به ریشه های برنامه ریزی برمیگرده. زمانی که شهرها تازه در حال رشد بودن و یک برنامه جامعی رو دنبال نمی کردن. همچنین بی برنامگی و رشد بدون برنامه شهرها یا اگه برنامه ای هم وجود داشته سنتی و کهنه بوده و برای اینکه این مشکا رو از سر خود باز کنن پیاده کردن و به افق دراز مدت هیچ فکری نمیکنن. درسته که داره حمل و نقلتوسعه پیدا میکنه ولی در عوض اون جمعیت شهرها هم افزایش پیدا میکنه که انگار باز هم سر جای اولمون هستیم. یه برنامه ریز باید چند بعدی به موضوع نگاه کنه اگه بخاد حمل و نقلرو توسعه بده باید پیش بینی جمعیت کنه و آثار اجتماعی اونو بررسی کنه و بعد اقدام کنه ولی متاسفانه نه تو این کارا مدیریتی صورت میگیره و فقط برای حل مشکل کوتاه مدت کارا هست و مشکلی به مشکلات آیندگان اضافه کردن و بدون نگاه به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار. من در عجبم که آیندگان با چی برسرشون میاد اگه همین روند پیش بره و مایه تاسف
منم بااین دوستمون موافقم ،خود من توی شهرکوچیک زندگی میکنم با جمعیت صدهزار نفر اما جالبه بدونید که شهر رو به گسترشیه از وقتی که یادم بوده روند شهرماهمین بوده چون اشخاصی که در تصدی پست ها براومدند افرادی اند که نه براساس کارآمدی و لیاقت بلکه صرفا ً چون سالهاست توی شهرداری هستند نظرشون میچربه و جز نزدیک عید نوروز که جلسات شورای ترافیک برگزار میشه فعالیت چندانی نمیبینم اونم فقط میرندو صورتجلسه تنظیم میکنند افراد شرکت کننده افکارشون عوض نمیشه و برنامه ریزی اصولی شرکت نمیکنند متاسفانه هدف اینجا برگزاری تعداد بیشتر جلساته که هیچ بازدهی نداره ....و مدیرخدمات شهری شخصیه که تازه داره تحصیلاتشو توی زراعت ادامه میده....
راه در جهان یکیست و آن راه ، راستی ست.